Mai plătim taxa de salubritate anul viitor? Lansăm o dezbatere și o întrebare pentru autorități. Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1031 Vizualizări

Mai plătim taxa de salubritate anul viitor? Lansăm o dezbatere și o întrebare pentru autorități.

Este o întrebare legitimă, care circulă deja în spațiul public din Târgu Mureș, inclusiv pe rețelele de socializare. De mai bine de o lună, de când noul operator, firma Brantner, a preluat colectarea gunoiului, contribuabilii sunt într-o situație complicată și anormală, cu taxa de colectare a deșeurilor plătită la Primăria Târgu Mureș și, în multe cazuri, cu servicii neprestate.
Pe numeroase străzi din Târgu Mureș, dar și în localități limitrofe, graficul de ridicare a deșeurilor nu a fost, nici pe departe, respectat. S-au adunat grămezi de gunoaie, în timp ce autoritățile au pasat problema în curtea Adi Ecolect Mureș, asociația care gestionează contractul cu noul operator. Aici se cuvine să facem o precizare. Adi Ecolect Mureș nu este o entitate abstractă. Asociația este alcătuită din UAT-uri, adică, primarii de orașe sau comune, formează, de fapt, împreună, Adi Ecolect, iar președintele asociației este președintele Consiliului Județean Mureș.
Revenind, au urmat amenzi spre Brantner și un termen de grație de 30 de zile (se încheie undeva în preajma sărbătorilor), timp în care operatorul trebuie să intre în normalitate cu colectarea. În caz contrar ar urma rezilierea contractului.
S-a scurs mai bine de o jumătate din acest termen, dar în unele zone din oraș situația nu s-a ameliorat. Reprezentanții Brantner au invocat în comunicate sabotarea activității de către companii concurente, cu amenințări la adresa angajaților, distrugerea pubelelor, împrăștierea intenționată a gunoiului etc. Aici rezolvarea problemei nu ne aparține nouă cetățenilor. Organele abilitate să își facă datoria.
Mergem mai departe. La mijlocul săptămânii trecute, conducerea Brantner din Târgu Mureș spunea că lucrurile revin încet la normal, cu noi grafice. A invocat faptul că cele inițiale nu ar fi fost bune, realiste, deși, așa cum bine observa cineva, purtau pe ele antetul Brantner.
Sunt unul dintre locatarii din Târgu Mureș. De la intrarea noului operator, la început de noiembrie, gunoiul de pe stradă a fost luat o singură dată. De 22 de zile nici un tip de deșeu nu a mai fost ridicat, în pofida promisiunilor făcute de reprezentanții Brantner, la numeroasele apeluri telefonice ale locatarilor, la numărul scurt al companiei. Interesant este faptul că pe următoarea stradă, în regim de blocuri, gunoiul este ridicat normal, la 2 zile. Deci este și o problemă de organizare. Nu ai destui oameni? Organizezi activitatea astfel încât să ajungi, chiar și cu întârzieri, peste tot.
Aceasta ar fi fotografia de moment, în care apare și întrebarea din titlu. E firesc să mai plătim taxa de salubritate, atât timp cât instituțiile nu ne pot garanta că serviciile pe care le achită cetățeanul, de cele mai multe ori, în avans, vor fi prestate? Mai mult, nu credeți că ar fi normal ca banii pentru serviciile neprestate, sau prestate parțial, de la 1 noiembrie încoace, să fie restituite contribuabililor?
Florin Marcel Sandor

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE