Fondul de salarii al Primăriei Târgu Mureș pe 2023 majorat cu 7,4 milioane de lei Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1404 Vizualizări

Fondul de salarii al Primăriei Târgu Mureș pe 2023 majorat cu 7,4 milioane de lei

Aleșii locali ai municipiului Târgu Mureș au aprobat joi, 27 aprilie, într-o ședință ordinară de lucru, cu majoritate de voturi pentru și doar două abțineri (Pápai László și Adrian Mureșan, ambii reprezentanți ai POL), modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local Municipal nr. 33/2023 referitoare la stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale ”Administrație” din aparatul de specialitate al primarului municipiului Târgu Mureș și din serviciile publice, precum și direcțiile cu personalitate juridică aflate în subordinea Consiliului Local Municipal, începând cu anul 2023.

Aparatul de specialitate al Primarului, plus de 3,1 milioane de lei

Astfel, la articolul 1 din respectiva hotărâre se introduce alineatul 2, cu următorul conținut: ”Prin excepție de la prevederile alineatului 1, începând cu drepturile salariale aferente lunii aprilie 2023, salariile de bază corespunzătoare funcțiilor publice și contractuale prevăzute în anexele la Hotărârile Consiliului Local Mureş nr. 356/19 decembrie 2017 nr. 298/2017 și nr. 47/25 februarie 2021, cu modificările și completările ulterioare, mai puțin cele de secretar general al municipiului Târgu  Mureș și arhitect șef, se stabilesc prin înmulțirea coeficienților de ierarhizare cu 2.500 de lei.”

În hotărâre se mai menționează că stabilirea salariilor de bază majorate individualizate se va face prin dispoziție a primarului municipiul Târgu Mureș pentru Aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Târgu Mureș și din serviciile publice subordonate fără personalitate juridică, respectiv prin dispoziție/ decizie a conducătorului instituției publice cu personalitate juridică din subordinea Consiliului Local.

”Această modificare ar induce creșterea cu aproximativ 7.439.512 de lei a cheltuielilor cu salariile pentru anul în curs din care 3.120.135 de lei pentru aparatul de specialitate al primarului municipiului Târgu Mureș și 4.319.377 de lei pentru direcțiile/ serviciile cu personalitate juridică aflate în subordinea Consiliului Local Municipal. Aplicarea acestei reguli  generale nu poate fi făcută pentru toate funcțiile publice prevăzute în statul de funcții al aparatului de specialitate al municipiului Târgu Mureș, urmând ca, în vederea respectării regulii impuse de articolul 11, alineatul 4 din Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, pentru funcțiile de secretar general al municipiului Târgu Mureș și arhitect șef al municipiului Târgu Mureș să propunem o altă reglementare”, a precizat, în expunerea de motive, inițiatorul proiectului, Soós Zoltán (foto), primarul municipiului Târgu Mureș.

Urmează ”copii vitregi” ai funcționarilor?

După exprimarea votului, am consemnat câteva luări de cuvânt, cea mai consistentă dintre acestea fiind cea a președintelui de ședință, consilierul local Sergiu Papuc (PSD).

”I-am spus și domnului lider de sindicat, Teban, că această hotărâre sigur că a fost necesară, dar necesar e și ce am discutat în Comisia de Buget cu colegii, să ne îngrijim de micșorarea ecartului care există între funcționarii publici și personalul contractual. Și personalul contractual ocupă o mare parte din angajații Primăriei, aici vorbim de Sere, vorbim de ADP, vorbim de SRC, vorbim de Centrul de Cultură, vorbim de ”Weekend”, vorbim de Platou, de Zoo, deci o mare parte din oamenii care se îngrijesc de orașul acesta sunt personal contractual și pentru cetățenii din Târgu Mureș e bine să știe că practic serviciile publice, toată lumea de acolo este personal contractual și salariile acestora sunt mult mai mici decât cele ale funcționarilor publici. Și să vă gândiți, sigur, nu discutăm termene, la o discuție pe care o să o aveți cu primarul municipiului, cu domnii viceprimari, cu directorul economic, în care să vă puneți de acord la o formulă cu care să putem să majorăm și salariile personalului contractual pe viitor, pentru că vechea administrație din păcate la momentul respectiv așa se considera la nivelul Direcției de Resurse Umane, că personalul contractual e un fel de muncitor necalificat, e un fel de ”copil vitreg” al funcționarului. Ceea ce nu e corect”, a afirmat social-democratul Sergiu Papuc.

De la ADP-RADP, la ”reforme” și pragmatism

Ședința Consiliului Local Târgu Mureș a continuat cu alte trei luări de cuvânt.

”Cred că toți angajații Primăriei trebuie să fie bine plătiți, pentru a avea servicii de calitate. Dar vă propun eu ceva: haideți să facem din ADP RADP, să facem Regie Autonomă. Știu că la Cluj funcționează foarte bine, salariile ajung și la 10.000 de lei net pentru ingineri, pentru angajați, și cred că atunci o să avem mai mulți doritori să intre în sistemul public. Haideți să facem Regie Autonomă Domeniul Public”, a propus consilierul local Horea Șarlea (PNL).

”Acum trei ani am intrat în campanie electorală și majoritatea de acum susținea reforma personalului din Primărie, că e stufos, că nu știu ce. Uitați ”reforma”: anual, crește fondul de salarii cu câte 12 milioane de lei. Asta numiți dumneavoastră reformă?”, a întrebat, ironic, consilierul local Pápai László (POL).

”Vedem că fondul de salarii tot crește și vedem că toate costurile cresc și asta înseamnă că la o Primărie săracă realizările vor fi foarte subțiri pentru că nu rămân bani pentru alte realizări. Părerea mea este că trebuie să stabilim, o dată eu, ca om de afaceri, cum îmi fac. Eu îmi fac un buget de salarii. Atâta e bucata pentru salarii. Îmi reglez în funcție de cum îmi fac serviciile cei pe care trebuie să îi plătesc, în cel fel îi plătesc. Pe de altă parte, îmi reglez numărul de angajați, în funcție de posibilități. Dacă mă uit bine, noi tot creștem numărul de angajați și nu văd să se iuțească activitatea în Primărie. Sigur, trebuie corelate salariile mici, ca omul să poată trăi din salariul acela, dar haideți să stabilim un buget și să știm cât revine salariilor, pentru că altfel e haos”, a precizat consilierul local Radu Pescar (PMP).

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE