Rectorul Leonard Azamfirei propune ”RESTART – IQ”: ”UMFST – o universitate a tuturor – Smart people” Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 238 Vizualizări

Rectorul Leonard Azamfirei propune ”RESTART – IQ”: ”UMFST – o universitate a tuturor – Smart people”

Actualul rector al Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) ”George Emil Palade” Târgu Mureș, prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, este singurul candidat la concursul care are drept miză selecția și recrutarea viitorului rector al principalei universități din județul Mureș pentru următorii cinci ani.

Planul Managerial propus de către prof. univ. dr. Leonard Azamfirei pentru candidatura sa la un nou mandat de rector al UMFST ”George Emil Palade” Târgu Mureș se numește ”RESTART – IQ” și a fost publicat pe pagina web a instituției de învățământ superior, www.umfst.ro.

Documentul este structurat pe șapte capitole, unul dintre acestea fiind intitulat ”Obiective și activități”.

Redăm, în rândurile de mai jos, unul dintre obiectivele enumerate de către prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, și anume ”UMFST – o universitate a tuturor – Smart people – resurse umane, diversitate, echitate și incluziune.”

Activități

Programe de formare și perfecționare a resursei umane – conectare la societatea informațională:

– Cursuri de formare psiho-pedagogică pentru cadrele didactice;

– Cursuri de dezvoltare profesională pentru cercetători;

– Dezvoltarea competențelor tehnice și de IT – pentru personalul tehnico-administrativ;

– Programe de leadership și management pentru personalul de conducere și administrativ: Managementul timpului și a proiectelor – instruire pentru a eficientiza procesele de lucru și pentru a gestiona proiectele în mod eficient; Abilități de leadership și comunicare – dezvoltarea abilităților de lider și a abilităților de comunicare interpersonale; instruire în a comunica eficient cu studenții, colegii și alte părți interesate; dezvoltarea abilităților de prezentare în cadrul conferințelor și evenimentelor academice;

– Programe de dezvoltare a abilităților antreprenoriale – instruire pentru a stimula gândirea antreprenorială și inițierea proiectelor inovatoare; formare în identificarea și gestionarea proiectelor cu potențial de aplicare practică;

– Cursuri de etică academică – instruire în respectarea standardelor etice în activitățile academice și de cercetare; instruire pentru prevenirea și gestionarea abaterilor etice;

– Instruire în limbi străine pentru a sprijini interacțiunile cu studenți și colegi din medii internaționale;

– Strategii de gestionare a stresului – training de promovare a bunăstării mentale;

– Dezvoltarea rezilienței personale și organizaționale – pentru a gestiona schimbările și provocările cu flexibilitate și eficiență;

– Profesionalizarea managementului academic de top – instruirea liderilor universității în programe de management academic recunoscute internațional (Institute for Management and Leadership in Education).

Programe de recrutare a resursei umane – Smart recruitment – implementarea de programe pro-active de recrutare pentru a aduce cercetători talentați și experimentați la universitate – head-hunting:

– Atragerea de tineri specialiști – șefii de promoție și absolvenții de studii doctorale din universitate sau din alte universități;

– Atragerea de specialiști cu experiență din alte universități;

– Crearea de campanii de marketing care să evidențieze avantajele și valorile universității ca angajator;

– Utilizarea platformelor online pentru a publica și promova ofertele de muncă;

– Dezvoltarea de programe care să atragă candidați internaționali și să sprijine relocarea acestora;

– Implementarea unor proceduri clare și transparente pentru selecția candidaților;

– Dezvoltarea de programe de onboarding pentru a sprijini integrarea rapidă a noilor angajați – program de locuințe de seviciu.

Dezvoltarea culturii instituționale în universitate – definirea și promovarea valorilor, normelor și comportamentelor care definesc identitatea organizațională prin:

– Consolidarea identității universitare – simboluri, tradiții, evenimente universitare proprii;

– Aprecierea performanței – premierea excelenței, promovare pe baze de meritocrație;

– Implicarea tuturor părților interesate (studenți, cadre didactice, personal administrativ) în procesul de definire a valorilor instituționale;

– Susținerea integrării studenților în viața comunității și a asumării de către aceștia, a responsabilității sociale ca parte a parcusului lor academic.

Evaluarea satisfacției angajaților – index de satisfacție, în vederea:

– Retenției angajaților performanți prin identificarea unui mix optim de beneficii, indemnizații și condiții de muncă;

– Creșterii nivelului de productivitate;

– Dezvoltării unui mediu de lucru mai bun;

– Creșterii calității brandului de angajator al universității.

Diversitate și echitate:

– Dezvoltarea unei Politici de Diversitate și Incluziune;

– Trainingul angajaților pentru a promova un mediu academic inclusiv și divers;

– Implementarea unei politici clare împotriva discriminării bazate pe rasă, gen, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici protejate;

– Amenajarea unui spațiu de meditație și dialog interconfesional;

– Asigurarea unei evaluări echitabile a performanțelor academice și administrative;

– Încurajarea diversității în comisiile de evaluare și în alte structuri academice.

Politici și programe incluzive:

– Dezvoltarea de abilități de comunicare interculturală pentru a îmbunătăți interacțiunile într-un mediu multicultural;

– Sesiuni de cultură și comunicare internațională pentru a dezvolta abilitățile interculturale;

– Furnizarea de resurse și programe pentru a sprijini studenții internaționali și pentru a facilita integrarea lor în comunitatea universitară;

– Asigurarea că facilitățile universității sunt accesibile persoanelor cu dizabilități;

– Protejarea studenților proveniți din medii nefavorabile: zona rurală, familii cu venituri reduse, familii monoparentale, copii instituționalizați, cu cerințe educaționale speciale;

– Sprijinirea studenților proveniți din grupuri minoritare, în vederea accesului la învățământ și a integrării;

– Măsuri de prevenire a abandonului școlar prin revizuirea politicilor de acordare a ajutoarelor sociale.

Resurse:

– Resurse financiare interne;

– Alocații bugetare;

– Fonduri europene.

Responsabilități:

– Prorectoratul responsabil cu învățământul clinic și postuniversitar;

– Prorectoratul responsabil cu cercetarea științifică și inovarea;

– Prorectoratul responsabil cu dezvoltare academică;

– Prorectoratul responsabil cu managementul economico-financiar și relația cu mediul socio-economic;

– Prorectoratul responsabil cu probleme sociale și studențești;

– Decanate;

– IOSUD;

– Serviciul de PR și Relații publice – University Press;

– Organizațiile studențești;

– Direcția General Administrativă.

Monitorizare și evaluare:

– Numărul și structura personalului universității;

– Nivelul de calificare/ studii a personalului angajat;

– Numărul de angajați care participă anual la cursuri de perfecționare;

– Numărul de cadre didactice care promovează, anual;

– Numărul de cadre didactice care intră în universitate, anual;

– Numărul de cadre didactice care părăsesc universitate, anual;

– Numărul de cadre didactice care urmează cursuri de specializare, anual;

– Ponderea pe vârstă și gen a personalului angajat.”

”Formarea resursei umane în cadrul universități este esențială pentru dezvoltarea continuă a personalului, pentru asigurarea unui mediu academic de înaltă calitate și pentru promovarea cercetării de valoare. Aceste activități de formare trebuie să abordeze nevoile variate ale cadrelor didactice, cercetătorilor și personalului administrativ, contribuind complementar și la creșterea satisfacției și implicării angajaților”, a conchis prof. univ. dr. Leonard Azamfirei.

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE