Sute de posturi blocate la institutiile publice Politic
  • admin
  • 0 comentarii
  • 84 Vizualizări

Sute de posturi blocate la institutiile publice

p_2_2_26.jpg

Daca va gândeati sa începeti o cariera de functionar public în cursul acestui an considerând ca astfel veti putea beneficia de siguranta locului de munca daca nu de un salariu relativ decent, va recomand sa va reorientati. Guvernul a blocat toate concursurile sau examenele de ocupare a posturilor vacante din cadrul autoritatilor si inctitutiilor publice, indiferent de modul de finantare si de subordonare a acestora. Exceptie de la aceasta prevedere fac posturile unice. Ordonanta 233 vorbeste de posturile vacante la data la care acest act normativ a intrat în vigoare.
La nivelul orasului Târgu-Mures exista peste 50 de institutii publice si daca am calcula o medie de zece posturi vacante pentru fiecare institutie, cu toate ca probabil sunt mai multe, am ajunge la un numar de 500 de posturi lasate în aer. Nu mai vorbim de institutiile publice din fiecare oras si municipiu din judet. Am încercat sa aflam cum stau principalele institutii publice din oras la acest capitol. La Consiliul Judetean care are în subordine un numar de 14 institutii si numeroase servicii publice datele nu au fost strânse înca. “Posturile sunt blocate, acum facem o centralizare a datelor si probabil în 2-3 zile vom avea cifre exacte”, ne-a declarat presedinta CJ Lokodi Emoke.
La Primaria Târgu-Mures lucrurile sunt clare. 87 de posturi blocate din care 25 în aparatul propriu, 36 la Politia Comunitara si restul la serviciile publice. Nici la ITM situatia nu e tocmai roza. Oricum nu era niciodata suficient personal, iar cozile infernale sunt cunoscute tuturor celor care au fost sa-si rezolve vreo problema cu cartea de munca. Cele 15 posturi pentru care trebuia sa se organizeze concurs anul acesta sunt în prezent blocate. La Directia Finantelor Publice am discutat pe aceasta problema cu directorulexecutiv Marta Ruja: “Am avut în derulare un concurs pentru posturi care au fost aprobate de ANAF în luna decembrie si care a fost suspendat. Toate posturile suspendate au fost solicitate. Daca anul acesta nu vom putea face angajari vom redistribui munca personalului existent.” Din pacate numarul de posturi nu l-am putut afla, aceasta informatie putând fi furnizata doar de Ministerul Finantelor.

Universitatile nu vor angaja tineri

Nici mediul universitar nu a scapat de prevederile ordonantei. Aici concursurile se desfasoara dupa o procedura specifica. Astfel, pentru a se angaja  cadre didactice care sa-si înceapa activitatea din semestrul II a anului universitar, procedura de concurs este demarata cu circa 3 luni înainte. La data aparatiei Ordonantei procedura era aproape de finalizare. “N-am putu sa ne oprim în mijlocul procedurii de concurs”, ne-a declarat Elena Nistor secretar-sef la UMF, care a precizat ca “conducerea a decis sa derulam în continuare concursurile dar vom vedea daca vom reusii sa-i încadram sau nu.” La UMF au fost scoase la concurs 65 de posturi. La Universitatea “Petru Maior” situatia este identica. Concursurile s-au organizat în mare parte, au fost declarati admisi cei care au obtinut punctajul cel mai bun dar… posturile sunt acum blocate si procedurile suspendate.
În învatamântul pre-universitar situatia e oarecum mai roza, asta daca trecem peste nemajorarea salariala de 50% si ne dorim sa lucram în acest sector. “În învatamânt sunt doar posturi unice. Chiar o femeie de serviciu daca pleaca suprafata pe care o curata ea trebuie preluata de altcineva. Ordonanta face referire la posturile libere la data aparitiei nu la cele care se elibereaza. Din acest punct de vedere stam bine pentru ca nu avem posturi libere acum.”, a declarat Ioan Sacarea, lider sindical al federatiei Spiru Haret.

Ce se întâmpla cu puzderia de absolventi?
Desigur ca multa lume va spune ca sunt destui functionari, ca oricum acestia nu-si fac treaba si ca, cozile de la ghisee nu vor disparea. Perfect de acord din toate punctele de vedere, dar, si e un dar mare de tot. Daca dorim sa primenim sistemul, sa se lucreze eficient, sa avem functionari publici profesionisti de ce blocam accesul acestora în sistem prin asemenea masuri?  De exemplu, la Universitatea “Petru Maior”, Facultatea de stiinte Economice, Juridice si Administrative într-un an exista o medie de 400 de absolventi, specialisti în economie, magament, administratie si drept. Unde se vor angaja? La privat sau vor pleca în strainatate? Cine va ramâne? Tot cei care au fost, cei care stau de 20 de ani în acelasi scaun si carora nu li se aplica cealalta faimoasa ordonanta referitoare la cumulul pensiei cu salariul. Exista totusi o luminita la capatul tunelului: ordonanta nu se aplica posturilor care se elibereaza pe parcursul anului asa ca poate se mai pensioneaza cineva, poate cineva îsi da demisia în perioada de criza sau poate cineva e dat afara.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE