Share

Home / Primaria Targu Mures / Servicii sociale pentru vârstnicii din Târgu-Mureş

Servicii sociale pentru vârstnicii din Târgu-Mureş

Serviciile sociale se acordă, prin Direcția de Asistență Socială a Primăriei Târgu-Mureș, persoanelor vârstnice în baza  Legii nr.17/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru aceasta, persoana vârstnică trebuie să se regăsească în una dintre următoarele situaţii:

– nu are familie sau nu se află în întreținerea unei/unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispozițiilor legale în vigoare;
– nu are locuință şi nici posibilitatea de a-şi asigura condițiile de locuit pe baza resurselor proprii;
– nu realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare;
– nu se poate gospodări singură sau necesită îngrijire specializată;
– se află în imposibilitatea de a-şi asigura nevoile sociomedicale, datorită bolii ori stării fizice sau psihice.

Sunt considerate persoane vârstnice, în sensul prezentei legi, persoanele care au împlinit vârsta de pensionare stabilită de lege.

În prezent beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu 60 de persoane vârstnice cu vârsta cuprinsă între 72-96 de ani, cărora li se acordă servicii de îngrijire la domiciliu de către cei 25 de îngrijitori angajați ai direcției. Majoritatea persoanelor vârstnice sunt diagnosticate cu hipertensiune arterială, cardiopatie ischemică cronică, boli cardio-vasculare, discopatie lombară, diferite boli remumatice, atac vascular cerebral cu hemipareză imobilizați sau semiimobilizați la pat, diferite fracturi coxo femurale, gonartroze, arteroscleroze, artroze etc. Serviciile se acordă la solicitarea persoanei vârstnice, a familiei acesteia sau a reprezentantului legal, a semnalării unei situaţii de nevoie socială de către orice altă persoană, precum şi din oficiu.

Serviciile oferite persoanelor vârstnice sunt următoarele:

– identificarea nevoilor individuale şi de grup;
– informare asupra situațiilor de risc şi a drepturilor;
– consiliere;
– întocmirea anchetelor sociale în baza grilei de evaluare sociomedicală  în vederea internării în centre de îngrijire şi asistenţă;
– acordarea unor ajutoare constând din alimente şi materiale igienico-sanitare, în colaborare cu ONG-uri în baza Legii nr.34/1998;
– asistenţă şi suport pentru asigurarea unei vieţi autonome şi active persoanelor semidependente lipsite de suport familial, prin servicii de îngrijire la domiciliu, acordate de către îngrijitori acreditaţi.

Servicii de îngrijire la domiciliu. Asistenţă şi suport pentru asigurarea unei vieţi autonome şi active persoanelor semidependente lipsite de suport familial, acordate de către îngrijitori;

– ajutor la prepararea hranei şi asigurarea alimentaţiei corespunzătoare;
– ajutor pentru realizarea igienei personale;
– mic menaj, cumpărături;
– adaptarea locuinţei la nevoile persoanei vârstnice;
– sprijin pentru efectuarea tratamentelor prescrise de medici (însoţirea  vârstnicului la locul tratamentului şi dacă e cazul asistarea pe durata tratamentului);
– administrarea medicamentelor cu respectarea strictă și întocmai a prescrierii şi indicațiilor medicului.

Durata de acordare a serviciilor de îngrijire la domiciliu. Serviciile de îngrijire la domiciliu se acordă persoanelor vârstnice dependente social şi socio-medical, în baza anchetelor sociale întocmite, în urma evaluărilor efectuate în baza grilei de evaluare socio-medicală (geriatrică), în raport cu nevoile de timp şi tip de servicii, pe perioadă nedeterminată (se efectuează reevaluarea cazului în raport cu evoluţia acestuia).

Acte necesare pentru obţinerea serviciilor pentru persoanele vârstnice defavorizate: (actele menţionate mai jos fac parte dintr-o listă generală care poate varia în funcţie de serviciul solicitat):

– copie B.I./ C.I./ a vârstnicului şi pentru membrii familiei;
– recomandarea medicului de familie – în original;
– acte doveditoare pentru veniturile realizate de persoana vârstnică şi membrii familiei în copie;
– dacă este cazul, certificatul de încadrare în grad de handicap/invaliditate – copie;
– după caz, dispoziţia de instituire a tutelei/curatelei, în copie;
– actul de identitate al curatorului/tutorelui, în copie;
– alte acte relevante pentru situaţia socio-medicală a vârstnicului/familiei sale;
– copie de pe actul de proprietate a locuinţei sau actul în baza căruia persoana deţine locuinţa de domiciliu, pentru a dovedi că nu are întreţinător legal ca urmare a încheierii unui contract de întreţinere.

Pentru orice nelămurire, vă rugăm să ne contactaţi la nr. de telefon: 0265-268330, int. 212, pe e-mail la adresa: primaria@tirgumures.ro., sau la Serviciul de Asistenţă socială, Piaţa Victoriei nr. 3, parter, camera 15.

(Comunicat de presă, Primăria Târgu-Mureş)

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Cu capul înainte, cu mintea limpede și inima deschisă, zi de zi

Nu știu ce anume m-a atras prima dată la această lume. Am început tiptil, cu …

Share
Share