Progres extrem de slab pe șantierul căii ferate Brașov-Sighișoara Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 446 Vizualizări

Progres extrem de slab pe șantierul căii ferate Brașov-Sighișoara

CFR Infrastructură efectuează plățile aferente ajustărilor de preț către constructorii care se ocupă de reabilitarea liniei pe tronsonul Brașov-Sighișoara, se arată într-un răspuns al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, prentru deputatul Partidului Național Liberal (PNL) Radu Marin Moisin. Însă, rămâne de văzut dacă aceste plăți vor debloca lucrările pe cel mai important coridor feroviar din România, astfel încât muncitorii care se află deja pe șantier să înceapă săpăturile.

În trimestrul al IV-lea al anului 2023,  stadiul fizic al lucrărilor în cadrul proiectului de reabilitare a liniei CF Brașov-Sighișoara era de 24,15%, potrivit ministrului Transportului. „Întârzierile înregistrate în execuția lucrărilor, ca urmare a problemelor de natură financiară și logistică, întâmpinate de antreprenori în procesul de aprovizionare a șantierelor în timp util cu resursele necesare (materiale, forță de muncă, utilaje) au fost generate de situația creată de conflictul militar din regiunea Mării Negre și de pandemia generată de virusul Sars -Cov-2, evenimente care au afectat piața construcțiilor din întreaga Uniune Europeană”, a explicat Sorin Grindeanu.

„Salturi financiare interesante” sesizate pe un forum al Asociației Pro Infrastructura

De asemenea, unele persoane au sesizat anumite „salturi financiare interesante” pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructura (API), mai exact, pe subsecțiunile Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, asocierea Railworks (asociație a companiilor care se ocupă de lucrările de pe tronsoanele menționate) a ajuns la un stadiu al lucrărilor de 24,58%, în vreme ce stadiul financiar a urcat la 23,44%, conform celei mai recente raportări publicate de CFR SA. La raportarea precedentă, stadiul fizic era de 24,15%, iar cel financiar era de 21,58%, se arată într-un articol economica.net. Salt financiar mai mare se observă în cazul subsecțiunii cu tuneluri Apața – Cața. Dacă stadiul fizic a crescut insesizabil, de la 19,85% până la 20,20%, cel financiar a urcat de la 18,69% până la 23,06%.

În august anul trecut, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța progres extrem de slab pe șantierul liniei de cale ferată Apața – Cața (28,2 km), parte a Coridorului feroviar Rin – Dunăre. Pe de altă parte, Asociația Pro Infrastructură (API) acuza că întârzierile erau cauzate și de Guvern, din cauză că nu actualizase prețurile, astfel că asocierea de constructori condusă de grecii de la Aktor era nevoită să lucreze în pierdere.

Lucrările de modernizare a întregului tronson de cale ferată Brașov – Sighișoara sunt executate de către Asocierea RailWorks (Aktor SA – Alstom Transport SA – Arcada Company). Ioan Pintea, fost director general al CFR SA, estima că după reabilitare pe tronsonul Brașov – Sighișoara (128 km) se va circula cu 160 km/h, iar timpul de parcurgere se va reduce semnificativ de la aproape 3 ore, la 45 de minute.

(L.P.)

Sursa foto: economica.net

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE