Gară de 10 milioane euro, în 2013, la Târgu-Mureş Business
  • admin
  • 0 comentarii
  • 73 Vizualizări

Gară de 10 milioane euro, în 2013, la Târgu-Mureş

CFR SA organizează pe 15 martie licitaţia pentru modernizarea gării din Târgu-Mureş. Eurogara mureşeană va costa peste 10 milioane euro. Proiectul va fi realizat în doi ani.
Compania CFR SA a lansat joi patru anunţuri de licitaţie în vederea modernizării a zece staţii de cale ferată. Pentru lucrări de modernizare a staţiilor din Târgu-Mureş, Giurgiu, Slobozia, Călăraşi, Sfântu Gheorghe, Botoşani, Vaslui, Piatra Neamţ, Brăila şi Piteşti, sunt estimate costuri totale de 332,8 milioane de lei, fără TVA. Lucrările vor fi finanţate din fonduri nerambursabile de la Comisia Europeana prin FEDR (69.25%) şi contribuţia de la bugetul de stat (30.75%). Contractele se vor derula pe o perioadă de doi ani de la data atribuirii, excepţie fiind staţia Piteşti ce trebuie modernizată în trei ani. În alegerea ofertei câştigătoare preţul va avea o pondere de 80%, iar propunerea tehnică de 20%.

Premieră – modernizare

Licitaţia pentru atribuirea contractului “Lucrări de modernizare a staţiilor de cale ferată Sfântu Gheorghe şi Târgu-Mureş”, se va desfăşura în 15 martie, ora 11.30 la sediul Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA. Valoarea estimată a achiziţiei este de 86.951.562 lei fără TVA, din care circa 45 milioane lei pentru proiectul mureşean (aprox 10,4 milioane euro – n.r.). Gara mureşeană a fost realizată în 1948 şi de-atunci niciodată nu a fost prinsă într-un proiect de modernizare. “Este vorba acum despre o recompartimentare a spaţiilor, conceptul de eurogară prevede realizarea unui culoar de acces direct din spaţiul stradal spre linii, de-o parte şi de alta vor fi casele de bilete, birourile de lucru şi relaţii cu publicul, respectiv spaţii pentru diverse servicii”, a explicat şeful Staţiei CFR Călători Târgu-Mureş, Vasile Bora. Traficul actual prin gara mureşeană este de aproximativ 35.000 de călători, dar conform lui Bora, CFR SA are elaborată o strategie ca până în 2019 să recâştige cotă de piaţă în transportul de persoane. “Fluxul de călători a fost în scădere continuă după Revoluţie, dar acum este stabilizat. Transportul pe calea ferată este considerat unul social şi chiar dacă acum nu este foarte confortabil, este mai ieftin şi mai sigur decât celelalte opţiuni. Până în 2019 există o strategie de a aduce standardele la nivelul UE pentru transportul pe calea ferată. Trebuie investit pentru creşterea vitezei de circulaţie pentru că aici este problema, desigur cu menţinerea condiţiilor de siguranţă”, a mai declarat Vasile Bora.

Mutarea gării?

Decizia CFR SA de a moderniza şi gara din Târgu-Mureş a fost luată cu toate că Primăria a pus pe agenda publică mureşeană ideea mutării gării şi liniilor în afara oraşului, primarul Dorin Florea susţinând că există susţinere pentru acest proiect de la nivel central. “La întâlnirea cu ministrul (fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a fost anul trecut la Târgu-Mureş – n.r.) s-a discutat şi această premisă, proiect al Primăriei, însă răspunsul ministrului a fost că oraşul s-a dezvoltat în jurul gării şi nu gara în jurul oraşului. În toate oraşele din UE gara este aproape de centrul oraşului pentru că asta e menirea ei, să asigure transportul muncitorilor cât mai aproape de destinaţii. Concluzia întâlnirii a fost că dacă Primăria o să construiască altă linie de cale ferată şi altă gară, dacă are bani, în afara oraşului, se va face schimbul de terenuri”, a mai precizat Vasile Bora.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE