Primăria Târgu Mureș, negocieri pentru o clădire de birouri de minim 1,5 milioane de euro! Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 9187 Vizualizări

Primăria Târgu Mureș, negocieri pentru o clădire de birouri de minim 1,5 milioane de euro!

Aleșii locali ai municipiului Târgu Mureș au aprobat joi, 28 octombrie, într-o ședință ordinară de lucru, oportunitatea achiziționării unui imobil, clădire și teren, situat pe strada Gheorghe Doja nr. 64-68 din Târgu Mureș, identificat în C.F. nr. 125174 și C.F. nr. 126160, a cărui destinație propusă este cea de sediu pentru Direcția Fiscală Locală Târgu Mureș. În acest sens, consilierii locali au împuternicit o Comisie de negociere urmând ca prețul negociat să fie supus aprobării Consiliului Local Târgu Mureș. Totodată, s-a luat act de oferta depusă de proprietar, omul de afaceri Szasz Roland Andreas, coproprietar al companiei Renania Trade SRL, pentru întregul imobil, în valoare de 1.890.000 de euro, precum și de raportul de evaluare extern întocmit de SC Evex Consult SRL, la o valoare 1.503.000 de euro.

Argumentele demersului

Proiectul de hotărâre a fost inițiat de primarul municipiului Târgu Mureș, Soós Zoltán, iar Referatul de aprobare aferent acestuia a fost întocmit de către ec. Alina Damian – director executiv adjunct, și de Camelia Murariu – șef birou.

”Prin nota internă nr. 69.193/30 septembrie 2021, Administrația Domeniului Public și Privat ne transmite solicitarea de demarare a procedurii de achiziționare a imobilului situat pe strada Gheorghe Doja nr. 64-68, teren și construcție, motivată de următoarele considerente: în prezent, o parte din Direcția Fiscală Locală Târgu Mureș își desfășoară activitatea în clădirea Primăriei din Piața Victoriei nr. 3, alături de celelalte Direcții/Servicii din cadrul aparatului de specialitate al Primarului, iar Serviciul impozite și taxe persoane juridice și biroul inspecția fiscală își desfășoară activitatea într-o altă locație situată în Piața Victoriei nr. 33. Activitatea Direcției Fiscale Locale generează un mare flux de cetățeni, care frecventează clădirea cu diverse probleme, iar spațiile în care se desfășoară activitatea cu publicul nu oferă condiții propice de desfășurare a activității, nici pentru cetățeni și nici pentru funcționarii publici. Spațiile insuficiente au făcut ca o parte din personalul Direcției să își desfășoare activitatea în subsolul clădirii, aici fiind primiți și contribuabilii care doresc să își rezolve diversele probleme privitoare la impozite. De asemenea, trebuie precizat faptul că această clădire fiind situată chiar în centrul orașului, nu are suficiente locuri de parcare atât pentru salariați cât și pentru cetățenii care frecventează clădirea”, se arată în documentul respectiv.

Ofertă de 1,8 milioane de euro

Conform aceleiași surse, de la data înființării Direcției Fiscale Locale s-au analizat mai multe imobile de pe raza municipiului Târgu Mureș ”care să corespundă din punct de vedere al zonei în care sunt amplasate, al spațiului adecvat în vederea desfășurării activității, al spațiului de parcare pentru angajați și cetățeni, precum și a investițiilor necesare în vederea funcționării corespunzătoare.”

”În urma discuțiilor avute cu reprezentanții Municipiului Târgu Mureș s-a convenit că imobilul situat în Târgu Mureș, strada Gheorghe Doja nr. 64-68, corespunde din toate punctele de vedere descrise mai sus, astfel că a fost primită și înregistrată sub nr. 63287/8 septembrie 2021, oferta proprietarului imobilului, domnul Szasz Roland Andreas, la o valoare de 1.890.000 de euro. Pentru a avea un punct de plecare la negociere, Municipiul a solicitat întocmirea unui raport extern de evaluare al imobilului, conform căruia valoarea de achiziție este de 1.503.000 de euro”, se mai menționează în Referat.

Proiectul de hotărâre a fost amplu dezbătut în plenul ședinței, argumentele aduse de mai mulți consilieri locali fiind atât pro, cât și împotriva realizării unei asemenea achiziții, unul dintre argumentele aduse în acest sens fiind că Primăria municipiului Târgu Mureș deține mai multe spații utile și neutilizate, cum ar fi fostul sediu al Universității Cultural Științifice și fostul Hotel Tineretului.

”Planul” final: se cumpără clădirea și apoi se face o ”analiză serioasă”!

Pe lista vorbitorilor s-a aflat și Soós Zoltán care a afirmat că Primăria municipiului Târgu Mureș deține în portofoliu mai multe clădiri nefolosite în prezent. Referindu-se la propunerea de achiziționare a imobilului de pe strada Gheorghe Doja nr. 64-68, primarul a recunoscut că ”este posibil” ca ”pe parcurs” acolo să fie mutate și alte Direcții sau Servicii, însă după o evaluare și o ”analiză serioasă.”

”Primăria are o serie de imobile pe care de fapt ar trebui să le vândă pentru că nu putem să le folosim ca și atare, dar pe de altă parte este la fel de adevărat că mulți angajați ai Primăriei sunt înghesuiți în această clădire și un centru modern unde avem acces cu transportul în comun, există locuri de parcare, ar fi oportun. Și pe parcurs este posibil să fie mutată acolo și Poliția Locală și Direcția de Asistență Socială, sediul lor de pe Doja (strada Gheorghe Doja – n.r.) nu este o clădire tocmai modernă și probabil că și asta trebuie luat în evidență, să avem o evaluare a imobilelor Primăriei, care merită să rămână în proprietate și să deservească cetățenii și clădirile care considerăm că nu mai sunt de folos și se pot eventual vinde pe bază de HCL, trebuie văzut, să facem o analiză serioasă, sunt de acord cu acest lucru. Totuși, această propunere ne va da posibilitatea să concentrăm aici mai multe servicii, avem transport în comun, avem locuri de parcare și o zonă care ar fi propice. La Hotel Tineretului eu sper să fie repornit într-o formă sau alta în viitor, este important să avem și locuri de cazare, să vedem sub ce formulă, probabil va fi concesionată acea clădire și tot dumneavoastră veți decide despre soarta acestora, dar cred că merită să fie făcută această investiție în momentul de față. Pe viitor însă vine o analiză a imobilelor Primăriei făcută de experți și cine se pricepe evident e binevenit să formuleze o opinie în general despre cum ar trebui să funcționeze în continuare anumite Direcții unde și care ar fi cea mai bună variantă și cea mai folositoare”, a precizat Soós Zoltán.

Proiectul a fost adoptat cu 16 voturi ”pentru”, o abținere (Sergiu Papuc – PSD) și 5 voturi împotrivă (Radu Bălaș – POL, Kiss Zoltan – PMP, Pápai László Zsolt – POL, Radu Pescar – PMP, Sebastian Pui – PSD), singurul absent de la ședință fiind Claudiu Maior (Pro România).

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE