Ştachetă ridicată la concursurile de literatură română Invatamant
  • admin
  • 0 comentarii
  • 47 Vizualizări

Ştachetă ridicată la concursurile de literatură română

10_2_20.jpgSâmbătă, 21 ianuarie, s-a desfăşurat etapa municipală, respectiv zonală a concursului de Limbă, comunicare şi literatură română “Ionel Teodoreanu” şi a olimpiadei de Limbă, comunicare, literatură şi creaţie “George Călinescu”, destinat atât elevilor de la clasele cu predare în limba română, cât şi elevilor de la clasele cu predare pentru minorităţi. La nivel municipal, profesorii sunt mulţumiţi de performanţele obţinute, punctajul fiind destul de strâns. Nu s-a obţinut punctajul maxim, dar s-au obţinut 114-112 puncte. “Ne-am raportat la subiectele de la etapele naţionale şi anul trecut. Pentru că atunci am ridicat ştacheta şi nivelul de performanţă de la etapele locale şi judeţene, a fost anul cu cele mai bogate rezultate la olimpiadă, tocmai pentru că i-am determinat pe elevi dar şi pe colegii noştri profesori, să îi pregătească altfel”, a declarat Aurora Stănescu, inspector şcolar de specialitate.
Subiecte dificile
În acest an, s-a înregistrat o participare numeroasă a elevilor din Municipiul Târgu-Mureş şi din localităţile arondate acestuia. La concurs s-au prezentat peste 450 de elevi, un număr impresionant, în condiţiile unei competiţii destul de dificile. “Subiectele sunt de dificultate şi presupun o pregătire temeinică, care depăşeşte cadrul strict al programei şcolare, cu multe elemente de creativitate şi originalitate. Componenta literară este completată de cea de analiză şi interpretare, şi atunci, elevii îşi pot exprima nu doar originalitatea în scris, ci şi cunoştinţele acumulate pe parcursul semestrului I şi a anilor de studiu anteriori”, a explicat Aurora Stănescu.
Evaluare diferită
La aceste două concursuri, punctajul a fost diferit faţă de cel al altor concursuri şcolare, cel maxim fiind de 120 de puncte. La clasele cu predare în limba română, clasificarea s-a făcut de la 100 de puncte iar la clasele cu predare pentru minorităţi, clasificarea la etapa judeţeană se face de la 90 de puncte. În principiu, la fiecare nivel de clasă s-au calificat pentru etapa următoare în jur de 15-20 de elevi.
Subiecte inedite
Pentru cei de la clasa a V-a, a fost o primă confruntare cu o astfel de competiţie. Aici, participarea a fost de asemenea, numeroasă,  cu peste 100 de elevi. Pornind de la ideea de lectură, compunerea imaginativă de la clasa a V-a a pornit de la ideea că Făt Frumos din Lacrimă se confruntă cu un elev care citeşte superficial. Şi cum Făt Frumos izbândeşte în tot ceea ce-şi propune, elevii trebuiau să-şi imagineze modul în care Făt Frumos îl convinge pe acesta să citească opera aşa cum trebuie şi să izbândească în lupta cu cartea şi cu lectura.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE