Test internaţional pentru elevii mureşeni Social
  • admin
  • 0 comentarii
  • 46 Vizualizări

Test internaţional pentru elevii mureşeni

Patru unităţi şcolare mureşene au fost incluse în Programul pentru evaluarea internaţională a elevilor. În etapa principală a programului, ce se desfăşoară în acest an, sunt investigate competenţele de bază în domeniul ştiinţelor naturale. Evaluarea are drept scop monitorizarea rezultatelor educaţionale.
Programul pentru evaluarea internaţională a elevilor (Programme for International Student Assessment – PISA), este o evaluare standardizată internaţional, iniţiată şi proiectată împreună de către 28 de ţări membre OECD cu scopul monitorizării rezultatelor educaţionale. PISA investighează ce ştiu şi pot face elevii, la finalul învăţământului obligatoriu. În cadrul acestui proiect sunt investigate competenţele de bază din trei mari domenii: lectură, matematică şi ştiinţe.

Evaluare la Mureş
Eşantionul elevilor testaţi din România în această etapă va cuprinde 5.000 de elevi şi 200 de profesori din 200 de unităţi de învăţământ, iar eşantionul internaţional al elevilor testaţi va include reprezentanţi din 48 de ţări. Între aceştia vor figura şi elevi şi profesori ai Liceului “Mircea Eliade” din Sighişoara, Grupului Şcolar “Constantin Brâncuşi” din Târgu Mureş, Grupului Şcolar Industrial Luduş şi Gimnaziului din Gurghiu. Instrumentele de evaluare folosite sunt broşuri de teste conţinând subiecte, în diferite combinaţii, şi un chestionar de mediu socio-educaţional.

Pentru dezvoltare
Prin programul PISA ţările membre OECD colaborează la îmbunătăţirea indicatorilor comparativi ai performanţei sistemelor educaţionale. În final, se aşteaptă ca studiul să producă un set de indicatori (comparabili la nivel internaţional şi orientaţi către decizia politică) ai performanţei elevilor la finalul învăţământului obligatoriu, pentru cele trei domenii. Precizia cu care se garantează rezultatele în cazul tuturor indicatorilor din cadrul PISA este de 95%, riscul maxim de a greşi estimarea fiind de până la 0,05 (sau 5%), atât în ceea ce priveşte semnificaţia indicatorilor, cât şi în compararea diferitelor eşantioane. "În proiect vor intra cele patru şcoli din judeţ. Elevii vor primi teste combinate la fizică, biologie şi chimie. Proiectul este implementat de Ministerul Educaţiei şi Serviciul Naţional de Evalaure şi Examinare. Şcolile au fost alese de ei, iar nouă ni s-a solicitat să furnizăm informaţiile necesare până la sfârşitul acestei luni", ne-a declarat inspectorul şcolar general adjunct, Alexandru Luca.

Evaluările internaţionale asupra educaţiei în România confirmă nevoia de creştere a finanţării pentru acest sector. Conform raportului prezentat în 2002, pentru monitorizarea rezultatelor educaţionale, s-a stabilit că succesul educaţioanl este în strânsă legătură cu succesul economic şi că un nivel mai ridicat al cheltuielilor per elev măreşte performanţa. O altă concluzie interesantă a fost că fetele sunt mai inteligente decât băieţii.

Ionuţ OPREA
ionut@zi-de-zi.ro

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE