Campanie de conștientizare despre cancerul de sân Recomandări zi de zi
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 210 Vizualizări

Campanie de conștientizare despre cancerul de sân

Octombrie este luna de conștientizare a ceea ce reprezintă cancerul de sân. Prezentă deja în țări din întreaga lume, campania dedicată ”Lunii Internațională de Conștientizare despre Cancerul de Sân” (LICCS) își propune să crească atenția și gradul de conștientizare privind depistarea precoce, tratamentul, dar și prevenirea acestei boli deosebit de grave.
Campania se desfășoară pentru prima dată în România sub sloganul – ”Depistarea precoce a cancerului de sân vă poate salva viața!” și are ca temă screening-ul, element esențial în depistarea precoce a cancerului de sân.

Statistici îngijorătoare

Într-un comunicat publicat pe site-ul Direcției de Sănătate Publică Mureș se precizează că ”rata de incidență a cancerului de sân depășeste cu mult rata celorlalte tipuri de cancer, în toate țările, indiferent de nivelul de dezvoltare al acestora.”
De asemenea, cancerul de sân ”reprezintă principala cauză de deces prin cancer, fiind responsabil pentru 15% din totalul deceselor cauzate de această boală în rândul populației feminine, la nivel global”.
Tot în sursa citată se menționează faptul că ”în România, cancerul de sân ocupă în 2018, prima poziție cu o pondere a incidenței de 25,1% (9.629 cazuri noi), la mare distanță de cancerul de colon (11,9%; 4.576 cazuri noi) și cancerul de col uterin (8,6%; 3.308 cazuri noi)”, iar ”în 2017, numărul deceselor înregistrate în rândul femeilor prin cancerul mamar a fost de 3.484, în creștere față de anul 2016 (3.457 decese)”.
Scopul acestei campanii este de informare și conștientizare a profesioniștilor din asistența medicală primară despre cancerul de sân, dar și a populației generale și în special a celei feminine cu vârstă de peste 40 de ani, asupra metodelor de prevenție existente, posibilităților de diagnostic și de tratament.
În ceea ce privește obiectivele, campania își propune să crească nivelul de informare și conștientizare prin organizarea unor evenimente și activități specifice despre: factorii de risc și modul prin care aceștia pot influența evoluția bolii, metodele de prevenire a bolii și importanța efectuării screening-ului pentru cancer de sân.

România, codașă în UE

Lipsa screening-ului pentru cancerul de sân în rândul populației feminine a generat o situație îngijorătoare în România. Procentul persoanelor care au efectuat examenul mamar este doar de 6%, fapt care ne situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană (UE). Din acest motiv, campania este un factor important pentru stimularea schimbării comportamentale a populației, prin adoptarea unui stil de viață sănătos.

Andreea GONDOR

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE