Felicia Pop la momentul bilantului Politic
  • admin
  • 0 comentarii
  • 26 Vizualizări

Felicia Pop la momentul bilantului

p_2_28.jpgNumita în functia de prefect al judetului Mures în luna aprilie 2008, Felicia Pop a acceptat sa ofere un interviu în exclusivitate cotidianului Zi de zi, în care a facut un scurt bilant al celor mai importante provocari si realizari bifate din functia de principal reprezentant al Guvernului în judetul Mures.

Reporter: Care au fost principalele provocari ale mandatului de prefect si cum considerati ca le-ati gestionat?
Felicia Pop: Principalele provocari ale functiei de prefect s-au concretizat în principal în organizarea alegerilor locale si parlamentare si promovarea de proiecte pentru atragerea de fonduri de la bugetul de stat pentru echilibrarea bugetelor locale. Apreciez ca aceste probleme au fost bine gestionate, astfel ca cele doua procese electorale s-au desfasurat fara incidente majore, iar în privinta proiectelor pentru atragerea de fonduri de la bugetul de stat, judetul Mures a beneficiat în anul 2008, de 185.747 mii lei, ceea ce reprezinta un procent de 188% fata de 2006 si aproximativ la nivelul anului 2007.
Rep.: Ce ne puteti spune despre cele mai importante proiecte de dezvolare ale judetului Mures initiate si sprijinite de Institutia Prefectului?
F.P.: Cele mai importante proiecte de dezvoltare ale judetului Mures, initiate, sau sprijinite, de catre Institutia Prefectului, s-au concretizat în principal, în dezvoltarea infrastructurii (drumuri judetene si comunale, poduri, retele de apa si canalizare) – 27.245 mii lei; dezvoltarea infrastructurii în baza O.G. 7/2006 – 54.081 mii lei; dezvoltarea infrastructurii în învatamânt – 50.225 mii lei, alte destinatii (sisteme de alimentare cu energie termica, reabilitare iluminat, sedii administrative, camine culturale) – 49.245 mii lei. S-au alocat, de asemenea, sume semnificative, peste 5 milioane lei, pentru dezvoltarea Aeroportului ”Transilvania” Târgu-Mures, destinate extinderii si reabilitarii pistei de decolare-aterizare. În domeniul învatamântului, sumele au fost alocate pentru rascumpararea imobilelor retrocedate, pentru cumpararea sau construirea de noi imobile, precum si pentru dezvoltarea si modernizarea celor existente. Totodata, au fost cumparate un numar de 24 microbuze noi pentru unitatile de învatamânt din judet. În cadrul Programului de Dezvoltare a Infrastructurii din Spatiul rural, exista în derulare 63 de proiecte pe infrastructura de alimentare cu apa, canalizare, poduri, gestionarea deseurilor si patru proiecte integrate.
Rep.: Ce alte domenii prioritare au fost gestionate de catre Institutia Prefectului?
F.P.: Alte domenii prioritare în care Institutia Prefectului a fost implicata, sunt: gestionarea situatiilor de urgenta, având în acest sens, mai multe întâlniri cu primarii si factorii de raspundere în administrarea acestor situatii, în vederea preîntâmpinarii unor situatii grave si a gestionarii situatiilor produse; gestionarea Programului National de Evaluare a Starii de Sanatate a populatiei; implementarea Strategiei Nationale de Îmbunatatire a Situatiei Romilor; monitorizarea dezvoltarii regionale – prin implicarea în actiunile de promovare a fondurilor structurale; Comisia de dialog social – în vederea solutionarii problemelor si conflictelor sociale si de munca; Colegiile prefecturale – în cadrul carora se dezbat problemele si activitatea Serviciilor Publice Deconcentrate precum si activitatea de gestionare a fondului funciar si de verificare a legalitatii actelor administrative.   
Rep.: Care este numarul actelor administrative adoptate de autoritatile publice locale care au fost supuse controlului de legalitate de catre Institutia Prefectului?
F.P.: În anul 2008, au fost adoptate de catre autoritatile locale si verificate de catre Institutia Prefectului, un numar de 172.442 de acte administrative, facându-se 324 notificari pentru acte emise prin nerespectarea prevederilor legale si 21 actiuni în contencios administrativ. De asemenea, au fost instrumentate 155 de alte cause, dintre care 35 acte administrative, 104 dosare privind înmatricularile si trei plângeri contraventionale.

“Legislatia ar trebui sa fie mai restrictiva, practic un primar care se angajeaza sa administreze comunitatea locala, sa fie obligat sa o faca, iar daca nu are aceasta capacitate, sa poata fi schimbat”

Rep.: Câte titluri de proprietate au fost eliberate în mandatul dumneavoastra?
F.P.: Sub aspectul administrarii legilor cu caracter reparatoriu, unde Institutia Prefectului are un rol decisiv, au fost instrumentate 615 cauze, din care 576 dosare pe fond funciar si 39 cauze pe legile reparatorii, conform Legii nr. 10/2001. Comisia judeteana de reconstituire a dreptului de proprietate asupra terenurilor, a avut 13 sedinte în baza Legii nr. 247/2005, fiind adoptate 619 hotarâri si solutionate 17.722 de cereri. Mai precizez ca, la nivelul judetului Mures, dintr-un total de 179.698 titluri de proprietate, s-au eliberat pâna în prezent 154.031 titluri, din care 6.074 în cursul anului 2008, ramanând de emis 25.667 de titluri. Au avut loc, de asemenea, zece sedinte ale Comisiei judetene de aplicare a Legii nr. 290/2003, fiind înregistrate 163 de dosare, iar Biroul judetean de aplicare unitara a Legii nr. 10/2001, a monitorizat 4.153 de dosare, din care, în momentul actual, sunt nesolutionate 534 de dosare.
Rep.: Câte petitii ati solutionat si care este numarul de audiente înregistrate în mandatul dumneavoastra de prefect?
F.P.: În anul 2008, au fost înregistrate 305 petitii la Institutia Prefectului si s-au înregistrat 7.686 de persoane în audienta, principalele probleme abordate, fiind legate de aplicarea legilor fondului funciar, despagubiri, abuzuri si ilegalitati ale autoritatilor, precum si probleme sociale.
Rep.: Aveti vreun regret vizavi de perioada în care ati îndeplinit functia de prefect?
F.P.: Nu putem vorbi de regrete, eventual insatisfactii cu privire la solutionarea problemelor sociale, întrucât sunt foarte multe în judet, iar în multe situatii, administratiile locale nu se implica suficient, sau trateaza superficial problemele. În aceste cazuri, legislatia ar trebui sa fie mai restrictiva, practic un primar care se angajeaza sa administreze comunitatea locala, sa fie obligat sa o faca, iar daca nu are aceasta capacitate, sa poata fi schimbat.
De asemenea, îmi doresc pentru judetul Mures, o relaxare a relatiilor dintre Institutia Prefectului, Consiliul Judetean si Consiliilor locale, care sa se bazeze strict pe probleme de administrare, economice si sociale si mai putin pe criterii politice sau etnice. Apreciez ca, cetatenii judetului Mures merita mai multa implicare si respect din partea alesilor locali si a parlamentarilor. Numai astfel, ne putem numi cu adevarat europeni si putem spera pentru copiii nostrii, la o viata mai buna, mai prospera si civilizata. As dori în încheiere, sa multumesc sincer, pentru activitatea anului 2008, salariatilor Institutiei Prefectului, reprezentantilor Institutiilor de Ordine si Paza, care au fost prezenti mereu, reprezentantilor Serviciilor Publice Deconcentrate, precum si primarilor si Consiliilor locale, cu care am avut o colaborare foarte buna si care au contribuit alaturi de mine la toate aceste realizari.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE