“Fii un consumator informat în lumea digitală!”. Neatenția clientului, miza vânzătorului Slider
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 210 Vizualizări

“Fii un consumator informat în lumea digitală!”. Neatenția clientului, miza vânzătorului

În dezbaterea cu tema “Fii un consumator informat în lumea digitală!”, susținută în data de 18 martie, cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorului, organizată de Facultatea de Economie și Drept a UMFST Târgu-Mureș, în Aula „Tudor Drăgan”, în corpul instituției situat pe strada Livezeni, comisarul șef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Mureș, dr. ing. Liviu Todoran a susținut un discurs prin care dorește să informeze publicul cu privire la importanța pe care o are consumatorul prin drepturile legale pe care le deține în fața oricărui tip de furnizor, dar și asupra „tertipurilor” pe care operațiunile de marketing le folosesc pentru a-l „pune într-un con de umbră” pe consumator.

„Protecția Consumatorului, la ora actuală, trebuie să ajute cetățeanul de rând. Consumatorul este cheia succesului în oricare afacere. Evoluând, orice act legislativ, orice document care se editează și orice parte a tehnologiei este reglementat de acel pas care înseamnă mulțumirea clientului, mulțumirea consumatorului”, consideră comisarul șef adjunct al CJPC Mureș.

Atenţie la „capcanele” de la shopping!

Dar consumatorul nu este mereu informat datorită faptului că, din graba vieții de zi cu zi sau din neatenție, nu reușește să fie în permanență și în totalitate informat cu privire la alegerea pe care o face atunci când dorește să achiziționeze un produs sau să apeleze la furnizorul unui serviciu.

„Unde este partea grea a protecției consumatorului este dorința, în special a tinerei generații, de a citi pe verticală. Multipla multitudine a informației nu ne permite întotdeauna să fim foarte, foarte atenți la ceea ce este scris, la ceea ce este editat pentru consumator. De aceea, ca primă lecție, este că tot ceea ce este scris, este scris pentru dumneavoastră. Dacă citiți cu multă atenție absolut orice document, orice instrucțiune, orice pliant, orice rețetă, totul vă va aduce intenția de a putea decide și de a putea lua o decizie conștientă asupra produsului pe care vreți să îl achiziționați sau despre care să luați la cunoștință sau a faptului că doriți un anumit serviciu”, a atenţionat, în cadrul dezbaterii, dr. ing. Liviu Todoran.

Dacă până nu demult opțiunile clientului erau limitate, în special când ne referim la „clientul” din blocul comunist al Europei de Est, în ziua de astăzi explozia tehnologiei permite ca un consumator să fie bombardat din toate părțile cu potențiale produse sau servicii, lucru care face ca atenția sa la detalii să se diminueze, fapt care poate fi exploatat de comerciant sau furnizor.”Dumneavoastră sunteți beneficiarii unei revoluții în domeniul IT, dar, totodată, multitudinea de informații pe care le primiți vă poate dirija într-un con de umbră. Când lucrurile apar mascate sau lucrate într-un anumit fel, vă poate aduce în situația în care decizia de a alege nu este în deplinătatea cunoștințelor. Marketingul comercial este intentat în așa manieră încât să vă aducă în față numai părțile pozitive, părțile bune ale unui produs, a avantajelor cu care vă alegeți cumpărând acel produs. Așa că nu întotdeauna părțile de risc, evaluarea riscului unei achiziții, este pus în evidență, ca să nu vă sperie să nu achiziționați”, a continuat dr. ing. Liviu Todoran.

Educaţia consumatorului, esenţială

Consumatorul poate ajuta în depistarea neregulilor, acesta fiind chiar necesar.

“Dacă ești educat și citești mult și ești în cunoștință de cauză, poți să devii partenerul nostru. Pentru că în județul Mureș este un comisariat mai puternic decât în alte județe limitrofe. Dar avem doar 10 comisari. Vă dați seama că la întreaga valoare a industriei este o mare de produse. Este vorba de peste 2 milioane de repere care apar în fiecare zi în zona comercială din județul Mureș nu vom putea face niciodată dreptate. Așa că, de astăzi, doresc să avem în dumneavoastră niște parteneri neiertători în a depista și pune în evidență neregulile”, a conchis comisarul șef adjunct al CJPC Mureș.

Alex PĂTRAŞCU

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE