Facilităţi de Fermier Business
  • admin
  • 0 comentarii
  • 40 Vizualizări

Facilităţi de Fermier

Producătorii agricoli pot obţine facilităţi financiare în cadrul Programului Fermierul, conform unei ordonanţe aprobate în şedinţa de Guvern, din data de 26 ianuarie.
Pentru accesarea Programului Fermierul este necesar ca terenul agricol pe care se realizează investiţia să fie deţinut cu titlu de proprietate şi/sau contract de arendare sau concesiune.
Producătorii agricoli care accesează Programul Fermierul au următoarele facilităţi: aplicarea de tarife unice pentru activităţile specifice desfăşurate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi de unităţile subordonate percepute pentru terenurile agricole. De asemenea, se trece la scutirea de la plata taxelor de timbru pentru activitatea notarială şi a timbrului judiciar folosite pentru autentificarea actelor de transfer a dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole, achiziţionate în vederea constituirii de ferme familiale cu caracter comercial. Cei care acccesează Fermierul, vor fi scutiţi de plata taxelor/tarifelor pentru eliberarea avizului/autorizaţiei PSI, avizului/autorizaţiei sanitare şi avizului/autorizaţiei sanitare-veterinare.
"Pentru a realiza fluidizarea absorbţiei fondurilor SAPARD, am decis înfiinţarea unui birou unic de avizare, în cadrul direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti" a declarat Gheorghe Flutur, ministrul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale. Biroul unic acordă asistenţă de specialitate pentru obţinerea avizelor, autorizaţiilor şi acordurilor pentru proiecte.
Pentru accesarea Programului Fermierul producătorii agricoli trebuie să îndeplinească unele condiţii de eligibilitate. Fiecare trebuie să prezinte un atestat de fermă familială cu caracter comercial, să realizeze investiţii în producţia agricolă, iar proiectele de investiţii trebuie să respecte condiţiile de eligibilitate, tehnice şi economice prevăzute în legislaţia din domeniu. (S.S.)

O nouă amânare
Adunarea Generală Extraordinară a membrilor fondatori ai Cooperativei Solidaritatea, programată ieri, a fost suspendată pe motiv că nu a putut fi organizată în condiţii normale. "Eu nu sunt de acord să se ţină Adunarea Generală în aceste condiţii", a precizat Urcan, preşedintele Cooperativei. Discuţiile în contradictoriu dintre angajaţii, care nu şi-au mai primit salariile pe motiv "că nu produc nimic", deşi se lucrează în două schimburi, şi Consiliul de Administraţie, acuzat de interese neloiale, au fost amânate 15 zile, când va fi convocată o altă şedinţă. "Propun să facem o altă şedinţă, peste două săptămâni, la sediul cooperativei, iar ordinea de zi să fie demiterea Consiliului de Administraţie", a declarat Rodica Iuga, membru fondator al Cooperativei. Vom reveni cu amănunte. (S.S.)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE