Home / Administratie / Asociația Pro Infrastructură, radiografie dură pe Autostrada Transilvania față de autorități

Asociația Pro Infrastructură, radiografie dură pe Autostrada Transilvania față de autorități

Distribuie

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura fac o radiografie dură asupra lucrărilor de pe Autostrada Transilvania, după ce au realizat un material video pe cei 47,3 km care vor uni Câmpia Turzii de Aeroportul Tîrgu Mureș. Aceștia arată spre ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, și conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii (CNAIR), ca principali responsabili pentru întârzierea lucrărilor pe tronsoanele contractate pe A3 Autostrada Transilvania.

Redăm mai jos comentariul asociației, postat pe pagina de FB în data de 13 august.

„Incompetența crasă și neputința absolută a autorităților din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor România se vede cel mai bine din avion! Cea mai recentă filmare a noastră din avion realizată pe A3 Autostrada Transilvania, între Târgu Mureș și Câmpia Turzii, arată blocajele majore care duc la crearea de autostrăzi-muzeu, pun bețe în roate investițiilor și dau bătăi de cap șoferilor care sunt nevoiți să folosească DN15, drum periculos și care se află printre cele mai aglomerate din țară!

Pe cei 47,3 km care vor uni (oare peste câți ani?!) Câmpia Turzii de Aeroportul Târgu Mureș, nu se lucrează decât pe aproximativ 21 km, adica doar pe 45% din întreaga distanță. Și nu, nu este vina constructorilor, așa cum îi place dlui ministru Cuc să manipuleze opinia publică. Vina este 100% a autorităților incapabile să rezolve problemele birocratice la timp pentru a emite Acordul de Mediu și apoi autorizația de construire pentru restul de 55% din acest tronson de autostradă!

Cea mai gravă situație este pe lotul dintre Chețani și Câmpia Turzii (pe filmarea aeriană între minutele 10:53-16:09), constructor Straco, unde nici măcar un km de autostradă nu este autorizat! Pe acest segment, cei de la Straco stau degeaba de mai bine de un an de zile, de la emiterea ordinului de începere în luna mai 2016. Stau degeaba pentru că nu pot intra în teren, neavând emisă autorizația de construire! Așa cum se poate vedea din avion, pe lotul acesta există doar câteva depozite de agregate, constructorul neputând să facă mai mult în acest moment, blocajul fiind total.

Dar stați! Situația aceasta inacceptabilă devine absurdă și penibilă pentru că 13,7 km din totalul de 47,3 km dintre Câmpia Turzii și Târgu Mureș vor fi… MUZEU! Da, cele două loturi care acum sunt în execuție (pe filmarea aeriană între minutele 00:38-04:50, loturi construite de Strabag, respectiv Geiger), vor fi gata în vara anului 2018, în lunile iulie-august, deci peste un an de zile. Dar NU vor putea fi folosite pentru că nodul Iernut, aflat pe lotul vecin (constructor Astaldi-Max Boegl), nu are în acest moment autorizație de construire. Birocrația (obținerea avizelor și autorizațiilor) și execuția efectivă a nodului se traduc în minim 18 luni de așteptare din acest moment.

Concluzia? Minim 6 luni de autostradă-muzeu pentru 13,7 km! Un segment de autostradă pregătit să preia traficul peste un an, dar care va sta nefolosit minim 6 luni de zile!

În loc să ofere un spectacol ieftin, de proasă calitate, dl Cuc ar trebui să facă tot ce ține de dumnealui pentru a debloca toate aceste proiecte, împreună cu șeful CNAIR și responsabilii din Ministerul Mediului și ai celorlalte agenții și ministere implicate în hățișurile birocratice. Așteptăm cu maxim interes emiterea tuturor avizelor și autorizațiilor pentru Autostrada Transilvania și pentru celelalte proiecte majore de infrastructură din România. Și cerem responsabilitate, respect pentru cetățean și informare CORECTĂ și OBIECTIVĂ a opiniei publice din partea oficialilor din minister și CNAIR!”

Sursa foto-video: Asociația Pro Infrastructură

Puteți urmări filmarea din avion aici (Explicatiile materialului video le gasiti aici http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=8/46.683/21.68/0):


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Mureș: Caravană cu servicii gratuite din 10 specialități medicale

Distribuie Direcția de Asistență Sighișoara Sighișoara a demarat, în data de 18 martie 2024, o …

1 comentariu

  1. Sa nu uitam de lotul Tg. Mureș – Ungheni/Aeroport care nu e nici macar atribuit!?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.