Regulament nou pentru capelele din Luduș Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 5705 Vizualizări

Regulament nou pentru capelele din Luduș

În Raportul de aprobare al  proiectului de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de administrare și funcționare a capelelor mortuare din orașul Luduș, primarul Cristian Moldovan a făcut cunoscut că a fost aprobată încetarea contractului de concesiune încheiat între administrația locală și SC Profilantropia FL SRL având ca obiect folosința clădirii destinate Capelei mortuare din Luduș și ca „urmare a acestui demers, se impune ca odată cu preluarea Capelei mortuare să se instituie un regulament de administrare și funcționare în vederea unei bune exploatări, aplicabil tuturor capelelor aflate în proprietatea și administrarea orașului Luduș, respectiv Capelele mortuare situate pe strada Avram Iancu nr. 50, pe strada Fundătură, strada Avrămești și strada Castelului, acestea fiind destinate utilizării de către toate cultele religioase resunoscute în România și existente pe teritoriul orașului Luduș”.

Despre cadrul juridic în care se încadrează organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, consilierul juridic Paul Precup spune că Ordonanța de Guvern nr. 71/2002 prevede că unitățile administrativ teritoriale „trebuie să asigure, printre altele, și administrarea cimitirelor, a crematoriilor și a serviciilor de pompe funebre”.

Într-o anexă la Proiectul de hotărâre, Regulamentul de administrare și funcționare a capelelor mortuare situate în orașul Luduș este precizat că: „Utilizarea capelelor mortuare se va face contra unei taxe stabilite în conformitate cu prevederile prezentului regulament (Articolul 4); Taxa pentru utilizarea capelei mortuare este de 100 de lei/zi, care se achită pe baza documentului de plată emis de Primăria orașului Luduș (Articolul 5); Pogramul de priveghi este între orele 16.00 – 22.00 (Articolul 6); Toate activitățile desfășurate la capelele mortuare din orașul Luduș vor fi coordonate și controlate de către persoana responsabilă cu administrarea capelelor, persoană desemnată de către Primăria orașului Luduș (Articolul 7); Taxarea se face la momentul în care a fost depusă persoana decedată la casa mortuară (cheia poate fi luată înainte, fără taxare), iar evenimentul funerar se consideră încheiat în momentul în care decedatul a fost înhumat (Articolul 11); La preluarea cheii, aparținătorii sunt obligați să verifice inventarul, buna funcționare a instalațiilor precum și starea de curățenie. Eventualele observații privind  starea Capelei mortuare se face la primirea cheii. Primirea acesteia fără observații înseamnă că există o aprobare tacită. Pe parcursul deținerii cheii, orice eveniment care afectează casa mortuară se anunță de îndată administratorului (Articolul 12); Difuzarea muzicii (doar muzică religioasă) trebuie făcută la intensitate redusă, care să nu deranjeze vecinii (Articolul 18). În cazul producerii unor defecțiuni sau pagube materiale asupra imobilului, din culpa utilizatorilor Capelei mortuare, aceștia vor fi direct răspunzători de suportarea costurilor privind efectuarea reparațiilor necesare (Articolul 23). Taxa de utilizare a Capelelor mortuare constituie venit la bugetul local (Articolul 25).

Regulamentul de administrare și funcționare a Capelelor mortuare din orașul Luduș a fost aprobat în ședința Legislativului local din 31 ianuarie 2023.

Ioan A. BORGOVAN

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE