23 de prichindei din Reghin au ascultat „Poveşti la gura sobei” Social
  • admin
  • 0 comentarii
  • 349 Vizualizări

23 de prichindei din Reghin au ascultat „Poveşti la gura sobei”

16_42.jpg
În ianuarie, timp de o săptămână, s-a desfăşurat proiectul tematic “Poveşti la gura sobei” cu preşcolarii de la grupa mare II de la Grădiniţa cu Program Prelungit (PP) numărul 3 din Reghin. În această lună, pe 10 februarie, o altă activitate integrată, “La drum cu fata babei şi fata moşneagului” a fost prezentată în cadrul comisiei metodice a educatoarelor din municipiu, sub forma unei prezentări power point, la Grădiniţa cu PP nr. 5.

Poveşti în jurul şemineului

Realizatoarea prezentării a fost educatoarea Natalia Hârşan, ajutată de colegele Eugenia Petra şi Irisz Menyei de la Grădiniţa PP nr. 3. Din comisia metodică au făcut parte educatoare de la toate grupele mari din grădiniţele din Reghin printre care amintim gazda Violeta Moldovan directoarea Grădiniţei PP nr. 5, Angela Borşa directoarea Grădiniţei PP nr. 3, educatoarele Natalia Hârşan, Eugenia Petra şi Irisz Menyei de la Grădiniţa PP nr. 3, Carolina Moldovan Grădiniţa Alina Bucur, Cristina Cocean de la Grădiniţa PP nr. 4, Maria Petruţ de la Grădiniţa PN nr. 3, Bumbu Adriana de la Grădiniţa PN „Voinicel” şi Maria Marian de la Grădiniţa PP nr. 2. Încă de la prezentarea temei săptămânii „Poveşti la gura sobei” copiii au fost invitaţi să se aşeze în jurul unui şemineu, prezentându-li-se un mod plăcut de a petrece timpul în serile de iarnă, şi anume acela de a asculta poveşti. „Pentru a intra în lumea poveştilor lui Creangă lucru pe care copiii îl cred deopotrivă am transformat sala într-un interior de casă ţărănesc, cu lepedeie, pat cu perne tradiţionale, ladă cu lemne, cu ştergare şi ulcioare. Un obiect care a atras în mod deosebit atenţia a fost o fântână cu cumpănă, din care copiii au tot scos apă cu găleata până aceasta a „secat”. În această ambianţă a avut loc întâlnirea de dimineaţă. În cadrul acesteia am promis copiilor că îşi vor face noi prieteni şi le-am prezentat marionete reprezentând personaje din povestea „Fata babei şi fata moşneagului”cu care copiii au vorbit”, a preciazat educatoarea Natalia Hârşan.

Gimnastică de înviorare

Totodată, în cadrul întâlnirii de dimineaţă copiii au împărtăşit experienţa lor privind poveştile ascultate la culcare, după care a urmat gimnastica de înviorare prin jocul cu text şi cânt al piesei „Un cocor în mijlocul morii părăsite”. După audierea textului poveştii a urmat o convorbire prin care copii au demonstrat înţelegerea poveştii, receptarea mesajului şi adaptarea lui la situaţii concrete din viaţa lor. Călătoria prichindeilor în lumea poveştilor lui Creangă a continuat cu un teatru de păpuşi realizat de prietenii din poveste, după care educatoarele au invitat copiii să-şi aleagă una din următoarele activităţi pe centre de interes să construiască cu lemnele din ladă cuptorul sau fântâna din poveste, să colereze imagini din poveste cu exerciţii grafice integrate din care au realizat apoi marionete şi nu în ultimul rând au desenat scene din poveste folosind metoda interactivă de grup floarea de lotus. „Urmărind prezentarea colegelor noastre, cred că a fost o ocazie în plus să vă confirme că şi în învăţământul preşcolar se munceşte din greu şi cu folos nu pot decât să le felicit pentru că în fiecare lună când ne întâlnim ne prezintă şi ne demonstrează şi ne arată activităţi de înaltă ţinută din punct de vedere al conceprii a acţiunilor şi strategiilor folosite şi finalităţile sunt pe măsura strădaniei şi eforturilor pe care le depun”, a precizat responsabilul Comisiei Metodice, Marian Maria.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE