EDITORIAL- Lucrările de pe Gheorghe Doja: „Idee înțeleaptă, dar execuție proastă” Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 6701 Vizualizări

EDITORIAL- Lucrările de pe Gheorghe Doja: „Idee înțeleaptă, dar execuție proastă”

Pe premisa „idee înțeleaptă, dar execuție proastă”, administrația locală Târgu Mureș s-a afundat într-o situație care părea promițătoare, dar care s-a dovedit a fi un adevărat fiasco.

De ce fiasco? Răspunsul la această întrebare îl găsiți la orice șofer nevoit să se lovească de „soluțiile” celor care au gândit planul de dezvoltare al orașului. Prima zi a săptămânii, după weekend-ul în care s-au început lucrările pe strada Gheorghe Doja din municipiul Târgu Mureș, a venit cu multe probleme în rândul cetățenilor, mai ales în rândul șoferilor.

Infernal fiind, traficul a adus întârzieri și blocaje, cetățenii fiind cei mai afectați și, evident, revoltați. Multe drumuri cu dublu sens s-au transformat în drumuri cu sens unic, efectul fiind cel puțin preconizat, și anume, claxoane auzite din toate părțile orașului. Autobuzele și-au restabilit traseul (încurcând și mai mult situația deja existentă), fiind mai rentabilă deplasarea pe jos.

Dacă administrația locală nu s-a gândit la nebunia creată de lucrări (iar dacă s-a gândit, acest lucru clar nu se vede), evident că nu a luat în considerare nici efortul în plus depus de localnicii nevoiți să facă naveta la muncă. De ce spunem asta? Deoarece există cazul acelora care se deplasează zilnic în orașele învecinate cu municipiul, ajungând să parcurgă 60 de kilometri, în loc de cei 30 de kilometri străbătuți în mod normal, acesta este doar un exemplu.

Întrebarea care apare și stă pe buzele oamenilor este următoarea: „De ce nu s-au efectuat aceste lucrări pe timpul verii?”. Desigur, totul ar fi fost mult mai ușor din diverse puncte de vedere. În primul rând, traficul ar fi fost mai „aerisit”, elevii fiind în vacanță, iar vremea era mult mai prielnică pentru efectuarea unor astfel de lucrări. Dacă în sezonul rece se efectuează lucrări pe ploaie și umezeală, există riscul de a se prelungi sau și mai rău, să se ajungă la rezultate de „viață” scurtă ale proiectului.

Târgumureșenii cu nervii la pământ

Pentru cei sceptici, am decis să verificăm părerea târgumureșenilor care s-au confruntat cu această (mare) problemă.

Cu toate că această reabilitare a străzii este ceva util, modul de desfășurare a proiectului este un haos total. Lucrările afectează nu doar traficul din zona Gheorghe Doja, ci din întreg orașul, mai ales în zona centrală. În drumul meu spre Shopping City, venind dinspre Unirii, am stat în trafic nu mai puțin de 40 de minute, în condițiile în care nici măcar nu eram aproape de strada Gheorghe Doja. Este inadmisibil”, ne-a declarat o participantă la trafic.

Ideile bune nu ajung tot timpul la rezultatul dorit dacă nu sunt gândite de la cap la coadă. Se pare că exemplul perfect îl poate vedea orice mureșean care a trecut măcar o dată zilele acestea prin zona Gheorghe Doja. Este inadmisibil ca după ani de zile de procesare a proiectului, așa cum spunea domnul primar că a durat gândirea lucrărilor, să nu existe o fluidizare concretă a traficului. Astăzi se merge așa, mâine se merge pe dincolo, iar poimâine numai Dumnezeu și domnul primar știu. Eu personal am ajuns din Ungheni până în zona Fortuna (Tudor) într-o oră jumătate, asta în condițiile în care era vineri seara, ziua în care s-au început lucrările. Ce să mai zicem de zilele ce vor urma. Multă răbdare și Dumnezeu cu mila”, sunt cuvintele unui târgumureșean.

Pe pagina de Facebook a grupului Info Trafic Târgu Mureș, oamenii și-au vărsat frustrările legate de acest subiect amplu în secțiunea de comentarii.

Pe lângă zeci de fotografii și alte câteva video-uri apărute de pe o zi pe alta, localnicii nu s-au dat înlături de a-și exprima părerile. „Proiect pe termen de 12 luni, acesta este numai începutul”, „Sunt curios când vor fi -20° Celsius ce vor lucra”, „Toată vara au stat și au cântat ca greierii”, „Vând benzină/motorină pentru cei blocați în trafic, 20 lei/litru”, „Stau ambulanțele în coloană, mor oamenii în mașini din cauza lui. Că Soos vrea piste de biciclete, trasee speciale de autobuz și o bandă de flori. Stați liniștiți că el nu întârzie la muncă că are pile”, iar acestea sunt doar câteva comentarii.

Haos, nedumerire, nervi, stres, timp pierdut, bani aruncați pe geam, dar mai ales, lipsă de profesionalism.

Diana CĂRBUREAN și Lorena PINTILIE

Sursa Foto: depozitphotos

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE