Home / Iernut / INTERVIU. Școală smart și verde pentru copiii din Iernut

INTERVIU. Școală smart și verde pentru copiii din Iernut

Distribuie

Directorul Școlii Gimnaziale Iernut, Horațiu Moldovan, a oferit, în urmă cu câteva zile, mai multe informații cu privire la măsurile de siguranță și situația pandemică din cadrul acestei școli, cât și despre noua școală deschisă, precum și despre noile proiecte vizate.

Reporter: Pentru început, vă rog să ne faceți o scurtă prezentare a Școlii Gimnaziale Iernut.

Horațiu Moldovan: Avem un număr de 900 de elevi înscriși în Școala Gimnazială Iernut. Ca să defalchez puțin, la învățământul preșcolar avem 179 de copii, în învățământul primar avem 421 de copii, iar la gimnaziu avem 300 de copii. Ca și cadre didactice, avem în total împreună cu personalul auxiliar 97 de angajați. Școala noastră are un specific mai special, în sensul că avem 8 clădiri în administrare.

Rep.: Campania de vaccinare la nivelul Școlii Gimnaziale Iernut a început în 15 februarie. Câte cadre didactice s-au vaccinat până acum?

H.M.: Avem un total de 34 de cadre didactice care s-au vaccinat până în momentul de față.

Rep.: Care sunt măsurile de siguranță implementate în școală pentru combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2?

H.M.: Școala oferă condiții speciale pentru elevi și cadre didactice, în sensul în care se oferă măști gratuite atât elevilor, cât și personalului școlii. Sunt montate la intrările și ieșirile din școală dispensere cu dezinfectanți, dar și la intrarea în fiecare clasă. În sălile de clasă se păstrează și se respectă distanțarea între elevi. Un lucru inovativ este faptul că la o școală nouă, pe care am deschis-o acum doi ani, avem chiuvete în fiecare sală de clasă, astfel, copiii au posibilitatea să se spele pe mâini ori de câte ori este nevoie, așa că, reușim să îi și învățăm cu această ocazie să își facă și igiena necesară, astfel încât, să combatem răspândirea virusului. În general, cred că școala noastră asigură toate condițiile optime, având în vedere situația pandemică, astfel încât, cursurile să se desfășoare într-un climat cât mai bun pentru toți elevii și profesorii.

Rep.: Fiind ceva nou pentru toată lumea, aș vrea să știu cum s-au desfășurat orele online, mai ales la clasele primare.

H.M.: Suntem un caz fericit. Noi am lucrat pe platforma Edus, fiind o platformă special dedicată pentru noi, în care cadrele didactice și copiii și-au desfașurat activitatea online. Deci nu discutăm despre platforme obișnuite și utilizate de toți, vorbim despre o platformă doar pentru noi. În acea perioadă, la intrarea în online, copii au primit din partea școlii tablete, mai exact un număr de 120 de tablete, iar tot la nivelul școlii, fiecare profesor are posibilitatea să intre de pe un laptop al clasei de unde își pot susține orele online.

Rep.: Au existat cazuri noi de infecții cu COVID-19 odată cu începerea școlilor în format fizic, atât în randul elevilor, cât și în rândul cadrelor didactice?

H.M.: Din fericire pentru școala noastră, nu au existat cazuri de COVID-19 confirmate, nici în rândul elevilor, dar nici în rândul profesorilor și al personalului auxiliar. Toate acestea, datorită faptului că măsurile pe care noi le-am luat au fost foarte bune. Asta ne dă speranța că pe viitor, putem să venim în continuare în format fizic la școală. Ca și un exemplu de bună practică, dacă se are în grijă ca toate măsurile să fie respectate și de către elevi, și de către cadrele didactice, atunci șansele de îmbolnăvire sunt foarte mici.

Rep.: Cum respectă elevii din învățământul primar aceste reguli implementate? Cum le percep și cum le înțeleg ei? 

H.M.: La învățământul primar, să știți că a fost greu să implementăm aceste reguli. Spun asta pentru că am intrat pe un teren nou, dar după cum știm, copii sunt mult mai receptivi la ideea de nou. Noi am încercat atât prin materiale prezentate la nivelul fiecărei clase, prin învățător, prin psihologul școlii, prin asistentul medical, și nu numai, cât și prin prezentarea unor materiale sau filme diversificate și animate pentru a înțelege ce înseamnă de fapt acest virus. Școala este împânzită de materiale informaționale pe toți pereții, si de materiale educative despre cum trebuie să ne comportăm atunci când avem de-a face cu intrarea într-un eventual contact cu virusul. Cum am mai spus, avem o oportunitate foarte mare, având o școală nouă și foarte modernă, să respectăm și să îi învățăm în primul rând să respecte absolut toate regulile, reguli care defapt, lor li se par normale, încercând foarte mult să le respecte.

Rep.: Știm de noua școală înființată în Iernut, destinată elevilor din învățământul primar, care a fost integrată în topul celor mai frumoase, mai curate, și mai moderne școli din județul Mureș și din țară. Care a fost feedback-ul primit din parte locuitorilor orașului Iernut, din parte părinților, cadrelor didactice, dar mai ales din partea elevilor?

H.M.: E o școală cu care noi ne mândrim. E o școală la care s-a muncit foarte mult, pe care am așteptat-o de aproape 20 de ani și care ne dă speranță. Feedback-ul pe care l-am primit din partea părinților, în primul rând pentru că… cred că ei au așteptat mai tare decât copiii, a fost unul pozitiv, dar în general comunitatea locală se mândrește cu școala noastră, pentru că condițiile pe care le-am creat acolo pentru elevi sunt la superlativ. Noi și prin campaniile de promovare a școlii pe care le facem, o numim cea mai frumoasă școală din România, și asta nu o spun doar eu, ci o spune o întreagă comunitate. Am observat chiar eu că de când ne-am mutat în școala nouă nivelul la care se lucrează și plăcerea cu care se merge la școală sunt la superlativ. Se vede cu ochiul liber diferența de schimbare și de atitudine în rândul cadrelor didactice și toate acestea ne dau o speranță în ceea ce privește viitorul, deoarece rezultatele vor fi la superlativ.

Rep.: Cât timp a durat acest proiect și cât timp ați luptat pentru obținerea acordului și fondurilor necesare?

H.M.: La acest proiect s-a lucrat de mai bine de 5 ani. Noi am avut ca și punct de pornire o clădire aflată în construcție din 1998, o fostă grădiniță, pe care noi am încercat să o adaptăm în funcție de nevoile comunității și de nevoile școlii, astfel, am creat școala cu clasele 0-4. Deci tot învățământul primar din Iernut învață acolo. Valoarea estimată a investiției este un milion de euro, fondurile fiind acordate de Guvernul României.

Rep.: Aveți și alte proiecte de viitor care vor stimula dezvoltarea școlii?

H.M.: Proiectele pentru școala noastră își îndreaptă viziunea către două țeluri importante: Școala Verde și Smart School. Pe aceste două proiecte am și început să lucrăm, în sensul că încercăm să depunem proiecte pe Programul Național de Redresare și Reziliență, încercând să prindem cele două capitole mari prezentate anterior, astfel încât, pe viitor să ne putem alinia la cerințele învățământului modern. Eu am încredere că putem să o facem. După cum spuneam, se lucrează la aceste proiecte și eu sper că în viitorul apropiat, școala iernuțeană va avea cele mai bune condiții pentru ca, copii noștri să se dezvolte într-un mediu cât mai sănătos și cât mai util pentru viitorul lor. „All for Iernut”, de exemplu, este un alt proiect pe care l-am avut în vedere pentru a ajuta copiii nevoiași, oferindu-le astfel, seturi complete de hăinuțe pentru băieți și fete, dar și seturi de haine sport si papuci. Acest proiect a avut acțiune și în Cipău, acesta fiind un sat aparținător Iernutului.

Rep.: Puteți dezvolta puțin aceste două proiecte?

H.M.: În cadrul Școlii Gimnaziale Iernut, avem un proiect pentru Școala Verde care va avea pentru energie, panouri solare. Avem în vedere extinderea școlii cu încă un corp nou destinat laboratoarelor de specialitate. După, avem în vedere construirea unuei mini săli de sport în curtea școlii. Pe urmă, vrem să construim un amfiteatru afară, unde profesorii își pot susține orele în aer liber, având în vedere starea pandemică în care ne aflăm. Mai avem în vedere achiziționarea unui autobuz de transport școlar electric, inclusiv cu înființarea unei stații de încărcare electrică în curtea școlii, având o sumă totală de 9 milioane de lei. Pe urmă, trecem la partea de smart, unde avem în vedere dotarea tuturor sălilor de clasă cu table inteligente și interactive (50), cu tabletă pentru fiecare copil (680), cu programe educaționale moderne, laptop-uri (45), proiectoare (49), dar și tablete grafice (24). Legat de școala smart, chiar avem un proiect depus, având o valoare totală de 2.070.677 de lei.

A consemnat Diana CĂRBUREAN


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Ședință de lucru la Consiliul Județean Mureș

Distribuie DISPOZIŢIA NR. 87din 15 martie 2024privind convocarea Consiliului Judeţean Mureş în şedinţă publică ordinară …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.