Companii aeriene amendate Eveniment
  • admin
  • 0 comentarii
  • 23 Vizualizări

Companii aeriene amendate

11099_avion.gifMinistrul Transporturilor, Ludovic Orban, si presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Dan Vlaicu, au prezentat marti într-o conferinta de presa, masurile luate de ANPC în urma controlului companiilor de transport aerian ale caror curse au avut întârzieri sau au fost anulate în perioada 3-5 ianuarie 2008. Potrivit ANPC, 16 firme de transport aerian au avut numeroase întârzieri sau anulari de zboruri, atât pe aeroporturile din Bucuresti, cât si pe cele din tara, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile. Din cele 16 companii, 14 au fost deja verificate, iar 10 au primit amenzi în valoare totala de 288.100 lei. Alte 4 companii au respectat drepturile pasagerilor, iar la doua companii controlul este înca în desfasurare. "Am constatat ca pasagerii nu-si cunosc drepturile prevazute în Regulamentul CE 261/2004 privind asistenta si compensarea acordata în caz de refuz la îmbarcare, anulare sau întârziere prelungita a zborurilor. Am solicitat, de aceea, ca aeroporturile sa informeze pasagerii cu privire la toate aceste drepturi. Mai mult, am solicitat ca aeroportul Baneasa sa încluda în contractul cu companiile de transport aerian obligatia de a respecta drepturile pasagerilor", a declarat ministrul Transporturilor. El a precizat ca în cazul în care companiile sanctionate cu amenzi vor continua sa încalce drepturile pasagerilor, vor fi sesizate autoritatile aeronautice din tarile unde sunt înregistrate companiile respective. "Nici o companie de transport aerian nu-si va permite sa nu respecte drepturile pasagerilor pentru ca exista riscul sa-si creeze un renume prost", a mai spus ministrul Transporturilor. Ludovic Orban a anuntat ca saptamâna viitoare se va întâlni cu reprezentantii companiilor de transport aerian si cu conducerea aeroporturilor Baneasa si Otopeni pentru a discuta despre aplicarea Regulamentului CE 261/2004. Presedintele ANPC, Dan Vlaicu, a declarat ca amenzile date companiilor de transport aerian vor avea drept rezultat respectarea drepturilor pasagerilor fara sa mai fie nevoie de interventia autoritatilor statului.

Companiile la care continua controlul:
– Austrian Airlines
– Aeroflot-Russian International
Au mai fost verificate companiile Air Malta, EL AL – Israel Airlines, Swiss International Airlines si Romavia, care au înregistrat întârzieri, dar nu au încalcat Regulamentul 261/2004. Presedintele ANPC, Dan Vlaicu, a criticat cazurile de încalcare a legislatiei, amintind ca pasagerii care platesc un serviciu de transport aerian asteapta în schimb respectarea de catre operatorii economici a drepturilor garantate prin lege: "Atitudinea noastra fata de acest comportament este categorica, iar firmele de transport aerian trebuie sa înteleaga ca încheie un contract cu pasagerii atunci când le vând bilete, contract care se cere respectat", a declarat acesta.

Ce prevede regulamentul CE 261/2004 in situatii de urgenta:
– informarea în scris a fiecarui pasager cu privire la drepturile pe care le are în cazul în care zborul este întârziat cu mai mult de 2 ore sau anulat;
– deservirea pasagerilor: oferirea de mese si bauturi racoritoare în cantitate direct proportionala cu timpul de asteptare; cazare hoteliera (o sedere de una sau mai multe nopti sau, în cazul în care este necesar, o sedere suplimentara fata de cea prevazuta de pasager);
– transportul dintre aeroport si locul cazarii (hotel sau altele); dreptul la doua apeluri telefonice gratuite si dreptul de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail;
– posibilitatea de a alege între rambursarea, în termen de sapte zile, a întregului cost al biletului, la pretul de achizitie (pentru partea sau partile de calatorie neefectuate si pentru partea sau partile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de calatorie initial al pasagerului), împreuna cu, daca este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare initial, cât mai repede posibil sau redirectionarea, în conditii de transport comparabile, spre destinatia finala, cât mai repede posibil sau redirectionarea, în conditii de transport comparabile, spre destinatia finala, la o data ulterioara, la alegerea pasagerului, sub rezerva existentei unor locuri disponibile.

Companiile sanctionate :
Blue Air – sanctionata contraventional cu amenda în valoare totala de 49.200 lei, pentru neacordarea informatiilor referitoare la drepturile pasagerilor pe aeroportul din Bacau; sanctionata si cu o amenda de 8.100 lei, pentru o fapta similara de pe aeroportul Otopeni.
Malev – sanctionata cu amenda în valoare totala de 31.900 lei, pentru încalcarea prevederilor legale privind informarea si asistenta pasagerilor.
Air France – sanctionata cu amenda totala de 43.200 lei, pentru încalcarea prevederilor legale privind informarea pasagerilor.
Wizz Air – sanctionata contraventional cu amenda totala în valoare de 48.300 lei, pentru încalcarea prevederilor legale privind informarea pasagerilor.
Carpatair – sanctionata cu amenda totala de 11.100 lei, pentru încalcarea prevederilor legale privind informarea pasagerilor.
Tarom – sanctionata pentru neinformarea pasagerilor cu privire la drepturile la asistenta pe care le au conform Regulamentului 261/2004 cu amenda în valoare totala de 10.800 lei.
MyAir – compania nu a asigurat informarea si asistenta prevazute de Regulament, motiv pentru care a fost sanctionata cu amenda de 9.000 lei.
Alitalia -compania nu le-a pus la dispozitie pasagerilor notificarea privind dreptul la asistenta, conform Regulamentului 261/2004, motiv pentru care a fost sanctionata cu amenda totala de 38.400 lei.
British Airways – pentru încalcarea Regulamentului 261/2004 compania a fost sanctionata cu amenda de 32.100 lei.
Lufthansa – a fost sanctionata deoarece informarea prezentata în scris pasagerilor, cu privire la drepturile pe care le au, a fost prezentata numai în limba engleza (deficienta sanctionata conform OG 21/1992 privind protectia consumatorilor cu amenda de 3.000 lei).
Cuantumul amenzilor aplicate a fost stabilit în functie de numarul de pasageri înregistrati la cursele întârziate, precum si în functie de timpul de asteptare pâna la decolare.

(S.G.)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE