1000 de beneficiari ai proiectului ”Deschideți mintea, nu fi închis!”
17 iunie 2016
Proiectul „Deschideți mintea, nu fi închis!” a avut aproape 1.000 de beneficiari direcţi, 944 elevi şi studenţi şi 47 cadre didactice, doar anul acesta, potrivit informațiilor furnizate de Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Mureş.
Activitățile au fost coordonate de poliţişti din cadrul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, cu participarea reprezentanţilor Penitenciarului Târgu Mureş, iar subiectele dezbătute au vizat aspecte legate de delincvenţa juvenilă, accentul fiind pus pe problematica violenţei, răspunderea penală a minorilor, fazele actului infracţional şi pragul delincvenţial, situaţii de victimizare în care pot fi implicaţi minorii şi măsuri de prevenire a acestora.
Implicarea directă a studenților
Derulat de IPJ Mureş, prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, în colaborare cu Penitenciarul Tîrgu-Mureş, proiectul a fost demarat în anul şcolar 2011-2012, la nivelul judeţului Mureș.
Ca urmare a impactului pozitiv pe care proiectul l-a avut asupra beneficiarilor, s-a decis reluarea activităţilor şi în cursul anului şcolar 2015-2016. Dacă la prima ediţie, 9 unităţi şcolare au optat pentru implicare, în următorii ani 19 licee din judeţ au ales să ofere elevilor posibilitatea de a participa la întâlnirile cu tinerii deţinuţi.
Un element de noutate referitor la acest an şcolar, îl reprezintă solicitarea din partea unei unităţi de învăţământ universitar Universitatea Petru Maior Tîrgu Mureș, pentru a participa la astfel de activităţi. Astfel, un număr de 70 studenţi şi un cadru didactic universitar, au avut ocazia de a învăţa din experienţa de viaţă de dinainte şi din timpul privării de libertate, a deţinuţilor participanţi la activităţi.
Elevii şi studenţii au avut ocazia să afle direct de la cei de vârste apropiate lor, ce înseamnă viaţa după gratii, cu îngrădiri ale libertăţii şi schimbarea sensului valorilor precedente încarcerării, astfel punându-se în valoare potenţialul educativ al experienţelor de viaţă ale persoanelor private de libertate.
Totodată, la finalul activităţilor, elevilor li s-au aplicat chestionare în vederea evaluării eficienţei acesteia, iar 97.4% dintre ei au apreciat forte utile şi utile activităţile la care au participat, 98.2% considerând că informaţiile primite le-au fost de ajutor. În ceea ce priveşte continuarea proiectului în anul şcolar următor, 98,8% dintre elevii şi profesorii participanţi consideră oportun acest lucru.
Lasă un comentariu