FOTO – Se deschide lotul Chețani-Câmpia Turzii de pe A3. Sorin Grindeanu și Marcel Ciolacu, prezenți la recepția lucrărilor Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1071 Vizualizări

FOTO – Se deschide lotul Chețani-Câmpia Turzii de pe A3. Sorin Grindeanu și Marcel Ciolacu, prezenți la recepția lucrărilor

Premierul României, Marcel Ciolacu, împreună cu Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, au fost prezenți vineri, 15 decembrie, la recepția lucrărilor de pe lotul Chețani-Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvaniei, cu o lungime de 15,7 kilometri, construit de asocierea celor două companii Strabag și Geiger. Acest lot de pe A3 va fi dat în folosinţă joia viitoare, 21 decembrie, cu aproximativ nouă luni mai repede față de termenul prevăzut în contract.

Încep prin a-i felicita pe cei de la Strabag-Geiger, trebuiau să termine undeva în august 2024, asta înseamnă cu opt-nouă luni mai repede. Felicitări, acesta este un lucru care trebuie subliniat! Acest tronson acoperă, în sfârşit, bucata lipsă dintre Târgu Mureş şi Cluj, e un lucru important pentru zonă. Undeva, în septembrie, noi am mai dat drumul unui tronson pe Autostrada Transilvaniei, de la de la Nuşfalău”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.

Se deschide tronsonul Chețani-Câmpia Turzii de pe A3

Ministrul a mai precizat că această nouă secțiune din Autostrada Transilvania, echivalentă cu 15,7 km, va fi dată în funcțiune la finalul săptămânii viitoare, chiar înainte de sărbătorile de iarnă. „Cel mai probabil, joia viitoare (21 decembrie) se va deschide spre circulația publică și acest tronson. După deschiderea acestei secţiuni, se va putea circula pe 113 km de autostradă de la Târgu Mureş (judeţul Mureş) până la Nădăşelu (judeţul Cluj). Asocierea de constructori austrieci şi germani s-a mobilizat bine: deschiderea circulaţiei pe acest sector (finanţat prin POIM) are loc mai devreme faţă de termenul contractual, prevăzut pentru 2024”. Potrivit acestuia, noua porțiune din A3 va contribui semnificativ la fluidizarea circulației din municipiul Turda (județul Cluj), acesta fiind până în prezent un punct de trecere foarte circulat între cele două județe.

Strabag-Geiger, „o echipă competitivă, cu o largă experiență în construcția de infrastructură”

Reprezentantul asocierii dintre cele două companii care s-au ocupat de construirea acestui tronson de pe Autostrada Transilvania, Radu Cojocaru, a explicat că la realizarea acestei bucăți a participat o echipă „competitivă, cu o largă experiență în construcția de infrastructură”.

S-au aplicat şi tehnologii inovative, au fost făcute modelări 3D, am folosit tot timpul utilaje cu GPS, am îndepărtat cât mai mult latura umană şi lucrând doar cu utilaje performante, ghidate prin GPS. Şi nu vreau să minimizez oarecum cantităţile din proiect. Au fost nişte cantităţi destul de mari, peste 1.000.000 mc de terasamente, de umpluturi, 200.000 mc de balast în diferite straturi de formă şi fundaţie, 160.000 tone de mixturi asfalte şi aşternute, toate într-un timp de 10 luni, începând din martie până până acum, au fost inclusiv nouă structuri, poduri şi pasaje, din cel mai lung pasaj de 400 de metri. Putem vedea în spatele nostru două poduri, unul peste pârâul Grindeni şi unul peste Arieş, care bineînţeles le-am preluat la diferite stadii de execuţie. După cum ştiţi, a fost un contract preluat la un grad de 40% de execuţie şi finalizat acum”, a afirmat reprezentantul asocierii dintre Strabag și Geiger.

Reprezentantul constructorilor a mai menționat că provocarea ce mai mare a fost execuția proiectului, nu neapărat execuția acestuia. „CNAIR va convoca comisia de recepţie undeva pe data de 20-21 decembrie şi sperăm o deschidere în trafic săptămâna viitoare la sfârşit. Suntem la un procent de realizare de 97%, au mai rămas doar de anumite tranziţii şi parapete de montat, ultimele retuşuri şi curăţenie în şantier”, a mai explicat Radu Cojocaru.

Sorin Grindeanu: Până în 2025, peste 250 km de autostradă ar trebui să fie dați în folosință

Ministrul Transporturilor a declarat că lucrurile sunt „pe drumul cel bun” şi că, împreună cu conducerea CNAIR, şi-a asumat ca până la sfârşitul anului viitor să fie daţi în folosinţă la cel puţin 250 kilometri de autostradă şi drum expres, un lucru pe care îl consideră „absolut realizabil”.

Da, acest lucru nu se poate face doar de noi, mai lipsesc sau ar trebui să fie încă două componente pe de o parte, de la Guvern să avem finanţare, şi am avut şi avem şi noul buget. E un record bugetul la transporturi pentru anul 2024. Asta nu înseamnă că e destul, că de fiecare dată noi cerem tot mai mult. Eu spun că lucrurile sunt, aşa cum spunea şi domnul prim-ministru, pe drumul corect, mi-am asumat eu şi cu echipa cu de la CNAIR, cu domnul Pistol, ca până la sfârşitul anului viitor să dăm drumul la cel puţin 250 de kilometri de de autostradă şi drum expres, un lucru absolut realizabil. Da, şi în al doilea rând, trebuie să avem finanţare şi trebuie să avem companii serioase aşa cum e şi această asociere, care să se înscrie în termenele asumate prin contract”, susține Grindeanu.

Ministrul a mai afirmat că pe lângă lotul Cheţani-Câmpia Turzii, tot la sfârşitul săptămânii viitoare se va da în circulaţie şi un alt tronson de circa 32 de kilometri între Craiova şi Piteşti, urmând ca pe finalul anului să fie inauguraţi 20 de kilometri din A0, lângă municipiul Bucureşti. „Acestea sunt lucruri bune. Iar în primele luni ale anului viitor, că tot vorbim de compania Strabag, se va finaliza probabil şi descărcarea de la Oradea la A3, care iarăşi este extrem de importantă pentru zona respectivă. Încă o dată felicitări şi sper ca şi la Oradea lucrurile să se înscrie în ceea ce ne-am asumat cu toţi”.

Bugetul Ministerului Transporturilor, aproape de două ori mai mare față de anul 2021

În contextul menționării unor obiective legate de infrastructura mare pentru anul 2024, Sorin Grindeanu a declarat că bugetul CNAIR (Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere) s-a dublat, în timp ce bugetul Ministerului Transporturilor este unul record, ajungând la o valoare de aproape de două ori mai mare față de cel din anul 2021.

Cum spuneam, până la sfârșitul lui 2024, vrem să dăm drumul la 250 de km de autostradă. Dar acest lucru nu se poate face doar de noi, mai lipsesc sau ar trebui să fie încă două componente pe de o parte, de la Guvern să avem finanţare, şi am avut, şi avem şi noul buget. E record bugetul la Transporturi pentru anul 2024. Asta nu înseamnă că e destul, că de fiecare dată noi cerem tot mai mult, s-a dublat la CNAIR, s-a dublat şi la Transporturi faţă de 2021, când s-a preluat acest minister de către noi, e un buget aproape de două ori mai mare şi, în al doilea rând, trebuie să avem companii serioase ca să se înscrie în termenele asumate prin contract”, a mai afirmat el.

Prezenți la conferința de pe Autostrada Transilvania au fost și Prefectul județului Mureș, Ciprian Dobre și Deputatul PSD Dumitrița Gliga. Oficilitățile au fost primite de către mai mulți primari ai localităților din județul Mureș, dar și de un grup de ingineri care s-au ocupat de proiectul lotului Chețani-Câmpia Turzii.

Lorena PINTILIE

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE