Program de digitalizare pentru piețele din Târgu Mureș Administrație
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 475 Vizualizări

Program de digitalizare pentru piețele din Târgu Mureș

Alături de Valer Ujică, Directorul S.C. Administrator Imobile și Piețe S.R.L., primarul Soós Zoltán a susținut joi, 7 septembrie, o conferință de presă pentru a anunța detaliile programul de digitalizare, implementat deja în cadrul piețelor din oraș, cu scopul de a facilita cele mai bune servicii atât operatorilor economici și producătorilor locali dar și târgumureșenilor.

Piața joacă un rol esențial în istoria oricărui oraș, cu precădere în istoria orașului Târgu Mureș, având un rol cheie în civilizația umană, servind drept centre de comerț și punct de interes pentru cetățeni. Din punctul nostru de vedere, un oraș modern trebuie să își păstreze tradiția prin dezvoltarea piețelor sale și caută să ofere și servicii mai bune cetățenilor. Primăria Municipiului Târgu Mureș și Consiliul Local, respectiv S.C. Administrator Piețe și Imobile S.R.L. a căutat să se înscrie în acest trend de dezvoltare prin digitalizare și modernizare, astfel că, dorim să vă anunțăm că la nivelul piețelor agroalimentare din oraș s-a trecut la digitalizarea activității de încasare a taxelor și a tarifelor din piețe prin eliminarea încasării taxelor prin întocmirea manuală a documentelor. Prin acest nou mod de lucru, municipiul Târgu Mureș este a treia reședință de județ care trece la digitalizarea activității de încasare a taxelor, așa cum spuneam și anterior”, a declarat primarul municipiului Târgu Mureș, Soós Zoltán.

Piețele din oraș, dotate cu monitoare și coduri QR

Administrația locală a transmis că încasarea taxelor și impozitelor în piețele agroalimentare din Târgu Mureș va fi digitală. Acest lucru va face ca administrarea să fie mai simplă și mai eficientă, eliminând, așadar, documentele scrise de mână. Prin acest nou mod de lucru în piețe, orașul devine al treilea municipiu reședință de județ care trece la digitalizarea activității de încasare a taxelor și tarifelor în piețe. Digitalizarea constă în facilitarea plății taxelor de către producători prin utilizarea unor tablete, dar și în amplasarea unor monitoare la intrarea fiecărei piețe care prezintă nivelul de ocupare al spațiului din incinta pieței în cauză printr-un program stabilit pe culori.

Monitor cu organigrama pieței

Pentru realizarea acestui nou sistem financiar de încasare a taxelor și tarifelor din piețe în mod digital fiecare piață este dotată cu un monitor aflat la intrarea în curtea/incinta locației pe care este afișată diagrama pieței, respectiv, modul de amplasare a meselor și a spațiilor comerciale. Pe acest ecran se poate vedea în orice moment disponibilitatea meselor și/sau gradul de ocupare al acestora. Astfel că, mesele marcate cu culoare verde sunt cele libere, cele marcate cu galben sunt mesele abonate sau rezervate, iar cele colorate cu roșu sunt mesele pentru care este plătită taxa zilnică. De asemenea sunt și mese care sunt evidențiate cu albastru sunt acelea care au extinderi în fața lor. Sistemul de taxare se face în baza unei tablete unde se tastează codul fiecărei mese, ulterior imprimându-se o chitanță care atestă achitarea taxei respective. Totodată, după terminarea procesului de înregistrare și taxare, se procesează toate datele aferente chitanței, scoțându-se la o imprimantă specială borderoul de încasare zilnică din fiecare piață din oraș”, a transmis Valer Ujică, directorul S.C. Administrator Imobile și Piețe S.R.L.

Directorul S.C. Administrator Imobile și Piețe S.R.L. Valer Ujică

În plus, pe fiecare masă este lipit un cod QR care, în urma scanării, se găsesc mențiuni referitoare la numele și pronumele producătorului, adresa comerciantului, atestatul de producător, adresa sediului cu numărul și valabilitatea atestatului de producător, dar și câteva informații succinte despre produsele pe care le comercializează”, a mai dezvăluit acesta.

Sistem implementat în toate piețele agroalimentare ale orașului

Acest nou sistem digitalizat va fi implementat în toate piețele agroalimentare mari din Târgu Mureș. Astfel că, în Piata „Cuza Voda”, Piața „1848″, Piata „22 Decembrie 1989″, Piata „Dacia”, Piata „Diamant”, Piața „Unirii” și Piata „Mureseni” vor fi amplasate atât monitoare cât și QR coduri la fiecare masă.

Am trecut la acest mod de taxare modern și operativ pentru a eficientiza activitatea, atât a producătorilor cât și a clienților. Însă, plățile către vânzător se vor face în continuare în mod tradițional, să spunem, adică numerar, deoarece majoritatea producătorilor din piață sunt încă reticenți la noile metode de plată”, a afirmat directorul S.C. Administrator Imobile și Piețe S.R.L.

QR coduri atașate pe fiecare masă din piață

După cum probabil știți, avem cinci piețe care sunt mai reprezentative. Toate acestea însumează un număr de peste 700 de mese care, în prezent, sunt ocupate într-o proporție de aproximativ 92%. De asemenea, procentul de producători români care comercializează în piețele din Târgu Mureș este de aproximativ 80%, ceilalți fiind comercianți care aparțin de companii și organizații mai mari. Suntem atenți la comercianții și produsele ce se vând în piețele din oraș”, a explicat Valer Ujică. „Tocmai din acest considerent am început acest program de dezvoltare și modernizare, pentru a ne asigura că cetățenii noștri primesc produse românești și de calitate. Vom demara cât de repede și un program de promovare a producătorilor locali și a companiilor mai mici” , a adăugat edilul Târgu Mureșului.

Lorena PINTILIE

Foto: Sanda VIȚELAR

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE