FOTO: Cerc pedagogic la Grădinița cu Program Prelungit nr. 6 Târgu Mureș Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 2278 Vizualizări

FOTO: Cerc pedagogic la Grădinița cu Program Prelungit nr. 6 Târgu Mureș

Grădinița cu Program Prelungit nr. 6 Târgu Mureș, a găzduit marți, 14 decembrie, activitatea metodico-științifică a Cercului Pedagogic al educatoarelor, zona Unirii, Târgu Mureș, cu tema ”Grădina de relaxare, liniște și învățare”, desfășurată online. La activitate au participat cadre didactice de la grădinițele cuprinse în cadrul Cercului Pedagogic din zona Unirii, coordonat de către inspector școlar pentru educație timpurie prof. Maria-Ramona Gros, director prof. înv. preșc. Raluca Matei și prof. înv. preșc. Camelia Dumitraș.

În calitate de invitați au fost prezenți inspectorul școlar general al județului Mureș, prof. drd. Sabin Gavril Pășcan, Alex Gyorgy, viceprimar al municipiului Târgu Mureș, inspectorul școlar pentru educație permanentă și activități extrașcolare – prof. dr. Diana Anca Nițulescu și inspectorul școlar pentru proiecte educaționale – prof. drd. Ancuța Loredana Pașcan.

Organizare pe zone senzoriale

După accesarea link-ului de participare pe platforma Google meet, programul zilei a debutat cu prezenatarea activităților demonstrative desfășurate în Grădina de relaxare, liniște și învățare împreună cu copiii din Grădinița cu Program Prelungit nr. 6, în această toamnă, în sistemul alternativ de educație Outdoor. Activitățile au vizat explorarea posibilităților de utilizare a aerului liber și a cadrului natural ca spațiu de învățare și formarea unor deprinderi pentru a lucra tematic, interdisciplinar și integrat. ”Grădina de relaxare, liniște și învățare” a fost organizată pe zone senzoriale: grădina sunetelor, aleea senzorială, grădina plantelor aromatice, grădina zen, cuiburi, grădina de aventuri și zona de relaxare. Așa cum a reieșit din multitudinea de activități prezentate, beneficiile învățării la copii au fost multiple: pe lângă oportunitățile variate de liniștire și relaxare, se dezvoltă comportamentele prevăzute de curriculum, se extind posibilitățile de a performa în funcție de inteligențele multiple, se accesibilizează învățarea, se asigură pregătirea organismului pentru efort și relaxare după efort, se echilibrează starea emoțională și se elimină stresul copiilor, crește aportul interacțiunilor și nu în ultimul rând se intensifică trăirile pozitive înlăturându-le pe cele negative.

Activitățile în aer liber, apreciate

În cadrul dezbaterilor din partea a doua a evenimentului s-a concluzionat faptul că aceste activități în aer liber sunt apreciate în mod deosebit de către copii, educatoare și părinți, reprezentând o fereastră de oportunitate în educație, prin care se poate experimenta cu succes, inspirați de cuvintele lui Marie Curie: ”Nimic din această viață nu este de speriat. Doar de cunoscut.”

Colectivul cadrelor didactice din Grădinița cu Program Prelungit nr. 6 împreună cu directoarea instituției, prof. înv. preșc. Raluca Matei, aduce mulțumiri invitaților, conducerii Inspectoratului Școlar Județean Mureș pentru sprijinul și implicarea în cadrul proiectului ”Pedalează pentru o grădină senzorială”, Primăriei pentru aparatele de joacă cu care s-a amenajat curtea grădiniței, părinților și tuturor celor care au donat în cadrul acestui proiect și întregului personal al instituției care s-a implicat în amenajarea curții grădiniței, a frumoasei ”Grădini de relaxare, liniște și învățare.”

„Grădina de relaxare, liniște și învățare amenajată de Grădinița cu Program Prelungit numărul 6 este un loc în care vederea, mirosul, auzul, atingerea și de ce nu și gustul sunt protagoniștii și ghidurile absolute pentru a descoperi o lume naturală, copiii își dezvoltă percepțiile senzoriale în timp ce se joacă. Este un loc care are efecte pozitive asupra copiilor, un loc extraordinar care îmbunătățește bunăstarea psiho-fizică și emoțională a copiilor”, a apreciat prof. Maria-Ramona Gros, inspector școlar pentru educație timpurie.

„Demersul nostru educațional prin activitățile desfășurate în cadrul acestui proiect pune în centrul atenției copilul ca întreg, ca o persoană unică, căutând să-i asigurăm achiziția și dezvoltarea aptitudinilor fizice, cognitive, emoționale, etico-morale, artistice, practice și sociale, prin practici adecvate, specifice lui, pentru crearea echilibrului între aspectele socio-emoționale, învățare și starea de bine”, a concluzionat prof. înv. preșc. Raluca Matei.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE