Home / Administratie / Noutăți despre activitatea de salubrizare din Luduș

Noutăți despre activitatea de salubrizare din Luduș

Activitatea de salubrizare a orașului Luduș a fost efectuată de-a lungul timpului de mai multe firme specializate și de fiecare dată raportul dintre costuri și calitate nu a fost favorabil cetățenilor orașului. Acesta a fost motivul pentru care în luna noiembrie 2017 a fost înființată firma Administrativ Serv Luduș SRL având ca unic acționar Consiliul Local Luduș. Inițial capitalul social a fost stabilit la 70.000 de lei (HCL nr. 174/2017), ulterior fiind majorat la 180.000 de lei (HCL nr. 58/2018), capital social care a rămas neschimbat până în prezent.

Activitatea de salubrizare este realizată de un șef de serviciu, patru conducători auto pe mașinile speciale de măturat mecanic și 12 muncitori. Conducerea societății, care mai are și un Serviciu de transport public, este asigurată de un președinte a Consiliului de Administrație (CA), în lipsa ocupării postului de director general. Conform Statutului, Consiliul de Administrație are în componență trei membri.

Bilanț favorabil

Liviu Popa, președintele CA al Administrativ Serv Luduș SRL, spune: „Prin contractul de delegare aprobat prin HCL nr. 192/2017, Serviciul de salubrizare realizează măturat manual, măturat mecanic, întreținere curățenie, spălat carosabil, răzuit, colectare și transport deșeuri care sunt depozitate în locurile nepermise de pe suprafața domeniului public”. Acestea sunt lucrările obișnuite, dar în ultimul an utilajele de salubrizare care sunt dotate cu dispozitive speciale au fost folosite și în campania anti COVID. Conform recomandărilor primite au fost dezinfectate aleile pietonale, carosabilul, holurile și scările de la blocurile de locuințe.

Dar, este rentabil din punct de vedere economic activitatea acestui nou operator de salubrizare?

„Făcând o comparație între operatorul anterior și Administrativ Serv Luduș SRL, influența economică asupra bugetului local este una favorabilă”, afirmă Liviu Popa.

Astfel, în anul 2018, media lunară a activității prestate de Administrativ Serv a fost de 70.599 de lei în comparație cu media vechiului operator care încasa 130.000 de lei. În anul 2019 media lunară înregistrată a fost de 80.413 de lei, mai mică decât suma care ar fi fost plătită unui alt operator. În anul 2020, media lunară a activităților prestate a crescut la 99.481 de lei, dar Liviu Popa are explicația: „Începând cu acest an, pe lângă anii 2018 și 2019, am preluat și activitatea de colectare a deșeurilor nemenajere, activitate care necesită un număr de trei angajați în plus, care lucrează 6 zile din 7, cu o autoutilitară închiriată (după finalizarea lucrărilor de modernizare la Parcul Tineretului și dare în folosință a acestuia, întreținerea aleilor și a spațiilor verzi necesită o atenție sporită, motiv pentru care a fost repartizată o persoană pentru o bună supraveghere și funcționare a acestuia), iar la momentul preluării acestei activități achita către vechiul operator o sumă medie de 130.000/lună”.

Acum, după trei ani de activitate, calitatea serviciilor de salubrizare este incomparabil mai bună decât cea asigurată de fostul operator. Și asta se datorează dotării cu mașini și echipamente specializate (două autospeciale, una de măturat stradal și alta pentru măturatul aleilor pietonale), acestea aducând un plus de calitate operațiunilor efectuate și promptitudinea execuției lucrărilor.

Ca o concluzie la cele expuse, Liviu Popa declară că „Analizând influența asupra bugetului local, respectiv valoarea serviciilor achitate în anul 1017 către vechiul operator, precum și media serviciilor achitate către Administrativ Serv Luduș SRL pe anii 2018, 2019 și 2020, rezultă o economie adusă bugetului local de 46.500 de lei/lună”.

Mai adăugăm că acum, salubrizarea domeniului public este plătită cu bani de la bugetul local.

„După trei ani de funcționare, apreciez că viziunea și strategia Consiliului Local Luduș de a-și înființa propria societate care să gestioneze utilitățile publice la nivel local, la momentul înființării acestuia fiind primul Consiliu Local al orașului Luduș care și-a asumat răspunderea în gestionarea directă a utilităților publice și s-a gândit cu maximă responsabilitate la utilizarea și economisirea banului public punând un accent deosebit pe calitatea serviciilor”, declară Liviu Popa, președintele CA al Administrativ Serv Luduș SRL.

Ioan A. BORGOVAN

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Târgu Mureș: Un număr mai mare de treceri de pietoni, luat în calcul

Portik Vilmos, viceprimar al municipiului Târgu Mureș, a anunțat, printr-un comunicat postat pe pagina sa …