Home / Slider / Proiect imobiliar dezbătut „cu scântei”

Proiect imobiliar dezbătut „cu scântei”

Distribuie

Luni, 21 ianuarie, a avut loc o dezbatere publică în sala de Ședințe a Primăriei Municipiului Târgu-Mureș, pentru a discuta construirea unui bloc de locuințe din cartierul Unirii. Dezbaterea a fost moderată de arhitectul șef al municipiului, Daniela Miheț.

Conform anexei de date PUZ pusă la dispoziția publicului de site-ul primăriei, clădirea cu locuințe colective P + 2 și etaj retras va fi construită pe strada Constantin Hagi Stoian din Târgu-Mureș, având ca beneficiari pe Dumitru Valentin Băldean și Dorina Daniela Băldean. Accesul se va face din strada Mărului, iar în interiorul incintei este asigurată câte o parcare pe apartament și un acces pietonal.

Prin documentație s-a propus realizarea unei clădiri de locuit colective, cu  P+2+EP, cu 16 apartamente cu  2 și 3 camere plus dependințe, asigurarea  accesului auto și pietonal la clădirea de locuințe colective, păstrarea  prospectului de 10 metri pentru strada Constantin Hagi Stoian, extinderea  rețelelor tehnico-edilitare existente din zonă și racordarea clădirii de locuințe colective la ele și schimbarea regimului economic al zonei din  teren arabil intravilan în zonă de locuit, teren pentru construcții, iar pubelele de gunoi vor fi amplasate în clădire.

Clădirea se află la extremitatea zonei de locuințe conform spuselor arhitectului, ceea ce nu nu strică aspectul de zonă rezidențială a zonei și se încadrează în PUZ-ul Unirii, fără derogări.

La discuția publică au fost prezenți locatari ai străzii Constantin Hagi Stoian care și-au prezentat o suită de nemulțumiri la adresa blocului care urmează a fi construit.

„Tema pentru acest PUZ a fost ca pe terenul de 1.500 de metri pătrați ai beneficiarului situat la intersecția ramificației strada Hagi Stoian cu noua ramură, să se poată amplasa o locuință P + 2 + etaj retras. Practic, prin documentanție, s-a redus suprafața de la 1.500 de metri pătrați cu 222 de metri pătrați pentru respectarea prospectului străzii de 10 metri, Hagi Stoian, și într-o direcție și în cealaltă, după care pe terenul rămas s-a amplasat o clădire colectivă de P + 2 + etaj retras. În urma avizării, s-a redus la P + 2, iar distanța dintre parcare și blocul de locuit la 5 metri”, a spus arhitectul proiectului, Maria Dragotă.

Numărul de parcări și drumul, o mare problemă

Drumul de unde se face accesul la locuințele oamenilor, dar și la bloc prezintă mai multe probleme care le dau e furcă tuturor.

„Problema era la drum, din cauza unei documentații de urbanism, un PUD de acum 10 ani, care îl situa la 12 metri lățime. Din această cauză, locuitorii străzii au trebuit să cedeze câte 2 – 2,5 metri de pe strada considerată privată de 4 metri, urmând ca pe cealaltă parte să fie cedați 6 metri. Partea proastă e că acest drum nu a fost cadastrat, astfel unii au cedat mai mult, alții mai puțin. Până la urmă am modificat să fie strada de 10 metri și ne dorim să marcăm totuși măcar punctele la cadastrare”, a spus Maria Dragotă.

Unul dintre locatarii străzii și-a exprimat nemulțumirea față de cedarea de teren pentru mărirea străzii. „Vi se pare corect ca unii să cedeze 2 – 2,5 metri și eu să cedez 4? Nu vom fi de acord cu acest lucru, vă dați seama. Știu că nu avem încotro dacă toți cedează, dar nu o să cedăm mai mult decât vecinul de vizavi”, a transmis nemulțumită o doamnă.

O mare discuție s-a iscat pe tema parcărilor și mai ales a numărului acestora.

„Nicăieri în lumea civilizată nu se încurajează folosirea mașinii personale, nu se merge pe principiul asigurării unui număr mai mare de locuri de parcare, ci un minim necesar. Documentațiile de urbanism pentru ansamblurile rezidențiale aprobate de Consiliul Local au avut această cerință, un loc de parcare la apartament, în condițiile în care legea care nu este actualizată, ce-i drept, cerea un loc de parcare la 10 apartamente. În momentul în care asiguri mai mult de un loc de parcare pe apartament, încurajezi folosirea mașinii personale”, a punctat Daniela Miheț, care a subliniat importanța transportului în comun sau alternativ.

Locatarii străzii au spus că transportul în comun nu este fezabil întrucât le ia 15 minute să ajungă în stația de autobuz. „Cum vede Primăria peste 10 ani parcarea mașinilor în zonă, având în vedere că toate proprietățile sunt cu gard, sunt case particulare? O să parcheze o mașină în față la poarta noastră? Având în vedere că la blocurile menționate de lângă deja se parchează pe strada principală și noi trebuie să lăsăm afiș să nu ne blocați poarta, ținând cont că încă nu sunt vândute toate apartamentele, deci nu sunt locuite. Sunt 16 locuri de parcare, dacă va fi a 17-a mașină, ea unde va parca? Dar a 18-a? Trebuie să ne decidem pe o documentație care va mai fi valabilă și peste 20 de ani. Acum înțeleg că așa e, dar noi trebuie să construim viitorul. Ce facem dacă o singură familie de acolo are două mașini? Unde o să parcheze mașina, asta vă întreb?”, a spus unul dintre proprietarii imobilelor de pe strada Constantin Hagi Stoian.

Liniștea și o stradă finalizată – o prioritate

Numărul parcărilor nu reprezintă singura problemă. Unul dintre vecini va avea geamurile fix spre parcare și a întrebat cum se va proceda în privința gălăgiei și luminii farurilor: „Nu-mi convine să-mi vină în fiecare noapte la ora 3-4 să-și aprindă farurile, să mi le bage în casă și să aud motorul. Cum putem face cu liniștea? Eu m-am mutat din Tudor în Unirii tocmai ca să scap de blocuri și de gălăgie. Am plătit terenul ca un teren pe care sunt numai case, nu blocuri, acum o să-mi scadă valoarea imobilului cu 30% dacă aș vrea să îl vând. Ce facem?”

Arhitectul Maria Dragotă a propus un gard mai înalt care să fie opac, însă va mai discuta acest aspect și în privința liniștii cu beneficiarul. Din păcate, zona permite P + 2, iar blocul întrunește această condinție, nefiind nicio încălcare a PUZ-ului.

Chiar dacă momentan nu se poate circula cu bicicleta sau merge la o stație de autobuz apropiată, Maria Dragotă a subliniat că strada încă nu este finalizată și de aceea transportul este îngreunat. Discuția legată de trasportul public poate fi purtată separat cu departamentul desemnat pentru aceste probleme.

Un alt nemulțumit a fost chiar vecinul viitorului bloc care plănuiește să construiască panouri solare pe casă, dar care se teme că acesta îi va face umbră. Această plângere poate fi adresată laboratorului care rămâne să stabilească timpii de însorire, din care va rezulta exact modul în care va fi afectat acoperișul reclamantului.

S-a discutat și despre locurile de joacă care nu există în planul clădirii, dar și intimitatea, care conform celor prezenți, va scădea considerabil.

Toate plângerile înregistrate în cadrul acestei dezbateri publice vor fi analizate de comisie și se vor aduce modificări aferente unde este cazul. Dacă disputa nu va fi astfel soluționată, se vor putea întâlni, în cazul în care există disponibilitate din ambele părți, într-o nouă dezbatere publică pentru a-și exprima mai departe nemulțumirile.

 


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

A început Postul Paștelui, cel mai lung și mai aspru post al Bisericii Ortodoxe

Distribuie Luni, 18 martie, a început Postul Paștelui pentru creștinii ortodocși din România și nu …

1 comentariu

  1. Din păcate, banul, câștigul imediat și facil este pe primul loc în orizontul acestor așa-ziși dezvoltatori locali, care în complicitate cu funcționarii primăriei și arhitecții interesați strică liniștea și confortul oamenilor care au inevstit în case, sau stau in blocurile vechi. Orașul nu așa se dezvoltă, așa se sufocă, vezi Clujul, unde nu se mai poate circula. Blocurile acestea noi trebuiesc construite sub forma de ansambluri compacte, în afara orașului, dar asta nu se vrea. Interese meschine, probleme mari în Tg Mures.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.