Prefectul pregătește județul pentru alegeri: Ședință de instruire a reprezentanților unităților administrativ teritoriale pentru alegerile europarlamentare Administratie
  • Elena.Polearus
  • 0 comentarii
  • 389 Vizualizări

Prefectul pregătește județul pentru alegeri: Ședință de instruire a reprezentanților unităților administrativ teritoriale pentru alegerile europarlamentare

Instituția Prefectului a județului Mureș a organizat în 25 martie ședința de instruire a primarilor și secretarilor unităților administrativ teritoriale pentru organizarea alegerilor europarlamentare din 26 mai.

Este pentru prima dată când în fața primarilor au fost prezenți toți membrii Comisiei tehnice județene Mureș pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European, iar în cadrul ședinței, primarii și secretarii au avut ocazia să discute cu specialiștii din fiecare instituție implicată orice problemă cu care s-au confruntat la alegerile anterioare și au primit pe loc soluțiile pentru depășirea dificultăților.

Prefectul a stabilit niște reguli de bază alături de alți reprezentanți

Din comisia tehnică fac parte prefectul, subprefectul și secretarul județului Mureș, dar și reprezentanții Direcției Județene de Statistică Mureș, Administrației Județene a Finanțelor Publice a județului Mureș, Inspectoratului Județean de Poliție Mureș, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Horea” al județului Mureș, Biroului Județean de Administrare a Bazelor de Date și Evidență a Persoanelor Mureș, Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Mureș, Inspectoratului de Jandarmi Județean Mureș „Col. Sabin Motora”, Inspectoratului Școlar Județean Mureș, Direcției de Sănătate Publică a județului Mureș, Direcției Județene de Telecomunicații Speciale Mureș, Autoritatății Electorale Permanente, Filialei de Distribuție a Energiei Electrice – Electrica Distribuție Transilvania Sud Sucursala Mureș și Agenției Naționale de Presă „AGERPRES”.

„Rolul nostru ca și autorități publice este de a asigura cele mai bune condiții pentru ca alegătorii să își exercite dreptul la vot. Ce fac dânșii, asta nu mai este problema noastră”, a subliniat Petra Florin, director adjunct al Autorității Electorale Permanente, Filiala Centru Brașov.

Toată legislația aferentă poate fi găsită pe site-ul Prefecturii Mureș, iar buna desfășurare se asigură prin actele normative din Legea 33/2007 și Ordonanța de de Urgență a Guvernului 6/2019.

Principalele modificări față de alegerile din 2014 se referă la introducerea sistemului informatic de monitorizare și verificare a prezenței la vot și faptul că președinții și locțiitorii sunt trași la sorți din corpul experților electorali.

S-a subliniat importanța menționării, pe lângă alegătorii români, și categoria de alegători comunitari, care sunt cetățeni ai unui stat membru UE altul decât România, și care au dreptul de a alege în România. Pentru aceștia, termenul limită de a se înscrie în liste este 28 martie.

Primarii au sarcini specifice în cadrul alegerilor europarlamentare

Principalele sarcini ale primarilor sunt să întocmească și să tipărească listele electorale permanente, și listele speciale și copiile după ele dacă este cazul. Tot ei vor asigura sediile și dotarea tehnico-materială a birourilor electorale a secțiilor de votare, vor informa alegătorii privind delimitarea secțiilor de votare și a sediilor acestora, prin dispoziție ei vor asigura locurile principale de afișaj și amplasarea panourilor electorale, vor acorda sprijin reprezentanților serviciilor de comunicații speciale pentru instalarea echipamentelor și serviciilor prevăzute de lege dacă este cazul și sprijin reprezentanților instituției prefectului prin propunere de informaticieni și în exercitarea oricăror altor atribuții cu caracter electoral.

Până în 28 martie se vor depune cererile de înscriere în listele electorale speciale și se vor depune și înregistra candidaturile. Listele candidaturilor trebuie aduse la cunoștință publică a doua zi, în 29 martie.

„Le-am prezentat primarilor atribuțiile pe care le au cu privire la alegerile din 26 mai, începând cu întocmirea și tipărirea listelor electorale, punerea lor la dispoziția președinților secțiilor de votare, atribuțiile pe care le au în amenajarea secțiilor de votare, în aprobarea prin dispoziție a locurilor de afișaj și alte atribuții ale primarilor. Fiind o întâlnire cu toți primarii din județ, am discutat și aspecte care se referă la activitatea economică, socială și administrativă la nivel de județ și la nivelul unităților administrativ teritoriale, despre problema aprobării bugetelor în perioada imediat următoare, a realizării programelor de investiții în fiecare localitate, investiții care se referă la infrastructura locală, asfaltarea drumurilor, extinderea rețelelor de apă potabilă și canalizare, alte lucrări edilitare. S-au mai discutat aspecte legate de hotărârile pe care trebuie să le adopte legislativul local, cu privire la aprobarea rețelei școlare pentru anul 2019-2020, probleme de fond funciar, programele în agricultură și atribuțiile pe care le au primăriile în promovarea acestor programe și multe alte atribuții care revin unităților administrativ teritoriale”, a declarat prefectul județului Mureș, Mircea Dușa.

La sfârșitul ședinței, reprezentanții administrațiilor publice locale au primit informații referitoare la ultimele noutăți legislative din domeniul agriculturii, finanțelor publice, fondului funciar, învățământului și protecției sociale, dar și răspunsuri la problemele specifice ale fiecărei localități cu privire la alegerile din 26 mai.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE