Sylevy, scoasă din afacerea deșeurilor din Mureș? Contracte de peste 14 milioane de euro, la un vot de reziliere! Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 3392 Vizualizări

Sylevy, scoasă din afacerea deșeurilor din Mureș? Contracte de peste 14 milioane de euro, la un vot de reziliere!

Firma care în urmă cu câteva zile a fost acuzată de conducerea Primăriei municipiului Târgu Mureș că a emis o factură ”umflată” cu 22.000 de tone de deșeuri menajere colectate riscă să piardă toate contractele încheiate cu Asociația de Dezvoltare Intracomunitară (ADI) Ecolect Mureș.

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Județean Mureș de joi, 28 ianuarie, se află nu mai puțin de patru proiecte de hotărâre prin care se propune rezilierea contractelor de delegare a gestiunii activităților de colectare și transport a deșeurilor municipale și a altor fluxuri de deșeuri, componente ale serviciului de salubrizare al județului Mureș încheiate între ADI Ecolect Mureș și Asocierea SC Sylevy Salubriserv – SC Brai Cata SRL reprezentată de liderul asocierii, SC Sylevy Salubriserv SRL Ceuașu de Câmpie.

Cele patru contracte vizează colectarea deșeurilor menajere din următoarele zone ale județului Mureș: zona 1 Sânpaul, zona 4 Reghin, zona 6 Bălăușeri și zona 7 Râciu.

Ce s-a întâmplat

Motivul oficial al ruperii contractelor este ”neîndeplinirea obligațiilor contractuale asumate” de către respectiva asociere, precum și lipsa de reacție la notificările realizate în acest sens de către reprezentanții Consiliului Județean Mureș și ai ADI Ecolect Mureș.

”Pe parcursul derulării contractului, s-a constatat în repetate rânduri neîndeplinirea obligaţiilor contractuale asumate de către SC Sylevy Salubriserv SRL, fapt pentru care acesta a fost notificat și informat cu privire la aceste aspecte. În temeiul prevederilor articolului 38.1.2 litera „a” din contract, a fost transmisă operatorului Notificarea de încălcare numărul 3623/18 august 2020, preluată de către SC Sylevy Salubriserv SRL la data de 25 august 2020 – mandat poştal, solicitându-i-se ca în termen de 90 de zile să remedieze cele semnalate, urmând să devină incidente prevederile articolului 38.1.2 litera „b” din contract potrivit cărora contractul poate fi reziliat. La expirarea perioadei de remediere de 90 zile – 25 noiembrie 2020, ADI Ecolect Mureș a constatat că operatorul nu a efectuat investițiile solicitate și nu a respectat nici celelalte obligații contractuale, cum ar fi fluxul și frecvența de colectare, organizarea trimestrială a colectării deșeurilor voluminoase, respectiv organizarea de campanii de informare și conștientizare a publicului. Prin adresa numărul 4771/26 noiembrie 2020, ADI Ecolect Mureș a solicitat operatorului SC Sylevy Salubriserv SRL să prezinte stadiul de îndeplinire a obligațiilor contractuale, acordând termen de răspuns data de 8 decembrie 2020, dată până la care operatorul nu a comunicat motivele neîndeplinirii obligațiilor sale contractuale”, a precizat Péter Ferenc, președintele Consiliului Județean Mureș.

Soluție de urgență propusă de Péter Ferenc

În cazul în care aleșii județeni vor vota cele patru proiecte de hotărâre, soluția propusă de conducerea Consiliului Județean Mureș pentru asigurarea continuității serviciului de colectare a deșeurilor menajere este aplicarea unei proceduri de negociere în regim de urgență, ”fără publicarea unui anunţ de participare”.

”Considerăm că este necesară mandatarea ADI Ecolect Mureş în situaţia în care intervine sistarea prestării serviciului de către operator, în interiorul termenului de 90 de zile stipulat la articolul 50 din contract, în sensul realizării demersurilor necesare atribuirii unui contract de delegare a serviciului de salubrizare la nivelul Judeţului Mureş, prin aplicarea unei proceduri de negociere fără publicarea unui anunţ de participare. În această situaţie specială, durata contractului încheiat în condiţiile de mai sus nu va depăşi durata necesară organizării unei procedurii de atribuire prin licitaţie deschisă, respectiv emiterea ordinului de începere a prestării serviciilor ce fac obiectul acelui contract. De asemenea condiţiile delegării în regim de urgenţă sunt cele aprobate prin Hotărârea Consiliului Judeţean Mureş numărul 126/26 octombrie 2018, prin care a fost aprobată documentaţia de atribuirea aferentă zonei. Prin acest demers dorim să asigurăm continuitatea serviciului în cazul ivirii unei situaţii de acest gen”, a menționat președintele Consiliului Județean Mureș.

Contracte totale de peste 14 milioane de euro

Potrivit www.licitatiapublica.ro, cele patru contracte propuse pentru reziliere au valoarea totală de 69.198.714 de lei, fără TVA (aproximativ 14,1 milioane de euro), și sunt defalcate astfel: 15.395.518 de lei, fără TVA, pentru zona 1 Sânpaul (data atribuirii: 27 martie 2019, durata contractului: 60 de luni), 27.131.094 de lei, fără TVA, pentru zona 4 Reghin (data atribuirii: 27 martie 2019, durata contractului: 96 de luni), 16.424.496 de lei, fără TVA, pentru zona 6 Bălăușeri (data atribuirii: 16 aprilie 2019, durata contractului: 96 de luni) și 10.247.606 de lei, fără TVA, pentru zona 7 Râciu (data atribuirii: 27 martie 2019, durata contractului: 96 de luni).

Vom reveni.

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE