Rectorul Leonard Azamfirei propune ”RESTART – IQ”: ”UMFST – o universitate internațională – Smart internationalization” Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 490 Vizualizări

Rectorul Leonard Azamfirei propune ”RESTART – IQ”: ”UMFST – o universitate internațională – Smart internationalization”

Actualul rector al Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) ”George Emil Palade” Târgu Mureș, prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, este singurul candidat la concursul care are drept miză selecția și recrutarea viitorului rector al principalei universități din județul Mureș pentru următorii cinci ani.

Planul Managerial propus de către prof. univ. dr. Leonard Azamfirei pentru candidatura sa la un nou mandat de rector al UMFST ”George Emil Palade” Târgu Mureș se numește ”RESTART – IQ” și a fost publicat pe pagina web a instituției de învățământ superior, www.umfst.ro.

Documentul este structurat pe șapte capitole, unul dintre acestea fiind intitulat ”Obiective și activități”.

Redăm, în rândurile de mai jos, unul dintre obiectivele enumerate de către prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, și anume ”UMFST – o universitate internațională – Smart internationalization – poziționarea generală a universității ca cel mai important factor de dezvoltare regională, bazat pe recunoașterea națională, extinderea internațională și relevanța academică.”

Activități

Internaționalizare prin atragere de studenți internaționali:

– Creșterea calității programelor de studii desfășurate în limba engleză: Medicină, Medicină dentară, Arhitectură: calitatea predării, interacțiune, aplicabilitate, bibliografii din manuale recunoscute internațional;

– Dezvoltarea unor noi programe de studii în limba engleză în domeniul tehnic și socio-uman;

– Creșterea calității programelor de studii de limbi străine aplicate: engleză, franceză, germană, italiană și utilizarea tehnologiilor moderne în predarea acestora;

– Acreditarea internațională a programelor de studii desfășurate în limba engleză;

– Menținerea statutului de lider național în atragerea fondurilor prin programul ERASMUS – creșterea numărului de mobilități de tip outcoming și incoming pentru studenți, cadre didactice, personal didactic auxiliar și administrativ și extinderea programelor de tip KA107 pentru țări non-UE;

– Dezvoltarea unor programe de masterat de tip Erasmus Mundus;

– Promovarea programelor de studii în mediul internațional în vederea recrutării de studenți internaționali prin proprii studenți-ambasadori, prin participarea la târguri educaționale de tip Study in Romania, prin utilizarea selectivă a unor agenții internaționale de promovare;

– Organizarea anului pregătitor de limbă română pentru studenții internaționali care doresc să studieze în limba română sau pentru cei repartizați prin Ministerul Educației;

– Acordarea de burse și facilitarea accesului la resurse financiare pentru a atrage studenți performanți din alte țări;

– Dezvoltarea și promovarea de cursuri online și programe de educație la distanță pentru a oferi acces la educație academică de calitate la nivel global;

– Menținerea acreditărilor externe naționale și internaționale existente;

– Activități comune cu diaspora românească din principalele țări care au imigrație românească pentru promovarea ofertei educaționale.

Internaționalizare prin atragere de cadre didactice și cercetători din străinătate:

– Extinderea programelor de Visiting Scholar & Researcher Program, pentru activități de predare și de cercetare precum și prelungirea termenelor de angajare a celor deja incluși în program;

– Promovarea ofertelor de posturi didactice și de cercetare scoase la concurs inclusiv pe rețele internaționale de oferte de muncă;

– Includerea specialiștilor din străinătate în proiecte de cercetare, pe termen lung;

– Încurajarea studiilor doctorale realizate în cotutelă cu profesori din străinătate;

– Conectarea universității cu absolvenții români cu performanțe și influență în străinătate – Asociația ALUMNI;

– Organizarea de manifestări științifice cu relevanță internațională, capabile să atragă în Târgu Mureș cercetători de prestigiu – măsuri de follow up, pentru păstrarea și dezvoltarea conexiunilor internaționale realizate.

Internaționalizare prin export de cunoștințe, expertiză:

– Prezentarea proiectelor, cercetărilor și inovațiilor universității la conferințe internaționale și alte manifestări academic;

– Stimularea participării cadrelor didactice locale la activități de tip visiting professor în alte universități – criteriu specific de promovare;

– Exportarea unor modele de bună practică în ceea ce privește managementul academic.

Internaționalizare prin prezență instituțională:

– Întărirea prezenței instituționale în Campusul UMCH-UMFST din Hamburg, Germania – reorganizarea acestuia ca filială, susținerea cadrelor didactice care predau la Hamburg prin măsuri administrative, creșterea numărului de studenți și acreditarea programului de studii după prima promoție (2025), atragerea de personal didactic local prin angajare, creșterea numărului de spitale clinice cu care există relații de colaborare pentru activitatea clinică, organizarea unei Școli Doctorale locale, extinderea măsurilor de suport academic din campus, extinderea parteneriatelor locale directe cu UMCH-UMFST;

– Dezvoltarea unor noi filiale/extensii externe după același model organizațional – studiu de piață și de oportunitate;

– Dezvoltarea unor programe de studii de tip double-degree sau jointdegree cu alte universități din străinătate.

Internaționalizare prin participare la rețele europene și globale sustenabile:

– Depunerea unei aplicații în cadrul unui consorțiu european transnațional pentru realizarea unei Alianțe universitare europene în cadrul Inițiativei pentru universități europene finanțată prin Comisia Europeană;

– Relații bilaterale active prin dezvoltarea, reactivarea și consolidarea parteneriatelor cu universități de prestigiu la nivel mondial, pentru a spori diversitatea și relevanța programelor academice, promovând schimbul academic, colaborarea în cercetare și proiecte comune; abordarea unor spații geografice insuficient explorate;

– Participarea activă la proiecte de cercetare internaționale și colaborări cu institute de cercetare din diferite țări – preocuparea susținută pentru depunerile de proiecte cu finanțare internațională sau cu finanțare națională dar care impun și participanți internaționali;

– Valorificarea pragmatică a realizărilor didactice, științifice și administrative ale universității în raport cu criteriile de acces în rankingurile internaționale, în vederea creșterii vizibilității internaționale.

Măsuri administrative legate de internaționalizare:

– Dezvoltarea permanentă a abilităților de comunicare în limba engleză a personalului didactic și didactic auxiliar;

– Întărirea capacității administrative a Facultății de Medicină în limba engleză și a Filialei UMCH-UMFST care gestionează programul de studii Medicină în limba engleză din Hamburg: posturi didactice, norme didactice diferențiate, sistem modular de predare;

– Echivalarea programelor de mobilitate internațională pentru personalul didactic și administrativ;

– Participarea personalului didactic medical la stagii de pregătire de minim 3 luni, în centre medicale de prestigiu din străinătate – condiție specifică de promovare în cariera didactică;

– Crearea unui centru dedicat studenților internaționali – International Student Services – cu scopul de a furniza servicii de suport în aspecte privind sistemul de învățământ și cel administrativ local și informații despre vize;

– Promovarea culturii și civilizației românești în rândul studenților internaționali prin acțiuni comune, vizite culturale, în cadrul programului România noastră – România voastră;

– Promovarea culturii și civilizației specifice fiecărei națiuni reprezentate de studenții internaționali prin evenimente culturale de promovare a propriilor identități naționale, integrate în viața culturală a universității; încurajarea spiritului de toleranță și a respectului reciproc;

– Implicarea UMFST în colaborare cu reprezentanțele diplomatice ale României (ambasade, consulate, institute culturale) în acțiuni comune în afara țării și dezvoltarea parteneriatului universității cu Ministerul Afacerilor Externe.

Resurse:

– Resurse financiare interne;

– Fonduri Erasmus;

– Alocații bugetare;

– Fonduri europene.

Responsabilități:

– Oficiul pentru admitere;

– Filiala UMCH-UMFST Hamburg;

– Departamentul de Relații internaționale;

– Prorectoratul responsabil cu învățământul clinic și postuniversitar;

– Prorectoratul responsabil cu cercetarea științifică și inovarea;

– Prorectoratul responsabil cu dezvoltare academică;

– Decanatele cu programe de studii în limba engleză;

– IOSUD;

– Direcția General Administrativă.

Monitorizare și evaluare:

– Numărul de studenți internaționali înmatriculați, pe categorii și locații, proporția lor raportat la numărul total de studenți;

– Numărul de proiecte internaționale și valoarea fondurilor atrase;

– Numărul și calitatea cadrelor didactice și de cercetare angajate din străinătate;

– Numărul de parteneriate internaționale derulate;

– Numărul de mobilități internaționale, pe categorii;

– Numărul de participări la manifestări științifice internaționale și rezultatele acestor participări;

– Numărul de evenimente internaționale organizate de universitate;

– Gradul de satisfacție a studenților internaționali;

– Poziționarea în ranking-urile internaționale.

”Implementarea acestor acțiuni va contribui la consolidarea poziției universității în comunitatea academică globală, oferind beneficii semnificative pentru studenți, personal și pentru reputația universității”, a conchis prof. univ. dr. Leonard Azamfirei.

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE