Sport extrem la Târgu Mureş Uncategorized
  • admin
  • 0 comentarii
  • 2611 Vizualizări

Sport extrem la Târgu Mureş

3147_sport.gif
Staţia CFR Târgu Mureş este una din căile importante de intrare în oraş, punct prin care zilnic trec între trei şi patru mii de oameni. La o asemenea afluenţă de călători te-ai aştepta ca gara să fie un spaţiu primitor, luminos, călduros, cu scaune pentru cei care doresc să se odihnească în aşteptarea trenului. De la intrarea în spaţiul gării, ceva se rupe, aerul de început de eră a industrializării făcându-se prezent. Metalic şi greu plin de izuri, unele neidentificabile, te însoţesc până la ghişeele de după care chipuri deloc prietenoase nici măcar nu te mai întreabă unde doreşti să călătoreşti. De bineţe, nici vorbă. Cu biletul în mână te grăbeşti către trenul garat în staţie în speranţa că odată urcat în tren vei găsi un loc curat, într-un vagon cu vecini de scaun normali. Dar căutarea trenului este de multe ori o şaradă. Pentru că panoul de afişaj arată linia trei, dat trenul este pe linia doi. Apoi odată găsit trenul mai ai o dilemă. Este sau nu trenul pe care-l cauţi? Deşi toate indiciile adunate te îndreptăţesc să crezi că da, tăbliţa de pe vagoane arată o altă destinaţie…Cei care călătoresc de ani de zile cu trenul te încurajează să urci pentru că sigur ăsta e trenul pe care-l aştepţi…
Sport extrem
…Şi unii îl vor mai aştepta multă vreme din cauza neputinţei de a se urca în vagoane. Peroanele existente acum, doar la liniile 1, 2 şi 3 sunt înguste, joase, denivelate. Absolut toată lumea care circulă cu trenul este nemulţumită din cauza problemelor pe care le au la urcatul şi coborâtul din tren. "Când eram mai tânăr nu mă plângeam, pentru că era mai uşor. Acuma mă sui în genunchi şi după aia mă salt în vagon. Da şi în tren îi murdărie, plin de cerşetori şi de oameni de care mie mi frică", ne-a spus Vasile Boita din Cuci. O altă femeie, Maria Lăurean din Cipău, spune că de când s-a desfiinţat staţia CFR din sat, problemele s-au înmulţit. "Când ne urcăm în tren alegem o parte de peron care îi mai înaltă. Dacă trenul opreşte în dreptul ei e bine. Dacă depăşeşte peronul atunci distanţa de la scară la pământ e de aproape un metru. Acuma era vorba că o să facă gară în Ogra şi jumate din peronul din Cipău l-au demontat şi l-au depozitat pe locul, viitoarei staţii", ne-a spus tanti Maria. Dacă escaladatul vagoanelor se dovedeşte a fi sport extrem pentru persoanele sănătoase, pentru cele cu handicap înseamnă misiune imposibilă. De parcă trenul ar fi apanajul sportivilor de performanţă. Şi totuşi singurii "handicapaţi" care circulă cu trenul sunt cerşetorii. Andrei are aproape întotdeauna în mână un măr şi ceva mărunţiş atunci când îşi stabileşte "Zona de atac". "Sunt vagoane în care se urcă oameni care nu fac naveta, care se plimbă numai cu trenul. Ăştia au bani şi de cele mai multe ori îmi dau şi mie", ne-a spus băiatul. Am simţit pe propria piele adevărul rostit de el. Când a intrat în vagon şi a început să cânte cap-coadă un cântec de jale despre copiii părăsiţi de părinţi, toţi am dus mâna la buzunar răsplătindu-l cu câte o bancnotă. Ajuns pe peron, Andrei îşi număra victorios agoniseala. Până în ziua următoare nu va mai lucra… Cam asta e atmosfera unei gări care se doreşte europeană în cel mai scurt timp posibil. Acum câteva luni, responsabilul cu infrastructura CFR, Cosmin Cotoară, ne-a spus că marea problemă a staţiei CFR Târgu Mureş sunt spaţiile înguste dinte linii. Conducerea gării ştie de aceste probleme legate de "escaladare" a vagoanelor, dar deocamdată nu are ce face. S-a reuşit în urmă cu doi ani înălţarea peroanelor şi cam atât. "Pe viitor dorim aducerea peroanelor la nivelul vagoanelor, dar configuraţia staţiei nu permite deocamdată aşa ceva din cauza spaţiului îngust dintre linii. Iar extinderea dispozitivului de linii este imposibilă", ne-a spus atunci Cosmin Cotoară. Una din posibilele soluţii ar fi desfiinţarea unei linii de cale ferată, mişcare prin care s-ar câştiga un spaţiu preţios. Acum câţiva ani a existat un asemenea proiect, considerat foarte bun de către experţii CGR, dar a fost respins nu se ştie din ce motive de Ministerul Transporturilor. Un prim pas spre modernizarea staţiei CFR Mureş, staţie prin care zilnic trec între 70-80 de garnituri de tren pe rute naţionale şi internaţionale, s-a făcut prin execuţia rampelor de acces pentru handicapaţi. Totul în conformitate cu Normele Europene. Rampe bune ce e drept, dar care nu îi ajută cu nimic pe aceştia să facă saltul de pe peron în tren.

Eugenia KISS

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE