Strategii de îmbunătățire a comunicării dintre farmacist și pacient, prezentate de farm. Dumitru Lupuleasa Sanatate
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 883 Vizualizări

Strategii de îmbunătățire a comunicării dintre farmacist și pacient, prezentate de farm. Dumitru Lupuleasa

Președintele Colegiului farmaciștilor din România, prof. Univ. dr. Farm. Dumitru Lupuleasa a susținut, în cadrul celei de-a doua zile a evenimentului „Pharma Forum”, organizat de Pharma Business, în colaborare cu Colegiul Farmaciștilor din România, în perioada 24-25 aprilie la Business Hotel Conference Center & Spa, o prezentare intitulată „Comunicarea non-violentă în situații dificile”, în cadrul căreia a abordat o suită de strategii  de îmbunătățire a comunicării dintre farmaciști și pacienți.

„Complianța și aderența la tratament sunt indisolubil legate de felul în care știm să comunicăm cu pacientul, să ne asigurăm că am folosit limbajul cel mai adecvat pentru nivelul lui de înțelegere, pentru că lucrul acesta va conduce în final la un lucru care este extrem de important. Dacă vrem să avem succes pentru tratamentul respectiv, trebuie ca pacientul să înțeleagă importanța actului pe care îl facem în continuare”.

Tipologii de pacienți

În cadrul prezentării sale, prof. Univ. dr. Farm. Dumitru Lupuleasa a categorisit tipologiile actuale de pacienți în felul următor: dominatori, obstructivi, paranoizii, evitanți, dependenți, criteriul de diferențiere fiind atitudinea, caracterul și starea psihică a pacienților.

Acesta a oferit participanților la eveniment sugestii privind abordarea favorabilă a pacienților, în funcție de rigiditatea tiparului lor interacțional. Astfel, în cazul pacienților dominatori, care se caracterizează prin: încredere excesivă în propria persoană, fire dominantă, competitivă și autoritar-despotică, lipsă de empatie, farmacistul trebuie: să-i trateze într-o manieră curtenitoare, să manifeste ascultare activă, să-i sfătuiască fără exagerări. În privința pacienților paranoizi, reci, serioși, critici, rezervați și defensivi, farmacistul trebuie să-i antreneze în comunicare cu mare grijă, să fie atent la alegerea cuvintelor, să nu adopte un comportament supus sau autoritar, să evite moralizarea pacienților. Pacienții evitanți, inhibați, nesiguri și submisivi, cu comportament social stângaci și non-asertiv, trebuie tratați cu răbdare, înțelegere și interes, farmacistului revenindu-i sarcina de fi empatic și prietenos și de a încerca construirea unei relații profesionale cu pași mici. Referitor la pacienții obstructivi, ostili, rebeli și neîncrezători, cu caracteristici ce ar putea denota prezența unor tulburări de personalitate, farmacistul trebuie să le ofere șansa de a-și exprima opinia cu privire la tratament sau la problema lor de sănătate printr-o abordare care nu trebuie să fie coercitivă. Nu în ultimul rând, în cazul pacienților dependenți, care se găsesc într-o continuă căutare de suport afectiv, farmacistul trebuie să-i ofere siguranță, empatie și deschidere, punând accent pe aspectele pozitive.

Mădălina ROHAN

Citește și:

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE