Parcarea subterană faza SF. Ce variantă vreţi? Politic
  • admin
  • 0 comentarii
  • 87 Vizualizări

Parcarea subterană faza SF. Ce variantă vreţi?

2_2_18.jpg
Consiliul Local va decide dacă aprobă în şedinţa de joi documentaţia ”Studiu de fezabilitate parcaj subteran, zona centrală – Piaţa Trandafirilor”, pe un teren proprietatea municipiului Târgu Mureş, conform proiectului realizat de SC”Bogart Construct”SRL-Cluj Napoca. Maxim 674 de autoturisme ar putea fi parcate într-o construcţie subterană cât un mall.
Încă din 8 mai 2009, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 203, a fost aprobată începerea procedurilor privind realizarea investiţiei ”Parcaj subteran, Piaţa Trandafirilor”, hotărâre în baza căreia s-a elaborat studiul amintit. Iniţiativa municipiului de a realiza această investiţie se datorează numărului insuficient de locuri de parcare în zona centrală a oraşului, modului inadecvat în folosire a străzilor pentru parcarea autoturismelor şi diminuării caracterului pietonal în interiorul centrului oraşului. Astfel, în cursul anului 2008 s-a întocmit un studiu de prefezabilitate, continuat prin prezentul studiu. Principalul scop al proiectului este eliminarea locurilor de parcare supraterane în favoarea circulaţiei în zona centrală şi protejăii zonei istorice.

Trei variante

Prin intermediul SF-ului, proiectantul a studiat posibilitatea realizării unui parking subteran în trei variante. Prima dintre ele descrie o parcare dezvoltată pe un singur nivel subteran cu două corpuri, include menţinerea în mare parte a actualei mobilări a Pieţei Trandafirilor sau orice variantă de amenajare stabilită ulterior, configuraţia actuală a zonei fiind completată cu accesele auto la cele două corpuri de parking din partea de est şi de vest a Pieţei Trandafirilor, accesele pietonale pe scări şi două lifturi de persoane. Capacitatea totală a parkingului ar fi 382 de autoturisme în cele două corpuri cu aria construită desfăşurată de 11.920 mp. Avantajul economic al variantei este că permite realizarea etapizată a celor două corpuri. De asemenea, sunt prevăzute două grupuri sanitare, spaţii tehnice, două cabine pentru taxare, două intrări şi două ieşiri de câte două fire de circulaţie – câte o intrare, o ieşire şi câte un lift pentru persoane cu handicap locomotor pentru fiecare corp în parte. În varianta B, este gândită o parcare dezvoltată pe un singur nivel subteran, un singur corp, pe o arie construită de 12.320 mp, şi capacitatea totală de 415 de autoturisme, iar varianta C prevede trei niveluri subterane, din care două suprapuse în partea estică, dar cu capacitatea de 674 de autoturisme, cu arie desfăşurată de 20.737mp. “Elaboratorul studiului recomandă scenariul prezentat în varianta ”B” datorită următoarelor avantaje: raportul dintre numărul de locuri de parcare şi costurile de realizare este cel mai convenabil, are mai multe locuri de parcare decât în varianta A, timpul de execuţie este mai mic şi problemele tehnice pentru investiţia în varianta sunt mai puţine decât pentru varianta C. Reamenajarea pieţei va face obiectul unui proiect separat elaborat după concursul de soluţii organizat de Municipiu în acest scop”, explică inginerul Serviciului Urbanism, Luiza Dumitru. Proiectul de hotărâre are avizul arhitectului şef al municipiului, Daniela Miheţ.

Ce urmează?

Ca procedură după aprobarea SF, consiliul va trebui să adopte indicatorii economici ai investiţiei, documentaţia de licitaţie, iar apoi urmează lansarea, desfăşurarea, adjudecarea licitaţiei, încheierea contractului de execuţie, deschiderea finanţării şi executarea lucrărilor.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Citește și:

Recomandari





Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE