Home / Business / Ștefan Petru Runcan, propuneri pentru salvarea industriei aviatice și HoReCa

Ștefan Petru Runcan, propuneri pentru salvarea industriei aviatice și HoReCa

Distribuie

Președintele Asociației pentru Dezvoltarea Turismului ASTUR Mureș, Ștefan Petru Runcan, a participat, în urmă cu câteva zile, la un webinar care a avut ca temă principală efectele pandemiei asupra industriei transportului aerian civil, eveniment organizat de Asociația Executivului Internațional al Aeroporturilor (IAAE), organism cu sediul central în capitala SUA, Washington DC.

Viziune pentru ”abordarea integrată a situației”

Fost manager al Aeroportului Internațional ”Transilvania” Târgu Mureș, Ștefan Petru Runcan a reprezentat România la webinar în calitate de membru al Comitetului de conducere al IAAE, prilej cu care a prezentat atât măsurile luate în România în contextul pandemiei de COVID-19, cât și un set de soluții viabile de relansare a activităților din domeniul industriei transportului aerian civil și HoReCa.

”Grija și interesul Asociației Executivului Internațional al Aeroporturilor (IAAE – sediu la Washington) în găsirea soluțiilor salvatoare a industriei transportului aerian civil care să dea încredere pasagerilor să zboare în număr apropiat perioadei de pre-pandemie s-a materializat recent și în cadrul webinarului din 24 februarie 2021 a Comitetului de conducere din care face parte din România și subsemnatul. Pe ordinea de zi s-a aflat prezentarea noilor membri directori dar și precizările domnului Mulder A. președintele IAAE, asupra activităților desfășurate de asociație cu exemplificări din SUA, iar pe rând fiecare dintre membri directori au făcut referire la activitățile din Anerica Latină, Asia, Africa și Europa. Pentru aceasta din urmă, domnul Tonci Peovici a prezenta măsurilor luate în Croația dar și de către UE în perioada de pandemie, iar mie mi-a revenit misiunea de a prezenta măsurile luate în România”, a declarat, pentru cotidianul Zi de Zi, Ștefan Petru Runcan.

Consecvent în găsirea unor soluții viabile de relansare a activităților, Ștefan Petru Runcan militează către ”abordarea integrată a situației”, ”cu identificarea măsurilor care să creeze o ofertă de servicii la pachet sau un pachet de servicii care să acopere toate măsurile de sănătate în același grad de siguranță și calitate în fiecare dintre procesatori” atât din industria aviației civile cât și cea a HoReCa. În acest sens, președintele ASTUR Mureș a precizat că și-a oferit serviciile de consiliere administratorilor Areroportului Internațional ”Transilvania” Târgu Mureș, dar a și prezentat conducerii ambelor administrații publice, locale și județene.

European Tourism Manifesto

Totodată, agenda priorităților lui Ștefan Petru Runcan conține propuneri de inițiere a unor colaborări cu proprietarii privați ai serviciilor HoReCa pentru organizarea unor evenimente la un standard comun ridicat de siguranță de sănătate, dar și de profit.

”Pornind de la scăderea traficului aerian în UE cu 89% în primele două săptămâni din februarie 2021 față de aceeași perioadă din 2020, perioadă până la care de la începutul anului 2021 aeroporturile din Europa au pierdut deja 182 de milioane de pasageri din uzualul anilor anteriori, Asociația Executivului Internațional al Aeroporturilor a făcut publică strategia asociației dintre entitățile din turismul și aviația din Europa. Cunoscută ca European Tourism Manifesto, strategia a fost prezentată Ministerelor Turismului din statele membre ale Uniunii Europene în cadrul unor videoconferințe de la finele săptămânii trecute, având antamată o întâlnire urgentă pentru data de 1 martie 2021. Și asta întrucât strategia prevede măsuri concrete între toate entitățile de aviație și turism din Europa pentru a pregăti sezonul estival 2021, dintre care cele mai importante sunt: crearea unui grup operativ al UE pentru restabilirea libertății de circulație a persoanelor, coordonarea restricțiilor de călătorie pentru a facilita reluarea călătoriilor și a turismului, testare într-un cadru UE armonizat pentru COVID-19, astfel încât statele membre să asigure testarea la prețuri accesibile, capacitatea suficientă și recunoașterea reciprocă a

Testelor, emiterea de certificate E-Health cu coordonarea UE pentru a evita 27 de certificate diferite care acoperă testarea, vaccinarea și / sau imunitatea și deschiderea coordonată a activităților turistice întrucât odată ce situația de sănătate o permite este crucial să se reînceapă activitățile turistice și de agrement, alături de restabilirea libertății de circulație pentru toti cetățenii UE”, a punctat Ștefan Petru Runcan.

Reprezentantul României în Comitetul de conducere al IAAE este de părere că măsurile propuse în European Tourism Manifesto ”sunt cu atât mai plauzibile cu cât acestea vin din partea celor peste 60 de asociații vocale și entități private din Europa din toate sectoarele aviației și turismului precum TUI, Airlines 4 Europe, ACI, Asociatia Serviciilor Aeroportuare, Rețeaua Europeană a Turismului Cultural, Asociația Europeană a Agențiilor de Turism și a Tour Operatorilor, Forumul Hotelurilor din Europa, ITB Berlin, Federația Europeană a Turismului Rural sau HOTREC – Hoteluri, Restaurante și cafenele din Europa.”

Referindu-se la impactul pandemiei asupra industriei aviației, Ștefan Petru Runcan a afirmat că aceasta ”este în picaj accentuat fiind poate mai vizibilă afecțiunea ei decât a industriei HoReCa, întrucât nu reușește să determine pasagerii să utilizeze serviciile aeriene pe perioada pandemiei.”

”Soluțiile inițiate de fiecare componentă în parte din industria aviației, fie că sunt operatori aerieni, aeroporturi sau alte servicii la sol, au stadii diferite de realizare dar nu influențează în așa măsură încât să determine pasagerii să utilizeze zborurile măcar la nivelul anilor anteriori pandemiei, aspect care indirect aduce atingere și industriei HoReCa întrucât industria aviației este unul dintre partenerii principali de lucru a acesteia”, a adăugat președintele ASTUR Mureș.

Inechitate în acordarea sprijinului de stat

Nu în ultimul rând, Ștefan Petru Runcan a sintetizat câteva măsuri luate în ultima perioadă de timp în industria aviatică, domeniu aflat în strânsă corelație cu industria HoReCa, și ea grav afectată de criza sanitară mondială.

”British Airways oferă teste COVID-19 gratuite tuturor pasagerilor lor, Aeroportul Cluj a achiziționat echipamente din ultima generație pentru detectarea persoanelor febrile dar și de securitate, Aeroportul Sibiu a inițiat schema ajutorului de stat pentru susținerea operatorilor aerieni pe perioada de pandemie. Aeroportul Târgu Mureș a inițiat reducerea taxelor și tarifelor de aeroport, Autoritatea Aeronautică Civilă din România a elaborat portofoliul de riscuri cauzat de pandemia COVID-19 în cadrul programului național de siguranță în aviația civilă, Consiliul Intrernațional al Aeroporturilor din Europa a elaborat un set de recomandări cu măsuri de protejare a sănătății pasagerilor în aeroporturi și exemplificările pot continua. Consiliul Europei are pe masă chiar măsura extremă de a opri la sol toate aeronavele operatorilor aerieni din UE pe durata pandemiei. Reprezentanții HoReCa încearcă să-și facă auzite păsurile, însă pe voci diferite. Pe când unii de pe litoral și din zonele stațiunilor de munte au încasări sensibil egale cu anii anteriori pe perioada estivală sau hibernală și sunt mai mereu primii la încasarea ajutorului financiar de la Guvern, reprezentanții HoReCa din județul Mureș sunt abia în faza de a se organiza, fiind nici 8,3% dintre ei beneficiari ai sprijinului de stat întrucât mai mereu sunt primii sub linia limită de acordare. Și asta nu pentru că sunt neîndemânatici, ci pentru că nu au informația vitală care face diferența. Așa se face spre exemplu că la finele anului 2020 majoritatea acestora nu au reușit să obțină banii pentru investiții la care Guvernul acoperă 50% din proiect, întrucât ei au mers cu 48%, 49% și chiar cu 50% contribuție proprie, în timp ce băieții deștepți au “citit printre rânduri” și au obținut finanțarea mergând cu 51% sau 52% contribuție proprie. Vorba băieților deștepti: ”cine v-a oprit să nu puneți mai multă contribuție proprie că suportul Guvernului vine în completare cu până la 50%”. Și exemplele pot continua”, a afirmat Ștefan Petru Runcan.

Alex TOTH


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Haide să plantezi copaci împreună cu Asociația Mureș Runners! „Noi trebuie să dăm tonul schimbării”

Distribuie „Comunitatea crește atunci când fiecare dintre noi acționăm!” este deviza de la care pleacă …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.