Un procent de 20% din posturile din organigrama municipalității vor dispărea, a anunțat joi, într-o conferință de presă, primarul municipiului Târgu Mureș, Soós Zoltán. Vorbim de peste 250 de posturi, raportat la un total de 1.317 de angajați, cât numără personalul din Primăria Târgu Mureș, serviciile și societățile comerciale subordonate. Vor fi desființate în primul rând posturile vacante și se va renunța la personalul care este deja în pensie, astfel încât locurile de muncă să nu fie afectate într-o foarte mare măsură. Astfel, economia care se va face la bugetul local se cifrează la 15 milioane de lei anual, 3 milioane de euro, a spus Soós Zoltán, bani care vor fi direcționați spre proiecte.
“În prezent se face o evaluare în amănunt a tuturor direcțiilor și serviciilor subordonate municipalității, din aparatul administrativ, pentru a vedea clar modul în care este organizată Instituția Primăriei și serviciile subordonate, precum și societățile comerciale subordonate – Transport Local SA, Locativ SA, Administrație și Turism, Administrator Imobile și Piețe, Clubul Sportiv Municipal, Universitatea Cultural Științifică. Aparatul administrativ este supradimensionat și, din păcate, ineficient și s-a constatat o lipsă a procedurilor administrative, modalitatea de lucru, mijloacele și infrastructura care stau la îndemâna aparatului de specialitate nu sunt compatibile cu normele și standardele care s-ar impune cerințelor în era digitală. În urma analizei se va naște o structură nouă, mai suplă, mai flexibilă, mai eficientă, adaptată nevoilor reale ale orașului”, a anunțat primarul Soós Zoltán.
Noua structură va avea un număr mai mic de direcții și servicii subordonate, implicit un număr mai scăzut de funcții de conducere. În momentul de față, personalul cu funcții de conducere – directori, directori adjuncți, șefi serviciu, șefi birou, este de 12%, procentul maxim admis de lege. Nu este singura problemă însă.
“Sunt direcții unde soț, copil și soție sunt toți directori, evident asta este și ilegal, deci nu se pot ocupa posturi de conducere din aceeași familie în cadrul aceeași direcții, în aceste cazuri vor fi modificări ale fișei postului, se va retrage dreptul de director al persoanei respective”, ne-a răspuns edilul Târgu Mureșului la o întrebare adresată.
Cel mai probabil, noua organigramă va fi finalizată până la sfârșitul anului, va fi supusă dezbaterii publice timp de 45 de zile și apoi înaintată spre aprobare Consiliului Local Târgu Mureș. După aprobarea organigramei se va organiza concurs pe post în fiecare nouă direcție, a mai completat Soós Zoltán.
Ligia VORO
Nu mai mentineti pensionari în structurile primăriei ! Lăsați tinerii sa lucreze ! Sunt peste 100 de pensionari reangajati !!!