Ioana Roman şi prietenii despre ridicarea maşinilor Social
  • Erika Marginean
  • 0 comentarii
  • 100 Vizualizări

Ioana Roman şi prietenii despre ridicarea maşinilor

Mai trebuie sau nu ridicate maşinile parcate aiurea prin oraş, se întreabă pe Facebook consilerul local Ioana Roman, promiţând să dezbată problema în comisiile de specialitate ale Consiliului Local. Întrebarea a adunat un scurt timp un grup de utilizatori ai platformei de socializare, cu simţul civic dezvoltat, care au dezbătut pe loc chestiunea arzătoare la ordinea zilei: Trebuie sau nu să fie ridicate maşinile parcate aiurea prin oraş? Iată ce răspunsuri au dat „prietenii” de pe Facebook ai consilierului Ioana Roman.

Nu trebuie ridicate

-“In zona spitalului nu trebuie ridicate, deoarece locurile de parcare existente nu sunt suficiente, iar pacientii nu au unde sa-si parcheze masinile. Cred ca in momentul in care nu isi realizeaza planul de amenzi, vin la spital”, scrie Lavinia Abu Amra.

Ar trebui ridicate

– “Da. Din punctul meu de vedere Politia Locala chiar isi face treaba. Doar ca ar fi bine sa-i agate si pe cei care nu se pot lauda decat cu masina, parcand ostentativ. In plus, mi-ar placea sa vad ridicate masinile parcate de-a latul sau cele care ocupa doua locuri, nerespectand marcajul care, har Domnului!, exista”este de părere Vlad Mihai Amariei.

– “În mod cert maşinile parcate neregulamentar ar trebui ridicate. Dar în aceeaşi măsură e nevoie urgentă de locuri de parcare noi, construcţii supra-etajate ca în toate oraşele mari din România şi din Europa.”, adaugă Ovidiu Lăcan.

Unii sunt împotriva

-“ Eu sunt ferm impotriva ridicarilor de masini. Comunitarii sunt, salarii au, procese verbale de contraventie au in dotare, stiu sa scrie, sa-si fac treaba pt care ii platim ! Totusi de ce sa faca un SRL jobul lor?” se intreabă Clau Rusu.

 Modelul elveţian

După atâtea păreri a intervenit în discuţie omul de afaceri, Dan Maşca, punid punctul pe i. “Sarut mina Ioana Roman, sunt doua directii de urmat : investitii in parcari subterane si supraterane combinat cu aplicarea aceleasi masuri pentru toata lumea. Nu este corect sa ridici masini unuia, in timp ce altul la citeva sute de metri are noroc sa nu ii fie ridicata pentru ca este doar o singura masina in oras care ridica masinile parcate neregulamentar. Daca nu poti aplica aceeasi masura pentru toti si unii sunt cu pile si au protectie, atunci recomand sa mergi doar pe prima varianta in prima faza : in loc de weekendul si cinemauri si alte investitii pentru circ si piine, mai bine se face instrastructura, iar dupa aceea noi privatii ne ocupam de parcatul legal si de facut afaceri avind infrastructura bine pusa la punct pentru anul 2013. Nu poate sa le faca pe toate primaria, dar un lucru bun si important cum sunt parcarile si strazile si trotuarele de prin toate zonele orasului poate sa le faca si doar atit si cred ca lumea ar fi multumita.”, comentează Dan Maşca.

Cum e la Geneva

“Recent am fost in vizita in Geneva. Un roman stabilit acolo acum vreo 35 de ani m-a invitat la o cafea in zona centrala. Am baut cafeaua, dupa care m-a invitat sa ma duca cu masina sa imi arate biserica de lemn de linga Geneva finantat de el. Am mers ceva distanta pe jos la parcarea subterana de citeva nivele, iar masini pe trotuare nu am vazut deloc. Cind primaria ar amenda toate masinile parcate pe trotuare, cind primaria nu ar mai face parcari pe trotuare si alte improvizatii, care arata bataia de joc fata de noi, iar in acelasi timp ar stabili niste standarde pentru transportul in comun atit pentru Transport Local cit si pentru privatii care ofera aceste servicii, atunci in oras cei cu masinile si alti cetateni ar crea o presiune asupra voastra si a sefilor primariei astfel incit sa se faca ceea ce ar fi trebuit sa se facă de zeci de ani : parcari supraterane si subterane in diferite zone ale orasului. Ceea ce incercati sa faceti voi acum fara nici un fel de plan pe termen lung si mai ales viziune este improvizatie. Asta pare din afara. Partea pozitiva ar fi ca poate poate aceste discutii virtuale, chiar vor fi luate in calcul de consilieri si executivul impreuna cu voi si cu oameni din comunitate vor rezolva aceasta problema importanta in primul rind si nu vor continua cu tot felul de alte improvizatii gen weekend 2 si 3 etc.”

Să fie concurenţă!

„(…) Sa platim catre primarie, care are o lipsa de transparenta si mai mare decit oricare firma privata si nu stii pe cine trebuie sa tragi la raspundere. Sa fie mai multe firme private in mai multe zone. Sa fie concurenta inclusiv in zona de peisagistica. O firma sa faca in Unirii, alta in Tudor , alta in Mureseni etc. In acest fel cetatenii pot vedea ce inseamna competitia si in timp va fi doar de cistigat. Doar nu vrei sa imi spui ca Cinema Arta fiind al primariei este transparent administrat versus Cinema City, care imi ia banii doar daca vreau, in timp ce la primarie platim taxe si nu stim cit anume se investeste in cinema si cit anume se scoate etc. La fel ca la weekend si multe alte „departamente” economice netrasparente”.

Modelul american

“In New York sunt masini de politie care au macara in spate si care iti ridica masina in mai putin de un minut. Nu conteaza daca se deterioreaza masina in procesul de ridicare si transport. Potrivit legii responsabil pentru daune e cel care a parcat ilegal, iar asigurarea nu acopere astfel de daune. Locurile de parcare sunt foarte putine, tariful e de 0,25 pana la 2 USD/ora, in functie de zona. In timpul zilei, in Manhattan te poti plimba kilometri intreci pentru un loc de parcare (cel mai mult am cautat 3 ore, in zona Macy’s) sau poti parca in parcari private la 15-25 USD/ora. Nu conteaza masina, nu conteaza cui apartine, daca e parcata ilegal pleaca”, scrie Adi Coco.

P.S.

Discuţiile continuă în acelaşi ritm, iar concluziile le vom afla probabil după ce chestiunea va fi dezbătută în comisii şi în plen, precum ne-a promis Ioana Roman.

 

 

 

Google
Google Maps
WikipediA
Twitter
Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE