Bullying-ul în școli: ce soluții are ISJ Mureș pentru protecția copiilor noștri? Invatamant
  • Amalia Vasilescu
  • 0 comentarii
  • 272 Vizualizări

Bullying-ul în școli: ce soluții are ISJ Mureș pentru protecția copiilor noștri?

Ministerul Educației și Inspectoratul General al Poliției Române derulează, în perioada ianuarie-iunie 2024, o campanie națională de conștientizare a consecințelor violenței școlare în instituțiile de învățământ preuniversitar. Campania se numește „Tu știi ce consecințe pot avea faptele tale? Fii informat, alege inspirat!”.

Activitățile campaniei se vor desfășura în toate județele țării și în București, vizând elevii din clasele a VI-a, a VII-a și a VIII-a.

5 școli din județul Mureș participă, de asemenea, la această campanie națională, care are ca scop conștientizarea consecințelor violenței în școlile noastre. Proiectul pilot face parte din Planul național privind siguranța în școli, combaterea traficului și consumului de droguri și prevenirea bullying-ului, semnat de autorități anul trecut, potrivit informațiilor furnizate de Antal Levente-Mihály, inspector şcolar general adjunct, ISJ Mureș.

Bullying-ul este un fenomen larg răspândit în școlile din România, lasă urme adânci, iar efectele sale sunt de lungă durată. Există o pauză de 10 minute în care 1 din 4 copii din școlile românești este agresat, abuzat în mod repetat, cel puțin așa se raportează. Din păcate, statisticile pot fi adevărate, deși de cele mai multe ori bullying-ul rămâne ascuns de ochii adulților și continuă în lipsa unor măsuri concrete de intervenție.

Cifrele oficiale din județul Mureș arată că și aici acest fenomen rămâne ascuns în cele mai multe cazuri, în primele doua module al anului școlar în curs, din septembrie până în decembrie, fiind raportate 17 cazuri de bullying fizic, 7 de bullying psihologic și 24 de bullying verbal.

Informații legate de consecințele violenței

România este una dintre țările europene cu cea mai mare incidență a fenomenului de bullying sistematic, adică de hărțuire a copiilor la școală. Potrivit Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD, date din 2018), 12% dintre copiii de 15 ani au declarat că au fost hărțuiți foarte des. Această cifră este la egalitate cu cea a școlilor din Rusia și pe locul al doilea după Bulgaria și Malta, cu 14%.

În medie, în țările OCDE, 8 % dintre copiii de 15 ani au declarat că au fost adesea hărțuiți. Alți 23% au fost hărțuiți cel puțin de câteva ori pe lună.

Campania „Tu știi ce consecințe pot avea faptele tale? Fii informat, alege inspirat!” include informații pentru elevi cu privire la consecințele legale ale violenței în școli, informații pentru părinți cu privire la modul în care pot preveni ca elevii să devină victime, precum și un concurs între elevi pe tema „Siguranța în școli”, pentru conceperea unui logo și un slogan.

Campania va consolida parteneriatul dintre autoritățile locale responsabile de siguranța școlară și reprezentanții părinților și elevilor și va identifica potențiali alți parteneri în domeniul siguranței școlare.

O definiție din punct de vedere legal asupra bullying-ului nu există, însă acesta implică un comportament ostil intenționat, fiind implicat un dezechilibru de putere. Vorbim despre bullying în contextul în care o persoană hărțuiește, intimidează în mod constant altă persoană, cu scopul de a răni fizic sau emoțional acel om.

Bullying-ul în școală poate să apară atât în instituțiile de învățământ, cât și în afara lor, dar bullying-ul întotdeauna este generat pe fondul relațiilor create în acest mediu.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE