Suprematia Logan amenintata Eveniment
  • admin
  • 0 comentarii
  • 40 Vizualizări

Suprematia Logan amenintata

10899_roaba.gifDesi modelul construit in cea mai mare parte la Colibasi a fost anuntat, inainte de lanasare, ca fiind cea mai ieftina masina de pe piata, se pare ca indienii de la Tata au "rupt gura targului" si au lansat Tata Nano, cea mai ieftina masina din lume. Aceasta este produsa de concernul indian Tata Motors, si fost prezentata ieri, în premiera mondiala, in cadrul celei de a noua editii a Salonului Auto de la New Delhi. Noul autovehicul are un pret de baza de 100 de mii de rupii, adica aproximativ 1.800 euro si va fi comercializat la scurt timp dupa finalizarea salonului auto in cadrul caruia a fost lansata. Tata Nano este un vehicul cu 5 usi, având o lungime de 3,1 metri, o latime de 1,5 metri si o înaltime de 1,6 metri, alaturi de o garda la sol mare, ce ar trebui sa ofere teoretic conditii de rulare cat mai bune atât în oras cât si în zonele rurale. Designul sau mono-volum, cu rotile amplasate în colturile caroseriei si tractiune pe spate, ofera posibilitatea de a combina spatiul cu manevrabilitatea, stabilind un nou standard în categoria masinilor mici. Tata Nano va fi disponibila în doua variante de echipare si anume standard si deluxe. Ambele versiuni de dotari vor fi oferite cu o larga gama de culori exterioare si alte accesorii, astfel încât clientii sa si-o poata personaliza dupa preferinta. Cea mai ieftina masina din lume, are un motor cu injectie multi punct, construit integral din aluminiu, cu doi cilindri si o capacitate de 623 de centimetri cubi, care dezvolta o putere impresionanta de 33 de cai putere. Consumul de carburant, declarat de oficialii indieni pentru acest motor a fost de 4,3 litri de benzina la 100 de kilometri.

Proiectul celei mai ieftine masini din lume a fost dezbatut înca din 2004, însa detaliile au fost pastrate în mare secret. Chiar daca nu are aer conditionat, nici airbaguri, nici casetofon, nici macar doua stergatoare de parbriz, indienii se asteapta la vânzari fara precedent. Desi concurentii occidentali sunt sceptici în ceea ce priveste îndeplinirea normelor de securitate si de protectie a mediului, reprezentantii producatorului indian sustin ca masina este destinata asiaticilor si nu occidentalilor si au dat asigurari ca produsul lor întruneste toate normele valabile admise de legislatia din domeniu…in India. "Am observat familii calatorind pe doua roti – tatal conducând scuterul, fiul cel mare stând în fata sa, iar în spatele sau aflându-se sotia cu un copil mic în brate. Acest lucru m-a facut sa ma întreb daca nu am putea crea pentru aceste familii un mijloc de transport mai sigur, ieftin, ce se poate conduce pe orice tip de vreme. Inginerii si designerii Tata Motors au lucrat în ultimii patru ani la înfaptuirea acestui vis. Astazi, avem "o masina a poporului", ieftina dar construita sa îndeplineasca normele de siguranta si poluare, eficienta din punct de vedere al consumului. Astfel prezentam Indiei masina poporului, cu speranta ca va aduce bucurie, mândri si utilitate familiilor ce au nevoie de mobilitate personala" a declarat Ratan Tata, presedintele grupului Indian Tata.

Liviu CRUDU

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE