Cum luaţi bani în Arena Leilor Business
  • admin
  • 0 comentarii
  • 95 Vizualizări

Cum luaţi bani în Arena Leilor

12_b88069.jpgMureşenii au fost consiliaţi ieri cum să pornească şi să prezinte afaceri de experţii Fundaţiei Post Privatizare, School for Startups şi Arena Leilor. Câţiva dintre ei s-au înscris la preselecţie şi ar putea apărea în show-ul difuzat de TVR2, când vor încerca să obţină finanţări de la antreprenori consacraţi. Cei care vor să se specializeze şi mai mult se pot înscrie în programul School for Startups.  Ce sfaturi au primit până atunci?
“Această emisiune vă poate ajuta să porniţi o afacere, poate face să aveţi resursele de care aveţi nevoie ca să puteţi creşte. Dar până acolo trebuie făcuţi mai mulţi paşi. Un prim pas este despre ce ar trebui să stea la baza unui proiect, prezentarea proiectului”, a explicat Peter Barta, directorul executiv al FPP. El le-a explicat participanţilor scheletul unei prezentări perfecte. Dar când are afacerea potenţial?. “Încercaţi să vă gândiţi la o afacere ca la un calmant, dacă există o durere puternică în piaţă, cu cât durerea este mai mare şi cu cât suferă mai mulţi atunci cu atât mai bine pentru afacerea dvs. Încercaţi să definiţi foarte bine care este problema pe care o rezolvă şi care sunt perspectivele pe care le aveţi în a găsi şi a rezolva problemele respective. Legat de prezentarea afacerii, în medie veţi face zeci de prezentări până veţi ajunge la un investitor. Nu fiţi descurajaţi, sunt lucruri care ţin de chimie şi de multe alte elemente. Încercaţi să vă cunoaşteţi interlocutorul înainte, dacă este posibil”, recomandat Peter Barta.
Marius Ghenea: “Dedicare 100%”
„Pentru a obţine finanţare în emisiune trebuie să fie nişte proiecte, nu doar pe hârtie, e foarte greu să spun, da, pun 100.000 de euro, pentru ceva ce nu are materializare (un prototip, o versiune beta pentru un site, etc.). Cine reuşeşte până la urmă? Sunt în general două categorii de participanţi, unii au prea multe idei, şi asta nu e foarte bine – antreprenoriatul este o chestiune care se face full time, cere angajament 100%. Poţi fi antreprenor în serie, să creezi, dezvolţi şi să faci un exit şi pe urmă să o iei de la capăt dar nu în paralel. Şi am avut foarte multe situaţii de candidaţi care veneau şi spuneau – păi eu fac proiectul ăsta, dar am un job acum, care e călduţ, am un salariu, am tot felul de beneficii, şi pot renunţa la el, dacă proiectul nu reuşeşte, am pierdut banii, dar mă întoc la jobul meu, nici aşa nu se poate”, a explicat Marius Ghenea din culisele emisiunii. “Trebuie să existe şi întrebarea ce vreţi voi să vedeţi la un partener de investiţii, pentru că e la fel de important. De exemplu un investitor se uită la expertiză, reputaţie, la implicare, pasiune şi chimia care se poate forma, însă la exact aceleaşi lucruri ar trebui să se uite şi antreprenorul când încearcă să stabilească un parteneriat cu un business angel. Încercaţi să vă asiguraţi că este un business angel potrivit, însemând să înţeleagă businessul vostru şi să vă poată ajuta mai mult”, a concluzionat Ghenea. 

Ce este School for Startups
School for Startups este singura şcoală de antreprenoriat din România, bazată pe o abordare educaţională non-formală, adresată celor care au, sau vor să aibă o idee de afacere, ori consideră antreprenoriatul o alternativă de carieră. School for Startups este un program cu o durata de un an. Mentorii sunt: Doug Richard, antreprenor de succes, angel investor şi fondatorul School for Startups; Marius Ghenea, unul dintre cei mai de succes antreprenori din România; Peter Barta, Director Executiv al FPP, o organizaţie creată de Comisia Europeană în 1996, având în administrare un portofoliu de investiţii în valoare de peste 30 milioane de Euro. Costul programului este de 1,400 de euro (6,000 lei). Detalii complete găsiţi pe www.schoolforstartups.ro şi www.postprivatizare.ro.

Despre “Arena leilor”
Emisiunea este un Business Reality-Show şi se difuzează în fiecareluni pe TVR 2, de la ora 19.30. Protagoniştii emisiunii sunt oameni de afaceri dispuşi să-şi investească banii şi experienţa în afaceri noi sau în afaceri în dezvoltare şi concurenţi care au o idee de afacere sau o afacere pe care vor să o extindă.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE