Transilvania va fi străbătută de trenuri electrice nou-nouțe Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 776 Vizualizări

Transilvania va fi străbătută de trenuri electrice nou-nouțe

Oradea, Brașov, Cluj-Napoca, Sighișoara, Sfântu Gheorghe, Deva, Miercurea Ciuc sunt orașele din Transilvania pe care vor circula trenurile cumpărate prin ARF.

A fost avizată, în Consiliul tehnico-economic al Ministerului Transporturilor, achiziția a 20 trenuri electrice de lung parcurs. Licitația va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Procedura are o valoare estimată de 180 de milioane de euro. Se adaugă costurile întreținerii și reparațiile de 270 de milioane, sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice.

Investiția are mai multe obiective: îmbunătățirea ofertei de transport prin creșterea numărului de trenuri pe rută și pe zi, cu introducerea de frecvențe predictibile; legături directe și rapide între marile orașe ale României; înlocuirea tracțiunii diesel cu una electrică.

Alte obiective sunt punerea în valoare a investițiilor de modernizare derulate pe întreaga rețea feroviară TEN-T de pe teritoriul României; trecerea la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european; servicii de transport feroviar de călători care să respecte standardele tehnice de interoperabilitate.

Rutele din Transilvania ale noilor trenuri

  • Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
  • Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
  • Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
  • Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava

Primele trasee: pe liniile deja electrificate

“Serviciile vor fi oferite, inițial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor. Acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcțiune a instalațiilor pentru asigurarea tracțiunii electrice (Cluj-Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia)”, a spus ministrul Sorin Grindeanu.

Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească noile trenuri achiziționate sunt: să circule cu o viteză maximă de 200 km/h; să aibă o capacitate minimă de 160 locuri pe scaune (clasa întâi și clasa a doua); să asigure confortul pentru deplasări de lung parcurs (7-10 h /direcție). Mentenanța va fi asigurată de furnizor pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Călin POENARU

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE