Florin Salistean, hotelierul care se gândeste si la clientii cu dizabilitati Politic
  • admin
  • 0 comentarii
  • 262 Vizualizări

Florin Salistean, hotelierul care se gândeste si la clientii cu dizabilitati

p_2_2_29.jpg

Tot mai multe persoane cu nevoi speciale sunt nemultumite de faptul ca unitatile de turism din Târgu-Mures sunt lipsite de rampe speciale de acces si de camere special amenajate, motiv pentru care l-am invitat la un scurt dialog pe Florin Salistean, directorul Hotelului „Black Lord” din Târgu-Mures, care a încerat sa ofere solutii în cazul acestei probleme care nu face decât sa umbreasca imaginea turismului românesc în lume.

Reporter: Persoanele cu handicap sunt nemultumite pe unitatile care ofera cazare în Târgu-Mures. Care este situatia?
Florin Salistean: În calitate de hotelier m-am confruntat anul trecut cu doua evenimente pe care nu le-am putut onora datorita faptului ca nu am putut sa ofer solutii de cazare unor grupuri de persoane cu dizabilitati. Realitatea e trista. În multe unitati hoteliere nu exista acces la intrarea în hotel sau la receptie ca sa nu mai spun de camere special adaptate persoanelor cu dizabilitati.
Rep.: Care sunt prevederile legale privind amenajarea rampelor pentru persoanelor cu handicap în unitatile de turism?
F.S.: Este vorba de clasificare. Aici e cheia. În momentul în care soliciti patru stele trebuie sa ai în vedere aceste servicii. Din nefericire, legea nu prea avantajeaza aceste aspecte deoarece la clasificarea hotelurilor se tine cont de un anumit punctaj. Fiecare facilitate oferita îti aduce puncte însa punctajul pentru accesibilitatea persoanelor cu handicap locomotor nu este unul atât de ridicat pentru a-l determina pe hotelier sa îl influenteze sa realizeze conditii speciale. Ce e mai grav este ca legea nu prevede o obligativitate pentru aceste conditii decât în cazurile hotelurilor de cinci stele, ceea ce e un fel de discriminare deoarece majoritatea persoanele cu handicap au un statut social care nu le permite sa se cazeze în hoteluri de lux.
Rep.: Ce s-ar putea face?
F.S.: În prima faza ar fi accesibilitatea la serviciile de prima mâna adica, restaurant, bar, toalete. Din punct de vedere concurential cei care au afaceri în domeniul turismului trebuie sa aiba în vedere ca este foarte important sa realizeze aceste facilitati. Nu trebuie sa vina legea sa te oblige ca sa atragi clientii, chestiunea devine una de business. Degeaba ai usi rotative la intrare sau cristale Swarovski la receptie daca nu ai facilitatile elementare pentru persoanele cu nevoi speciale.
Rep.: Daca ati avea pârghiile necesare ce masuri ati lua?
F.S.: As propune o lege în care sa fie prevazut ca un procent de 2-3% din numarul total al camerelor destinate cazarii turistilor sa fie amenajate pentru persoanele cu nevoi speciale. Asemenea masuri ar avea ca efect cresterea gradului de civilizatie si a calitatii serviciilor din turismul românesc.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE