Un sindicat german blochează dezvoltarea Kaufland Business
  • admin
  • 0 comentarii
  • 167 Vizualizări

Un sindicat german blochează dezvoltarea Kaufland

7145_kaufand.gifSindicatul german Ver.di încearcă să blocheze contractarea, de către grupul Schwartz, a unui împrumut de 100 milioane euro de la BERD, destinat dezvoltării lanţului Kaufland în România, invocând repetate violări ale legislaţiei muncii, a anunţat, luni, Namnews.

Sindicatul german a trimis o scrisoare Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), prin care cerea instituţiei să nu acorde grupului Schwartz împrumutul de 100 milioane euro, destinat dezvoltării reţelei Kaufland în România, şi aducea drept argumente numeroasele încălcări ale legislaţiei muncii şi ale standardelor Organizaţiei Mondiale a Muncii de care grupul s-ar face vinovat, atât în Germania, cât şi în străinătate.
În scrisoarea adresată BERD, sindicatul Ver.di mai menţiona că dezvoltarea nerestricţionată a lanţurilor de magazine Kaufland şi Lindl, operate de Schwartzer, în estul şi sud-estul Europei este de natură să pună o presiune imensă pe furnizorii locali ai grupului, distorsionând, astfel, mediul concurenţial, mai notează Namnews.

Împrumuturi
Începând cu anul 2004, International Financial Corporation (IFC), divizia corporate a Băncii Mondiale, precum şi BERD, au acordat împrumuturi de sute de milioane euro grupului Schwartz, destinate extinderii afacerilor acestuia în Europa Centrală şi de Est.
Ver.di este cel mai puternic sindicat independent din Germania, cu circa 2,4 milioane de membri şi reprezintă interesele a circa 1.000 de profesii şi sectoare economice.

Proiecte în România
Kaufland România, reţeua de hipermarket-uri, parte a grupului Schwartz, a demarat, anul trecut, un proiect în România, în parteneriat cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare, care presupune investiţii de 300 milioane euro pe termen lung, potrivit schiţei proiectului publicată de BERD. Banca va finanţa proiectul cu 100 milioane euro, iar grupul german Schwartz cu 200 milioane euro, sume care vor fi investite în deschiderea de noi hipermarketuri cu produse la preţuri reduse, în oraşele mici şi medii.
Proiectul propus va contribui la creşterea competiţiei în oraşele mici şi mijlocii prin deschiderea de magazine moderne care vor stimula producătorii locali să se dezvolte pe noua piaţă de desfacere. Populaţia din aceste zone va beneficia atât de noi locuri de muncă cât şi de o gamă variată de produse la preţuri scăzute datorită competiţiei, potrivit companiei.
De la intrarea pe piaţa românească, în octombrie 2005, şi până în prezent, Kaufland a produs circa 3.700 de locuri de muncă în cele 16 hipermarketuri deschise în Bucureşti, Râmnicu Vâlcea, Ploieşti, Alba Iulia, Timişoara, Baia Mare, Târgu Mureş, Galaţi, Cluj, Hunedoara, Satu Mare, Suceava, Iaşi, Târgovişte, Bistriţa şi Piteşti.
Divizia Kaufland face parte din concernul Lindl & Schwartz Co&KG. Grupul Schwartz, are peste 166.000 de angajaţi în Europa şi a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 40 de miliarde de euro.
Concernul Kaufland cuprinde peste 750 de magazine în Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croaţia şi România. În luna martie a acestui an a fost deschis şi în Bulgaria primul magazin Kaufland. (NewsIn)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE