Boxing Day Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 375 Vizualizări

Boxing Day

Mai că am fi porniți să credem că Boxing Day este ziua boxului, a sportului nobil cu mănuși disputat de către pugiliști în ring. În fapt Boxing Day este sărbătoarea ce se ține în cea de-a doua zi după Crăciun fiind dedicată cumpărăturilor în mai toate țările care au afinitate cu Regatul Unit al Marii Britanii.

Și asta întrucât acolo prin evul mediu s-a realizat prima dată Boxing Day prin colectarea de bani în cutia milei (box) de la biserici și apoi chiar de haine din partea enoriașilor mai înstăriți pentru a se oferi un ajutor familiilor mai sărace din comunitatea respectivă. Menționată pentru prima dată la 19 decembrie 1663 în jurnalul lui Samuel Peyps, Boxing Day a fost exportată de către britanici în toate colțurile lumii unde au avut colonii, inclusiv în Americi. În zilele noastre, pe timpul pandemiei COVID-19, marile concerne internaționale din industrie dar mai ales din domeniul hotelier au trecut să cumpere la prețuri derizorii bucată cu bucată afaceri și hotelurile celor care au dat faliment. În România și în mai toate celelalte țări membre din Uniunea Europeană datorită măsurilor luate de către guvernele naționale și a fondurilor alocate din bugetul uniunii celor din industria hotelieră pentru a-și salva afacerea, sunt cazuri izolate de vânzări de infrastructură de campare. Dar situația nu se știe până când mai poate fi ținută întrucât suntem în pragul unui al 5-lea val al pandemiei COVID-19.

De Boxing Day din anul 2021, Organizația Mondială a Turismului a ținut să evalueze prin vocea secretarului general al organizației, Zurab Pololikashvili provocările avute pe parcursul anului care se încheie peste câteva zile, statuând faptul că pandemia este departe de a fi închisă dar cu siguranță că suntem mai bine pregătiți acum decât am fost anul trecut, odată cu găsirea vaccinurilor și a protocoalelor de tratare a COVID-19. Cuvântul de ordine fiind colaboararea, atât a organizațiilor mondiale din domeniul sănătății, cu cele ale turismului și cele ale industriei aviației civile, dar și colaborararea între proprietarii infrastructurilor de turism cu proprietarii aeronavelor civile revigorând traficul de pasageri ca turiști în baza codului internațional pentru protecția turiștilor. Acțiuni de revigorarea a turismului și transportului aerian care însă nu fac rabat de la țintele stabilite în fiecare domeniu în cadrul dezvoltării durabile privind reducerea poluării și trecerea la utilizarea a noi surse de energie bio.

Pe parcursul anului în curs am avut și știri interesante cu privire la Spațiul Schengen, acolo unde încă nu este deși România încă din anul 2011 a realizat toate măsurile tehnice pentru securizarea granițelor investind sume uriașe. Dar între timp România ca și Bulgaria au primit accesul în citirea la VIS ceea ce facilitează utilizarea și implementarea sistemului de ieșire/intrare din Spațiul Schengen, sporind automatizarea punctelor de control a frontierei. Acțiuni ce vor culmina undeva până în luna iunie 2022 cu digitalizarea practicii actuale de ștampilare manuală a pașapoartelor. Cam tot pe atunci când se făceau anunțurile despre Spațiul Schengen încropeam un articol cu titlul ”Tăntălaii și gogomanii” la care sigur v-ați prins că titlul mi-a fost inspirat de filmul „Tăntălaul și Gogomanul” cu Jim Carrey și Jeff Daniels în roluri principale. Și asta pentru că una este să concepi și să faci ceva să funcționeze știind ce faci și de ce faci și alta este să adopți atitudinea unei primate, să imiți și să adopți mutra unui doct când habar nu ai de treabă dar te dai mare manager.

Ca imaginea să fie mai clară o să vă precizez din surse sigure că transportul de pasageri pe aeroporturile din România comparativ luna mai 2021 cu luna mai 2019 are o scădere de 70%, totuși lucru îmbucurător dacă comparăm transportul de pasageri din luna mai 2021 cu cel de anul trecut luna mai 2020 se observă o creștere impresionantă. Tabelul publicat de asociația aeroporturilor cu traficul de pasageri deserviți în cursul lunii mai 2021 pe aeroporturile civile din România arată că Aeroportul ”Transilvania” Târgu Mureș ocupă un „merituos” loc 11 din totalul celor 17 aeroporturi din punct de vedere al numărului de pasageri deserviți.

După ce România a intrat în Uniunea Europeana și s-a liberalizat traficul aerian (2007) și până în anul 2013, Aeroportul ”Transilvania” Târgu Mureș ocupă locul 4 în aceeași companie selectă deși avea frână de mână trasă fiind subfinanțat și lipsit de sprijin. Dar ce s-a întâmplat cu Aeroportul ”Transilvania” Târgu Mureș de a căzut 7 poziții în aceleași condiții pentru toate aeroporturile din România?

Păi dacă vă aduceți aminte în anul 2012 aeroportul s-a pricopsit cu o nouă conducere de „manageri performanți” ce au reușit să risipească sprijinul de la Consiliul Județean și finantările uriașe din banii publici. Așa-i că începeți să vă gândiți și voi la titlul articolului cine-s tăntalăii și cine-s gogomanii?

Dar până dibuiți cine-i cine vă aduc la cunoștință ca în ultimul weekend din mai 2021 în Croația au fost înregistrați 290.000 de turiști, majoritatea din Germania, Austria și Cehia ce au utilizat platformele de promovare a turismului croat, Lonely Planet și Culture Trip. Banii pentru promovare au fost puși jumătate de către consiliile locale împreuna cu proprietarii de infrastructură de turism și jumate de către Consiliul Croației pentru Turism. Sumele cheltuite de către turiști numai în weekendul cu pricina au acoperit de două ori sumele de promovare plătite de către croați. Interesant ca o țară cu 56.594 de kilometri pătrați la care turismul reprezintă 20% din PIB știe să se descurce prin colaborări eficiențe între toți actorii din societate, administrații publice locale, agenți privați și instituții guvernamentale. Grecii în schimb au întreprins colaborări cu transportatorii low cost și au susținut bilete de avion de 2 euro pentru un zbor de 1.500 de kilometri în aeroporturile din insulele lor. Este adevărat că nu toate biletele au fost de 2 euro și că costurile de operare a zborului sunt compensate de către administrațiile publice locale, agenți privați din turism și guvernul elen, dar turiștii străini s-au înghesuit să ajungă în insulele grecești unde cheltuiesc sume care acoperă cu mult sumele date operatorului aerian. În schimb la noi în ședința din 24 iunie 2021, administrația județeană a aprobat 2,3 milioane lei pentru câteva festivaluri și alte evenimente din care nu știu dacă s-a încasat vreun leu de la vreun turist străin care să participe la ele. Mai mult cu mare fast au anunțat ”sponsorizarea” zborurilor operatorului aerian HySky de pe Târgu Mureș. Așa-i că v-ați prins și voi până la urmă cine sunt tăntălăii și cine sunt gogomanii în această Boxing Day?

Ștefan RUNCAN

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE