Home / Administratie / Concurs pentru cine rămâne și reducere cu 20% a posturilor din primărie

Concurs pentru cine rămâne și reducere cu 20% a posturilor din primărie

Distribuie

Un procent de 20% din posturile din organigrama municipalității vor dispărea, a anunțat joi, într-o conferință de presă, primarul municipiului Târgu Mureș, Soós Zoltán. Vorbim de peste 250 de posturi, raportat la un total de 1.317 de angajați, cât numără personalul din Primăria Târgu Mureș, serviciile și societățile comerciale subordonate. Vor fi desființate în primul rând posturile vacante și se va renunța la personalul care este deja în pensie, astfel încât locurile de muncă să nu fie afectate într-o foarte mare măsură. Astfel, economia care se va face la bugetul local se cifrează la 15 milioane de lei anual, 3 milioane de euro, a spus Soós Zoltán, bani care vor fi direcționați spre proiecte.

“În prezent se face o evaluare în amănunt a tuturor direcțiilor și serviciilor subordonate municipalității, din aparatul administrativ, pentru a vedea clar modul în care este organizată Instituția Primăriei și serviciile subordonate, precum și societățile comerciale subordonate – Transport Local SA, Locativ SA, Administrație și Turism, Administrator Imobile și Piețe, Clubul Sportiv Municipal, Universitatea Cultural Științifică. Aparatul administrativ este supradimensionat și, din păcate, ineficient și s-a constatat o lipsă a procedurilor administrative, modalitatea de lucru, mijloacele și infrastructura care stau la îndemâna aparatului de specialitate nu sunt compatibile cu normele și standardele care s-ar impune cerințelor în era digitală. În urma analizei se va naște o structură nouă, mai suplă, mai flexibilă, mai eficientă, adaptată nevoilor reale ale orașului”, a anunțat primarul Soós Zoltán.

Noua structură va avea un număr mai mic de direcții și servicii subordonate, implicit un număr mai scăzut de funcții de conducere. În momentul de față, personalul cu funcții de conducere – directori, directori adjuncți, șefi serviciu, șefi birou, este de 12%, procentul maxim admis de lege. Nu este singura problemă însă.

“Sunt direcții unde soț, copil și soție sunt toți directori, evident asta este și ilegal, deci nu se pot ocupa posturi de conducere din aceeași familie în cadrul aceeași direcții, în aceste cazuri vor fi modificări ale fișei postului, se va retrage dreptul de director al persoanei respective”, ne-a răspuns edilul Târgu Mureșului la o întrebare adresată.

Cel mai probabil, noua organigramă va fi finalizată până la sfârșitul anului, va fi supusă dezbaterii publice timp de 45 de zile și apoi înaintată spre aprobare Consiliului Local Târgu Mureș. După aprobarea organigramei se va organiza concurs pe post în fiecare nouă direcție, a mai completat Soós Zoltán.

Ligia VORO


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Un nou proiect marca Multinvest: Centru de inginerie inovativă la Târgu Mureș!

Distribuie Comisia de Analiză Tehnică din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Mureș a decis, recent, …

1 comentariu

  1. Nu mai mentineti pensionari în structurile primăriei ! Lăsați tinerii sa lucreze ! Sunt peste 100 de pensionari reangajati !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.