INTERVIU cu Marcela Pop, învățătoare. ”Generația Alpha”, privită prin spectrul didactic Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1140 Vizualizări

INTERVIU cu Marcela Pop, învățătoare. ”Generația Alpha”, privită prin spectrul didactic

De câte ori nu am auzit despre ”Generația Z” ca fiind cohorta care pune capăt unui tipar existențial, deschizând un altul. Dar câți dintre noi știm despre generația posterioară acesteia, cea pentru care a fost nevoie de începerea unui nou alfabet? Este vorba despre ”Generația Alpha” a cărui nume simbolizează prima literă din alfabetul grec și a fost ales de către sociologul australian Mark McCrindl.

Ce înseamnă ”Generația Alpha”

Din punct de vedere statistic, ”Generația Alpha” cuprinde indivizii născuți între 2010 și 2024, fiind generația care apare în plină ascensiune tehnologică, aceștia fiind prima cohortă complet digitală. Dacă reprezentanții generațiilor anterioare au fost crescuți jucându-se cu tot felul de jucării, pentru reprezentanții ”Generației Alpha” aceste jucării au fost înlocuite cu fel și fel de dispozitive electronice performante. Despre avantajele și dezavantajele acestor device-uri vom discuta în cele ce urmează cu învățătoarea Marcela Pop, absolventă a specializării Pedagogia învățământului primar și preșcolar a Facultății de Științe și Litere din cadrul UMFST ”George Emil Palade” Târgu Mureș.

”Caut mereu să aduc inovație”

Întrebată despre metodele didactice prin intermediul cărora reușește să capteze atenția elevilor săi, care fac parte din ”Generația Alpha”, având vârste cuprinde între 7-10 ani, aceasta a răspuns: „Caut mereu să aduc inovație, să folosesc cât mai mult tehnologiile noi în folosul educației, deoarece trăim într-o eră a digitalizării și nu putem înlătura această parte, motiv pentru care încerc să combin didactica tradițională cu cea modernă, atât în predare cât și în evaluare”.

Fiind un dascăl care se dedică întru totul scopului educațional, acela de a forma tineri cu potențial, învățătoarea mărturisește că deseori combină activitățile extra-curriculare cu cele impuse de programa școlară.

„În parcursul meu didactic sunt ghidată de dorința de a dărui copiilor cât mai mult din ceea ce am cunoscut. Îmi doresc să interacționez cu ei, nu doar să-mi predau strict materia. Vreau să fac o combinație a activitățile extra-curriculare cu cele cerute de programa școlară”, a afirmat Marcela Pop.

Internetul în scopuri educative, benefic

Predând copiilor angrenați în ciclul primar de învățământ, învățătoarea este cea mai în măsură să ne descrie sintetic caracteristicile ”Generației Alpha”: „După cum spuneam anterior, trăim într-o eră digitalizată, iar noi trebuie să ne adaptăm schimbărilor și evoluției societății. Desigur, mult mai benefic pentru copii ar fi să alerge într-un spațiu deschis, să petreacă timp calitativ cu familia sau cu prietenii, să viziteze, să citească, iar tehnologia le răpește aceste activități. Dar trebuie să fim conștienți că aceasta este era în care trăim, iar accesul la internet este inevitabil. Atât timp cât îl folosesc în scopuri educative, internetul este benefic, copii preiau informații de acolo. Eu sunt adepta utilizării internetului, și eu îl utilizez, dar pe platforme educaționale. Practic, tehnologia poate fi utilizată în calitate de material documentar, căci permite accesul facil la informație.”

În același timp, Marcela Pop consideră că tehnologia poate fi utilizată și în scopuri didactice, prin utilizarea anumitor jocuri educaționale menite să sporească interesul infantil: „Eu folosesc foarte mult platformele de resurse didactice, cum sunt: Ema la școală, Atelierul de cuvinte, platforma Word Wall, iar copii sunt foarte entuziasmați, căci reprezintă modalități interactive și inovatoare de predare. Copii rețin mult mai ușor informațiile predate prin jocuri sau alte activități. Eu le procur copiilor jocuri, activități de pe platformele educaționale amintite anterior. Într-adevăr, la clasele mai mari, telefoanele pot reprezenta un material didactic util, dar folosirea lui trebuie supusă unor reguli și unui control strict. În același timp, este necesar ca dascălii să își îndrume elevii privind site-urile pe care le pot folosi în calitate de surse de informare calitative. Sintetizând, consider că nu este nevoie ca elevii de vârste mici să folosească telefonul la orele de curs, însă la clasele mai mari permisiunea s-ar putea face printr-un acord cu dascălii și sub supravegherea și îndrumarea acestora și a părinților”.

Mădălina ROHAN

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE