Rectorul Leonard Azamfirei propune ”RESTART – IQ”: ”UMFST – o universitate sigură și stabilă financiar – Smart finance” Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 257 Vizualizări

Rectorul Leonard Azamfirei propune ”RESTART – IQ”: ”UMFST – o universitate sigură și stabilă financiar – Smart finance”

Actualul rector al Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) ”George Emil Palade” Târgu Mureș, prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, este singurul candidat la concursul care are drept miză selecția și recrutarea viitorului rector al principalei universități din județul Mureș pentru următorii cinci ani.

Planul Managerial propus de către prof. univ. dr. Leonard Azamfirei pentru candidatura sa la un nou mandat de rector al UMFST ”George Emil Palade” Târgu Mureș se numește ”RESTART – IQ” și a fost publicat pe pagina web a instituției de învățământ superior, www.umfst.ro.

Documentul este structurat pe șapte capitole, unul dintre acestea fiind intitulat ”Obiective și activități”.

Redăm, în rândurile de mai jos, unul dintre obiectivele enumerate de către prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, și anume ”UMFST – o universitate sigură și stabilă financiar – Smart finance – oportunități strategice de finanțare.”

Activități

Dezvoltarea de programe de învățământ atractive, generatoare de venituri

Diversificarea surselor de venit:

– Reevaluarea nivelului taxelor de școlarizare și introducerea unor servicii suplimentare taxate adițional;

– Dezvoltarea de programe suplimentare de educație continuă pentru studenți și profesioniști, cu taxe de participare.

Cercetare și transfer tehnologic:

– Participarea activă la competiții pentru granturi de cercetare de la organizații guvernamentale și private;

– Dezvoltarea de parteneriate cu industria pentru proiecte de cercetare și transfer tehnologic, generatoare de venituri suplimentare.

Fundații și donații:

– Organizarea de campanii pentru strângerea de fonduri, atragerea de donații din partea absolvenților, a companiilor și a altor susținători;

– Menținerea unor relații solide cu absolvenții (Alumni) și implicarea lor în susținerea unor programe specifice ale universității.

Program de dezvoltare imobiliară:

– Extinderea campusului pentru a-i crește capacitatea sa de a genera venituri suplimentare prin închirierea spațiilor excedentare;

– Optimizarea utilizării spațiilor existente pentru a reduce costurile de infrastructură;

– Utilizarea terenurilor universitare pentru dezvoltarea de proiecte imobiliare.

Participare la programe de finanțare publică:

– Participarea la programele de finanțare guvernamentale pentru proiecte de cercetare, modernizare și dezvoltare;

– Implicarea în proiecte care sprijină dezvoltarea regională și pot beneficia de finanțare publică;

– Participarea la programe de finanțare europene pentru proiecte de cercetare și dezvoltare.

Optimizarea utilizării resurselor financiare:

– Realizarea unor Centre de cost pe structurile importante (facultăți, CCAMF, IOSUD, Clubul sportiv) cu urmărirea execuțiilor financiare;

– Organizarea Centrelor de cost prin responsabilizarea conducătorilor acestor structuri (dezvoltarea unor abilități administrative a acestora), precum și a unor administratori financiari ai facultăților – achiziții, deconturi, referate etc.;

– Evaluarea constantă a eficienței operaționale pentru a identifica și reduce costurile neesențiale;

– Implementarea de soluții tehnologice care să sporească eficiența administrativă și să reducă costurile.

Optimizarea utilizării resurselor umane:

– Alocarea eficientă a resurselor umane și optimizarea structurii organizaționale;

– Investiții în dezvoltarea profesională a angajaților pentru a le crește eficiența;

– Revizuirea modului de acordare a salariilor diferențiateși a gradațiilor de merit; recompensarea ideilor inovatoare.

Proiecte de cercetare aplicată și consultanță:

– Servicii de consultanță pentru companii și organizații, utilizând expertiza universității;

– Valorificarea rezultatelor cercetării prin licențierea tehnologiilor dezvoltate și prin microproducție.

Servicii medicale:

– Servicii spitalicești;

– Servicii ambulatorii.

Dezvoltarea de produse și servicii inovatoare:

– Crearea de incubatoare de afaceri și facilitarea dezvoltării de start-up-uri în cadrul universității;

– Valorificarea rezultatelor cercetării prin transferul tehnologic către sectorul privat;

– Investiții în infrastructura IT pentru a asigura o conectivitate și o eficiență sporită.

Gestionarea riscului financiar:

– Constituirea și menținerea unui fond de rezervă pentru a face față cheltuielilor neprevăzute sau schimbărilor economice;

– Evaluarea regulată a riscurilor financiare și elaborarea de strategii pentru a le gestiona.

Management financiar profesionist:

– Îmbunătățirea și consolidarea experienței și competențelor necesare în domeniul managementului financiar a echipei de conducere administrativă a universității;

– Realizarea de audituri financiare periodice pentru transparență și conformitate;

– Menținerea unei comunicări deschise cu toți stakeholderii privind situația financiară și perspectivele.

Resurse:

– Resurse financiare interne;

– Alocații bugetare;

– Fonduri europene.

Responsabilități:

– Prorectoratul responsabil cu managementul economico-financiar și relația cu mediul socio-economic;

– Departamentul de Proiecte Europene și de Cercetare;

– Departamentul de Relații internaționale;

– Compartimentul Relația cu Piața Muncii;

– Prorectoratul responsabil cu cercetarea științifică și inovarea;

– Prorectoratul responsabil cu dezvoltare academică;

– Decanate;

– IOSUD;

– Direcția General Administrativă.

Monitorizare și evaluare:

– Valoarea contractelor instituționale;

– Valoarea sumelor care provin din venituri proprii;

– Valoarea contractelor de cercetare;

– Valoarea contractelor de dezvoltare instituțională – investiții;

– Valoarea sumelor încasate de la parteneri privați;

– Valoarea investițiilor din venituri proprii;

– Execuția bugetară anuală;

– Rapoarte de audit financiar.”

”Asigurarea unei finanțări solide și a stabilității financiare este crucială pentru buna funcționare a universității. Adoptarea unui mix adecvat de aceste strategii, adaptat la specificul și obiectivele universității noastre, poate contribui semnificativ la asigurarea unei finanțări stabile și sustenabile pe termen lung. Este important să se realizeze o planificare strategică atentă și să se monitorizeze constant mediul economic și cerințele pieței pentru a rămâne agili și adaptabili”, a conchis prof. univ. dr. Leonard Azamfirei.

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE