UN BENEFICIU MARE PENTRU REGIUNE Business
  • admin
  • 0 comentarii
  • 65 Vizualizări

UN BENEFICIU MARE PENTRU REGIUNE

Compania AQUASERV Tg. Mureş a preluat serviciile de apă şi canal din localităţile Sighişoara, Târnăveni, Luduş, Iernut şi Cristuru Secuiesc

Preluarea, din data de 15 ianuarie 2007, de către Compania Aquaserv Tg. Mureş, a serviciilor de alimentare cu apă potabilă şi canalizare din localităţile mai sus amintite este un pas important realizat în acţiunea de înlocuire a micilor furnizori de servicii de apă-canal existenţi, cu furnizori regionali puternici. Scopul este acela de a creşte nivelul calitativ al serviciilor de furnizare a apei potabile şi a celor de canalizare şi alinierea lor la standardele europene. Furnizarea celor două servicii de către Aquaserv în localităţile amintite se realizează pe baza unui Contract de concesiune semnat de către Consiliul Judeţean Mureş şi Consiliile Locale ale localităţilor Sighişoara, Târnăveni, Iernut, Luduş şi Cristuru Secuiesc, pe de o parte, şi S.C. COMPANIA AQUASERV S.A. pe de altă parte. Serviciile de apă-canal au fost preluate de către Compania Aquaserv de la entităţile care le furnizau până la această dată în localităţile amintite. Aquaserv a înfiinţat sucursale în fiecare oraş amintit.

Conducerea Companiei AQUASERV
Societatea este condusă de Consiliul de administraţie format din 5 administratori, aleşi de adunarea generală a acţionarilor. Conducerea operativă este asigurată de directorul general şi managerii superiori la nivel de companie iar sucursalele au fiecare un manager propriu.

Personalul angajat
După semnarea contractului de concesiune, Compania Aquaserv, a recrutat personalul necesar pentru funcţionarea corespunzătoare a sucursalelor. Selecţia s-a realizat, în măsura în care s-a putut, din rândul angajaţilor fostelor unităţi. Pentru posturile rămase necompletate au fost angajate persoane din afara firmei. Indiferent de provenienţa candidaţilor, angajarea personalului s-a realizat prin verificarea aptitudinilor şi cunoştinţelor, conform Codului Muncii, în condiţiile prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă al Companiei.

Baza tehnică, utilaje din dotare
Dotările şi utilajele în stare de funcţionare, existente la sucursale, vor fi folosite şi în continuare iar acolo unde este nevoie de dotări şi utilaje suplimentare vor fi achiziţionate şi altele noi. În anumite cazuri vor fi duse la sucursale utilaje sau dotări existente la sediul central din Tg. Mureş. După realizarea unei analize a bazei tehnice de la fiecare sucursală, în prezent se face o diagnoză a dotărilor şi utilajelor, urmând a se stabili un program de schimbare a celor cu grad de uzură avnasat. Prioritatea se va aşeza pe înlocuirea acelor utilaje şi dotări care vor putea fi folosite inclusiv la îmbunătăţirea serviciilor oferite clienţilor de către compania Aquaserv.

Preţurile şi tarifele aplicate
Preţurile la apă potabilă existente în prezent în localităţile mai sus amintite sunt diferite, unele sunt mai mari sau la fel (ex. Iernut: 2,2 lei, Luduş: 2,09, Cristuru Secuiesc: 2,03 lei/mc) altele mai mici (ex. Târnăveni: 1,95, Sighişoara: 1,62 lei) în comparaţie cu cele din Tg. Mureş (2,03 lei). Dat fiind faptul că, cerinţele cuprinse în legislaţia şi acordurile/contractele privind programele cu finanţare internaţională prevăd armonizarea preţului şi tarifelor la nivelul operatorilor regionali, S.C. COMPANIA AQUASERV S.A. trebuie să se conformeze acestor prevederi. Astfel, a depus spre avizare şi aprobare la ANRSC (Autoritatea Naţională de reglementare a serviciilor de gospodărie comunală) documentaţia pentru preţuri si tarife unice pe întreaga arie de operare. ANRSC nu a aprobat încă tariful unic propus, astfel în viitorul apropiat se vor practica, încă, preţurile actuale. Evident, ajungerea la un tarif unic nu se va produce instantaneu, dar armonizarea tarifelor va trebui să fie realizată, pentru că va reprezenta, în viitor, baza oportunităţilor de modernizare şi dezvoltare a infrastructurilor de apă/canal din localităţile amintite. Evident, locuitorii acestor oraşe vor avea de câştigat în urma atragerii unor noi finanţări internaţionale iar serviciile din domeniul alimentării cu apă şi canalizare vor cunoaşte o îmbunătăţire semnificativă.

Relaţiile cu clienţii
În primul trimestru al anului vor fi luate măsuri concrete privind amenajarea unor birouri de relaţii cu clienţii şi casierii. Prin aceste măsuri se vor îmbunătăţi condiţiile de primire a clienţilor, iar aceştia vor putea să depună cereri sau sesizări şi să obţină informaţii într-un mod bine organizat, rapid şi eficient. La fiecare sucursală a companiei vor fi puse în practică acele forme de relaţii cu publicul care la Centrul de relaţii cu clienţii din Tg. Mureş au avut rezultate bune, au adus satisfacţii clienţilor şi au contribuit la ridicarea calitativă a serviciilor oferite.
O prioritate va fi şi aceea de a reduce timpul de rezolvare a cererilor clienţilor: identic cu metodele aplicate la sediul central, se va da răspuns la reclamaţii în cel mult 10 zile de la solicitare, în loc de 30 de zile menţionate în lege. Un pas la fel de important şi benefic pentru consumatorii din fiecare sucursală este şi acela de introducere a programului de lucru cu clienţii inclusiv în orele după-amiezii. Astfel, din această lună, fiecare birou de relaţii cu publicul are program până la ora 19.00, de două ori pe săptămână.
Despre alte beneficii ale operatorului regional, reflectate în nivelul serviciilor de alimentare cu apă potabilă şi canalizare din sucursale vom vorbi în articolele următoare. În aceste articole vom trata şi aspecte legate de modificările ce urmează a fi realizate în activitatea de citire şi facturare a consumurilor.
Cert este că, operatorul regional S.C. Compania Aquaserv S.A. şi-a propus îndeplinirea unor obiective foarte clare în ceea ce priveşte nivelul calitativ al serviciilor oferite şi atingerea unor indicatori de performanţă care se referă atât la aspecte privind reducerea timpului de remediere a defecţiunilor apărute pe sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare cât şi la continuitatea alimentării cu apă a populaţiei, îmbunătăţirea calităţii apei şi durata de rezolvare a unor servicii solicitate de către clienţi.

S.C. COMPANIA AQUASERV S.A.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE