Procedurile de autorizare și avizare a documentelor la nivelul DSP Mureș vor fi digitalizate Sanatate
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 331 Vizualizări

Procedurile de autorizare și avizare a documentelor la nivelul DSP Mureș vor fi digitalizate

Printr-un proiect cu finanțare europeană, derulat de Ministerul  Sănătății (MS) și Direcțiile de Sănătate Publică (DSP), procedurile de autorizare și avizare la nivelul acestor instituții vor fi simplificate. Durata de implementare a proiectului este de trei ani.

”Va fi benefic pentru toți cei care apelează la noi pentru autorizarea unei activități medicale, pe de o parte, dar și pentru noi, ca flux informațional în interiorul DSP-ului. Vom avea mult mai ușor acces prin acest sistem informatic care se va implementa în urma programului. Practic, pe partea de avize, autorizări se vor depune toate documentele online, le vom prelua, le vom analiza și totul va merge mult mai repede. Solicitantul nu se va mai deplasa decât dacă există anumite probleme legate de dosar. Se scurtează foarte mult perioada între depunere și obținerea unui aviz de autorizare. În funcție de tipul de aviz sau autorizație acum perioada este de până la 30 de zile. La ora actuală demersurile privind acest proiect sunt la nivel de Ministerul Sănătății”, a declarat Iuliu Moldovan, directorul Direcției de Sănătate Publică Mureș.

Proiectul va da posibilitatea constituirii dosarelor electronice pentru avizare/autorizare prin implementarea înregistrării electronice si a arhivării electronice a documentelor la nivelul MS/DSP; va permite
digitizarea fluxurilor interne ale MS/DSP aferente avizării/autorizării prin intermediul platformei informatice și asigurarea lucrului colaborativ pe documente, eliminând posibilitatea dublării și inconsecvenței datelor și informațiilor deținute în cadrul instituției; se va dezvolta și implementa un portal care va asigura accesul facil al cetățenilor și mediului de afaceri pentru completarea formularelor electronice și încărcarea documentelor aferente dosarelor de solicitare. De asemenea, se va institui un mecanism electronic de schimb al informațiilor între instituție și cetățeni/mediul de afaceri/beneficiari prin intermediul portalului integrat cu modulul de înregistrare electronică, astfel se va elimina obligativitatea depunerii solicitărilor în format letric la sediul instituției. Proiectul va contribui și la retro digitalizarea dosarelor de avizare/autorizare din arhiva fizică din ultimii trei ani, asigurându-se accesul rapid al personalului implicat în procesele de avizare/autorizare repetitive, reducând astfel considerabil durata procesului.

Arina TOTH

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE