Share

Home / Recomadări zi de zi / 8 legi simple ale sănătăţii

8 legi simple ale sănătăţii

Ce este sanatatea? Organizatia Mondiala a Sanatatii defineste sanatatea nu doar absenta bolii ci “o stare de bine fizic, psihic si social”.

Ca sa fim sanatosi trebuie sa ne dorim sa fim sanatosi. Cel mai bine ingrijim sanatatea cand suntem sanatosi.  Aici intervine recunostinta si ingrijirea de ceea ce avem deja, inainte sa ne mai dorim altceva.

Altii devin interesati de sanatate dupa ce un apropiat a trecut printr-un episod de boala sau ei insusi au suferit de anumite afectiuni. Oarecum atunci ne panicam si incepem sa ne informam si sa dorim sa facem schimbari.

Pentru a fi sanatosi trebuie doar ca stilul nostru de viata sa fie in beneficiul organismului nostru, nu impotriva lui.

Un stil de viata corect egal sanatate

Fiti optimisti si increzatori in puterea d-tra de schimbare. Incepeti cu pasi marunti in ritmul d-tra, si zi dupa zi ve-ti culege roadele luxului suprem: sanatatea radianta care vine la pachet cu energie debordanta pe care o dorim cu totii.

Fiecare avem vise, dorinte nenumarate dar pentru a le putea indeplini avem nevoie de un corp perfect sanatos in armonie cu natura din care a fost creat.

Iata factorii esentiali care ne influenteaza stilul de viata si care devin automat niste legi de urmat cand dorim sa ne imbunatatim sanatatea:

  1. Alimentati-va corect 

Alimentatia care este perceputa ca un obicei, influenteaza cel mai mult sanatatea oamenilor.

E laudabil ca din ce in ce mai multi oameni doresc sa afle in ce mod isi pot imbunatatii alimentatia, dorind de fapt sa castige o stare de bine, frumusete, energie si sanatate radianta.

Motivele sunt diferite dar tot ce conteaza e ca sunt oameni sinceri cautatori dupa adevar in acest domeniu si incet incet se poate ajunge la o motivatie sanatoasa in ceea ce priveste cresterea calitatii vietii.

Pe langa efectiv ceea ce mancam, conteaza foarte mult felul cum mancam, cand mancam si cat mancam.

2.Inspirati aer curat

Aerul ne furnizeaza oxigenul datator de viata. Zilnic prin plamanii nostri trec 10 000 litri de aer. De aceea este atat de importanta calitatea aerului pe care il respiram. Ne simtim atat de bine la munte, la mare sau in parc, dar putem creea un aer proaspat si acasa prin aerisirea indelungata si deasa a locuintei si bineinteles prin lipsa fumatului in orice incapere.

Postura corpului corecta ajuta o respiratie profunda: umerii spre spate, pieptul in fata, spatele drept.

    3.Bucurati-va de lumina soarelui

Soarele este sursa principala de energie pentru planeta noastra. Lumina solara face ca in piele sa se produca vitamin D, stimuleaza sisitemul nervos si glandele endocrine, regleaza ritmurile biologice si stimuleaza imunitatea.

Radiantia ultravioleta a luminii stimuleaza toate procesele vitale si tonifica organismul. Expunerea la soare se face cu precautie, in reprize scurte si la orele corespunzatoare.

  1. Asigurati-va odihna

Corpul nostrum functioneaza la cel mai bun randament atunci cand i se ofera odihna zilnica prin 6-8 ore de somn pe noapte, odihna saptamanala prin o zi speciala si prin odihna anuala adica concediu.

Odihna are mai multe componente sau forme:
-somnul, odihna fizica
-odihna spiritual

-recreerea
-meditatia

Combinate in doze echilibrate putem fi in fiecare dimineata vioi, sprinteni cu pofta de viata si de munca. Aceasta energie se va descarca incet pe parcursul intregii zile fara a ne uza peste masura.

  1. Folositi din belsug apa

70% din corpul nostru este apa. Auzim peste tot ca trebuie sa bem minim 2 l de apa pe zi, dar preferabil sa o bem numai intre mese, deoarece bauta in timpul mesei incetineste digestia, racind si diluand sucurile gastrice cu efecte  neplacute pentru sistemul nostru digestiv. Preferabil beti apa cu 30 min inainte de masa, deloc in timpul mesei si din belsug intre mese.

Celelalte alimente care au continut mare de lichid se mananca, nu se beau. De exemplu compoturile, supele, sucurile de fructe, laptele, se iau inghititura cu inghititura si se mesteca.

  1. Fiti cumpatati

Sa invatam stapanirea de sine prin evitarea exceselor alimentare, infranarea de la tot ce este daunator: alcool, tutun, jocuri de noroc etc.

Sa dorim sa tindem spre un echilibru perfect care sa ne implineasca.

Stiind care ne sunt valorile vietii vom avea o disciplina de sine care ne va aduce satisfactii si bucurii in viata. Avem nevoie doar de perseverenta. 

  1. Faceti miscare zilnica in mod regulat

In trecut oamenii faceau activitate fizica pentru a procura hrana, astazi unii vad sportul ca un lux sau chiar ca o fita.

Cine face miscare fizica regulat are:

-buna-dispozitie si pofta de viata mare
-o inima puternica
-oase mai puternice si tari
-vigoare in toate domeniile vietii
-o greutate corporala ideala prin dezvoltarea musculaturii si arderea grasimii
-un somn mai bun
-mai putine episoade depresive, avand in vedere ca in zilele noastre numarul persoanelor deznadajduite creste
-o incredre crescuta in fortele proprii

    8.Incredeti-va in puterea divina

Cand incredrea in puterea divina iti ofera o stare de liniste, de multumire, de impacare, de recunostinta, de speranta, de fericire, de iubire aceasta nu poate decat sa ajute la sanatatea corpului si a sufletului.

Concentreaza-te pe  toleranta care te scapa de stres, calmul care te scapa de tensiune, bunatatea care te scapa de agresivitate si zambetul care te scapa de suferinta.

 

Oana BÂRSAN

www.oanabarsan.ro

Tehnician Nutritionist Acreditat

Instructor Fitness si Personal Trainer Acreditat

Sportiv de performanta afiliat FRCF

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Pintea, de acord ca orele de gardă ale medicilor să fie incluse în vechime

Orele de gardă ale medicilor merită să fie incluse în vechime a afirmat ministrul Sănătății, …

Share
Share