Trecut incendiar, prezent incert Eveniment
  • admin
  • 0 comentarii
  • 40 Vizualizări

Trecut incendiar, prezent incert

2912_CAPTrecut.gifUrmele incendiului din luna decembrie au rămas, atât în piaţă, cât şi în buzunarele comercianţilor. Vinovaţii sunt încă un mister. Singura modificare sunt stingătoarele comercianţilor, care au devenit obligatorii. Păgubiţii cer dreptate. Cazul a fost înaintat Judecătoriei Târgu Mureş. Până atunci, comercianţii îşi văd de treabă, iar Primăria organizează licitaţie pentru refacerea pieţei.

Cine este de vină, nimeni nu ştie exact. Comercianţii vor rezolvarea situaţiei, cât mai repede posibil, asta pentru că mulţi dintre ei trăiesc din comercializarea bunurilor, iar după incendiu au pierdut tot. "Sunt foarte mulţi care şi-au luat credite de la bancă pentru a putea cumpăra mai multă marfă înainte de Crăciun şi au rămas fără nimic, iar acum sunt înglodaţi în datorii", spune unul dintre comercianţii afectaţi de incendiu. Chiar dacă unii s-au resemnat şi au reînceput munca, dorinţa lor este ca vinovatul să-i despăgubească, însă nimeni nu ştie care este acel vinovat. IPJ Mureş a înaintat cazul Judecătoriei Târgu Mureş.
Comercianţii dau vina pe Primărie, pentru că partea afecatată de incendiu era acoperită cu fibră de sticlă, un material care arde foarte repede. Primăria dă vina pe firma care executa lucrările de sudură, care, implicit îi va trage la răspundere pe muncitori. Iar aceştia din urmă acuză comercianţii şi pe cei din Administraţia Pieţelor că nu s-au echipat cu instinctoare şi nu au făcut nimic pentru a se organiza în cazul unui incendiu. "Există o convenţie pe care toţi comercianţii au semnat-o şi care era în vigoare la data producerii incendiului, convenţie care nu s-a respectat. La ora actuală, noi avem o altă convenţie, la care s-a adăugat o anexă şi fiecare patron va trebui să o citească, să ia la cunoştinţă şi să o semneze. Conform acestei anexe, fiecare este obligat să deţină un instinctor şi să respecte anumite reguli de prevenire a incendiilor, în caz contrar se va ajunge până la evacuarea lor din piaţă. Momentan, deţinem 36 de stingătoare şi am făcut două căi de avacuare în caz de urganţă, pe ambele părţi ale pieţei", a precizat Ladislau Darabont, referent şef al pieţei afectate, numit în funcţie după incendiu.
Cu toate că şi cei care vindeau au partea lor de vină, pentru că nu au îndeplinit condiţiile de prevenire în caz de incendiu, aşteaptă ca Administraţia Pieţelor să le ofere soluţia. Aceştia însă, spun că soluţia nu este în mâna nimănui şi că doar Justiţia e în măsură să spună cine va plăti despăgubiri.
Au cerut lumina
La câteva ore după incendiu, cei care au fost afectaţi dădeau vina pe Primărie pentru începerea lucrărilor înainte de Crăciun. Acum, cei din Administraţia Pieţei spun că s-au început acele lucrări la cererea comercianţilor. "Ei au vreut să poată vinde până mai târziu în perioada sărbătorilor", afirmă un reprezentant al administraţei. Evaluarea pagubelor, făcută imediat după incendiu, arăta că aceasta se ridică undeva la aproape două miliarde de lei. În cursul zilei de ieri, Gligor Jucan, reprezentant al Administraţiei Centrale a Pieţelor a efectuat o nouă evaluare. "Încă nu ştim exact dacă se va depăşi sau nu suma menţionată luna trecută. Depinde de firma care va câştiga licitaţia şi de costul materialelor", a precizat Gligor Jucan. Miercuri, o delegaţie a comercianţilor afectaţi de incendiu s-a deplasat la Administraţia Pieţelor pentru a li se răspunde la câteva întrebări. "S-au interesat cine şi când le va plăti pagubele şi, în mod special, au cerut să nu mai plătească taxele pe spaţii până nu se va renova partea afectată de incendiu", a precizat Ladislau Darabont. În urma acestei întâlniri, şeful Administraţiei Pieţelor Mureş, Viorel Filimon, a hotărât ca fiecare comerciant să înainteze o cerere în care să specifice dacă mesele au fost afectate în totalitate sau parţial, să o înainteze Administraţiei, iar, în funcţie de gradul de afectare, vor fi scutiţi fie integral, fie parţial de chirie, până în momentul în care piaţa va fi refăcută în totalitate. "Avem 114 mese afectate total şi 20 parţial. Lucrările de reparaţie vor dura, se pare, până prin martie-aprilie. La mijlocul acestei luni se va organiza o licitaţie pentru a numi firma care va executa lucrările", a declarat Ladislau Darabont.

Convenţie între Administraţie Pieţelor şi comercianţi
punctul 16: "…să execute obligaţiile ce-i revin pe linie de PSI, sens în care, se obligă să ia măsuri atât pentru asigurarea apărării împotriva incendiilor în condiţiile dispoziţiilor OG nr. 60/1997, cât şi pentru instruirea propriului personal în privinţa obligaţiilor pe care acesta le are potrivit articolului 23 din ordonanţă, în scopul asigurării împortiva incendiilor. Neexecutarea acestor obligaţii angajează răspunderea ocupantului".

Sorina SZAKACS

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE