Inca un an pentru documente electronice Eveniment
  • admin
  • 0 comentarii
  • 29 Vizualizări

Inca un an pentru documente electronice

10963_comp.gifTermenul limita de predare a carnetelor de munca de catre persoanele fizice si juridice în scopul crearii unei arhive electronice, prin scanarea acestor carnete, a fost prelungit cu un an, pâna la 30 noiembrie 2008, printr-o Hotarâre aprobata în sedinta de ieri a Guvernului.
Actul normativ modifica si completeaza Hotarârea Guvernului nr. 1768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si a veniturilor salariale aferente, elemente utilizate, potrivit legii, la calculul pensiilor.
Actiunea de preluare din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si a veniturilor salariale realizate, a fost demarata la începutul anului 2006. Scopul acestei actiuni este de a crea o baza de date la nivel national cu istoricul perioadelor de asigurare si a veniturilor tuturor asiguratilor sistemului public de pensii în vederea asigurarii unor proceduri mai sigure de stabilire a drepturilor de pensii. Prin actul normativ adoptat astazi de Guvern se stabilesc raspunderi pentru cei care nu respecta termenele si conditiile legale de predare a carnetelor de munca. Astfel, persoanele fizice si juridice care detin sau pastreaza, potrivit prevederilor legale, carnete de munca, sunt obligate sa le predea caselor teritoriale de pensii la termenele stabilite de catre acestea. Nerespectarea termenului de predare a carnetelor de munca se considera contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 la 600 lei în cazul persoanelor fizice si de la 1.500 la 5.000 de lei în cazul persoanelor juridice. În situatia fostilor asigurati ai sistemului public de pensii care nu au domiciliul sau resedinta în România, carnetul de munca poate fi prezentat, pentru prelucrare, casei teritoriale de pensii în raza careia au fost asigurati ultima data sau, dupa caz, din raza de domiciliu a persoanei desemnate de catre titular. Pe lânga prelungirea termenului de predare a carnetelor de munca, actul normativ include activitati noi în operatiunea de prelucrare a datelor, precum cele de scanare, indexare (asocierea imaginii scanate cu elemente de identificare în vederea arhivarii electronice), validare si arhivare electronica, precum si activitatile conexe acestora.
Serviciile aferente acestei actiuni vor fi asigurate de catre Institutul National de Cercetare stiintifica în Domeniul Muncii si Protectiei Sociale (INCSMPS), prin contractarea lor de catre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale. Calendarul acestor activitati, în cazul carnetelor de munca aflate în evidenta inspectoratelor teritoriale de munca, se stabileste pe baza de protocoale încheiate, în termen de 5 zile de la data intrarii în vigoare a contractului pe anul 2008 cu institutul, între inspectoratele teritoriale de munca si casele teritoriale de pensii.
Costurile aferente tuturor serviciilor efectuate de catre institut, în care se includ si drepturile de regie generala ale acestuia – limitate la maxim 4% din costurile respective – vor fi acoperite integral de Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale. Numarul maxim de personal prevazut pentru desfasurarea acestor activitati în 2008 este de 900. Costurile totale pentru anul 2008 au fost estimate la 19,2 milioane lei. Aceste cheltuieli au fost luate în considerare la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul 2008.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE