Rectorul Leonard Azamfirei propune ”RESTART – IQ”: ”UMFST – o universitate deschisă către comunitate – Smart influence” Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1144 Vizualizări

Rectorul Leonard Azamfirei propune ”RESTART – IQ”: ”UMFST – o universitate deschisă către comunitate – Smart influence”

Actualul rector al Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) ”George Emil Palade” Târgu Mureș, prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, este singurul candidat la concursul care are drept miză selecția și recrutarea viitorului rector al principalei universități din județul Mureș pentru următorii cinci ani.

Planul Managerial propus de către prof. univ. dr. Leonard Azamfirei pentru candidatura sa la un nou mandat de rector al UMFST ”George Emil Palade” Târgu Mureș se numește ”RESTART – IQ” și a fost publicat pe pagina web a instituției de învățământ superior, www.umfst.ro.

Documentul este structurat pe șapte capitole, unul dintre acestea fiind intitulat ”Obiective și activități”.

Redăm, în rândurile de mai jos, unul dintre obiectivele enumerate de către prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, și anume ”UMFST – o universitate deschisă către comunitate – Smart influence – reprezentativitate regională, recunoaștere națională, extinderea europeană/ internațională.”

Activități

Evenimente culturale și educaționale:

– Derularea unor evenimente menite să marcheze UMFST 80 – 80 de ani de la înființarea universității;

– Dezvoltarea și extinderea Muzeului universității; acreditarea acestuia de către Ministerul Culturii;

– Organizarea de evenimente culturale și expoziții deschise comunității pentru a promova diversitatea culturală – Arta cucerește orașul;

– Susținerea activității orchestrei UMFST – instrumente, concerte locale, turnee;

– Susținerea de prelegeri și conferințe deschise publicului pe teme relevante.

Participarea la proiecte de dezvoltare regională:

– Colaborarea cu autoritățile locale în proiecte de dezvoltare a infrastructurii care să aducă beneficii pe termen lung;

– Implicarea în proiecte care să promoveze turismul și să evidențieze identitatea culturală și istorică a regiunii.

Dezvoltarea sportului de performanță și a sportului de masă:

– Susținerea activității Clubului Sportiv Universitar; dezvoltarea de ramuri sportive noi;

– Dezvoltarea activităților sportive pentru elevi și studenți. în cadrul unor programe de promovare a sportului de masă.

Programe de educație continuă și formare profesională:

– Organizarea de cursuri și ateliere accesibile publicului larg, nu doar studenților – Universitatea pentru toți;

– Dezvoltarea de programe de formare profesională pentru angajații din regiune.

Participarea la grupuri de lucru cu comunitatea:

– Dezvoltarea regională – participarea la Advisory Board/ Consiliu consultativ format din principalii reprezentanți ai comunității;

– Realizarea unui parteneriat real, funcțional cu administrația locală – Primărie, Consiliul Județean – pentru dezvoltarea polului de competitivitate în domeniul medical, al științelor vieții – Asociația Life Tech City și a unor clustere inovative;

– Implicarea în grupuri de lucru și comitete comunitare pentru a contribui la deciziile legate de dezvoltarea locală.

Promovarea educației în școli:

– Inițierea de proiecte itinerante în școli și licee – Caravana UMFST;

– Furnizarea de programe educaționale și de orientare în școlile locale pentru a încuraja tinerii să continue studiile la nivel universitar;

– Oferirea de burse și oportunități de acces pentru elevii meritorii și cu posibilități financiare reduse, pentru a urma cursurile la UMFST.

Participarea în proiecte culturale și sociale:

– Susținerea și participarea activă la evenimente culturale și sociale din comunitate;

– Colaborare cu instituții culturale: teatru, filarmonică și alte organizații culturale.

Prezență online și offline activă – media și media emergentă:

– Susținerea funcționării TV – UMFST Live, înființarea Radio UMFST;

– Realizarea unei aplicații – UMFST-Today – pentru o mai bună comunicare a evenimentelor și a realizărilor recente din universitate;

– Prezența în presa scrisă loco-regională;

– Prezența în presa națională și internațională.

Resurse:

– Resurse financiare interne;

– Alocații bugetare;

– Fonduri europene.

Responsabilități:

– Serviciul PR și Relații publice – University Press;

– Prorectoratul responsabil cu probleme sociale și studențești;

– Prorectoratul responsabil cu dezvoltarea organizațională și informatizare;

– Prorectoratul responsabil cu managementul economico-financiar și relația cu mediul socio-economic;

– Clubul Sportiv Universitar;

– Direcția General Administrativă.

Monitorizare și evaluare:

– Numărul de evenimente create;

– Numărul de participanți;

– Numărul de parteneriate derulate;

– Numărul de participări în competiții sportive – rezultate;

– Gradul de satisfacție al beneficiarilor;

– Rapoarte de prezență în media.

”Implicarea universității în ecosistemele regionale și colaborarea activă cu societatea pot contribui semnificativ la dezvoltarea durabilă și la îmbunătățirea relevanței și impactului său asupra comunității. Prezența sa activă în aceste domenii nu numai că are capacitatea de a consolida legăturile dintre universitate și comunitate, dar în sine contribuie la formarea unei instituții mai relevante, responsabile și adaptabile la nevoile sociale și economice ale regiunii. Aceste acțiuni vor fi integrate într-o strategie de comunicare unitară adaptată la specificul și nevoile locale”, a conchis prof. univ. dr. Leonard Azamfirei.

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE